Gå til innhold

Hva synes dere om mersalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså når de ansatte i en butikk skal prøve å selge deg noe du ikke hadde tenkt å kjøpe. Feks når de sier sånn: ja nå har vi også sminkeservietter til 49 kr, eller: vil du ha med en bolle til 10 kr?

Synes selv dette er skikkelig slitsomt, og unngår gjerne butikker der jeg vet de holder på sånn, så mye mas! Men jobber selv som ekstrahjelp i butikk og nå må vi også holde på sånn, spørre hver eneste person om de skal ha den tingen. Hater det! de fleste sier jo bare høflig nei, men er såååå kleint. kan ikke skjønne at dette er noe bra salgstriks? er jo minst 30 stykker som sier nei før noen sier ja... og blir ekstremt press på de ansatte

Anonym poster: 6291b62ffd86212250f1da8688c44db2

Fortsetter under...

Skrevet

Spesielt Cubus og Kid er ille på dette synes jeg. Jeg synes det er kleint, og sier da alltid nei. Det e rtydelig at de har et krav om at de må spørre alle, og det vitner om dårlig salgsteknikk.

Mersalg er supert det, når de ansatte gjør det på riktig måte. Nemlig at kunden egentlig ikke merker at det er mersalg.

Anonym poster: 1663eded92398011dfeaf268f8a38f9a

Skrevet

Syns også det er fælt, sett fra begge sider! Men etter å ha jobbet med det en stund vil du bli bedre, og da vil nok flere si ja også! ;) Noen er super-gode på mersalg, andre er ikke så gode.

Skrevet

Spesielt Cubus og Kid er ille på dette synes jeg. Jeg synes det er kleint, og sier da alltid nei. Det e rtydelig at de har et krav om at de må spørre alle, og det vitner om dårlig salgsteknikk.

Mersalg er supert det, når de ansatte gjør det på riktig måte. Nemlig at kunden egentlig ikke merker at det er mersalg.

Anonym poster: 1663eded92398011dfeaf268f8a38f9a

ja ikkesant, jeg prøver jo selv å få det til og blir naturlig, feks om kunden allerede står og kikker på det vi har til mersalg på disken. Men så skal vi jo egentlig spørre ALLE, og det synes jeg blir feil og er skikkelig vanskelig. For jeg ser om en kunde bare skal ha en bitteliten ting og er stressa feks, føler det blir helt feil og bare JA nå har vi blabla til 99 kr her, veldig bra lalala. så greier ikke alltid å gjøre det, er redd jeg skal få høre at jeg ikke selger nok:(

Skrevet

Jeg sier nei, sier ikke neitakk. Syns det er uhøflig å spørre om jeg trenger mascara... Da hadde jeg vel gått å kjøpt det!

Anonym poster: 828830226ed488a248125b09d41c8c5d

Annonse

Skrevet

Er ikke så glad i det selv, men det kommer jo an på om det er en flink selger som samtidig hjelper deg med å se hva du faktsik kanskje trenger i tillegg til det du har tenkt å kjøpe... Har selv jobbet i butikk med mange slike mersalgkampanjer, der en skal prøve å selge en bestemt ting slik du beskriver, ikke alltid like gøy :( Derimor\t er det moro når en får solgt mye ekstra til kunden fordi en klarer lese kunden og skjønne hva de (kanskje) trenger....

Anonym poster: d6b248bd2e568242965d9cb3e75f9210

Skrevet

Det beste hadde jo vært om man kunne sette seg ned og vente på at varene skulle fly ut av butikken og betale seg selv.

Dessverre er det ikke sånn det funker.

Enig med #3 i at det selvsagt er best når kunden ikke merker det, men så jobber ikke de beste selgerne i Kid eller Cubus...

Og selvsagt tjener de gode penger på det, hvis ikke så hadde de jo ikke gjort det. Er jo ikke akkurat et nytt fenomen ;)

Anonym poster: efc57074f5424a8b85543f2f95159971

Skrevet

Det er en uting. Innpåslitent og irriterende. SIer noen ganger ja, i tilfelle jeg faktisk kunne tenke meg f.eks 3 par sokker til 70 kroner eller whatever, men likevel - liker det ikke og unngår butikker som jeg vet gjør det.

Anonym poster: e71a8e2649b5cd60f38b1e8107e6ff2f

Skrevet

Blir driiitlei av alle pålagte mersalgstaktikker!

Skrevet

Jeg synes ofte det er greit å bli spurt.. Det er ofte produkter man glemmer at man trengte (strømpebukser, hårstrikker, solkrem etc). Og det er jo ikke noe problem å si neitakk. :)

Anonym poster: 64701f22d09306f7b9304322a16753b1

Skrevet

Grusomt :( Har selv jobbet i butikker hvor man MÅ gjøre det, så jeg vet ihvertfall at det IKKE er de ansatte som gjør det av egen fri vilje ;)

Anonym poster: 21dca340ee72899e2de59334be2c60f9

Skrevet

ja der jeg jobber er det ikke snakk om vanlige forbruksartikler som de fleste trenger heller :/ og vi selger veldig mye forskjellig så produktet kan jo være milevis fra det kunden egentlig er der for å kjøpe... nei huff, blir så stressa av dette. vet jeg er flink på veldig mange andre ting i denne jobben, men det er ikke like synlig som salgstall i datasystemet..

HI

Annonse

Skrevet

Arrrrg :( Klikker av dette mersalget. Her skal de pokker i meg prøve å prakke på folk noe crap hos NILLE også.

Er liksom ikke måte på!

Skrevet

Jeg syns det er irriterende, og kanskje spesielt irriterende nå...

Var på Jysk for å kjøpe en ny dyne til babyen som skal komme her om dagen, dama bak disken sier; om du åpner den får du ikke bytte den. Nei, det er greit svarer jeg.

Så spør hun om jeg vil kjøpe et manikyrsett til 15,-, nei takk, sier jeg, betaler og går.

Kjøpte også et dynetrekk i sanme størrelse som dyna.

Da jeg kommer hjem, åpner jeg pakken med dynetrekk for å vaske det, dyna hadde jeg båret inn til de andre babytingene som ligger klar, uten å åpne posen den ligger i.

Da jeg åpner pakken med dynetrekket ser jeg at dette trekket ser fryktelig lite ut i forhold til de jeg har fra før.

Sender derfor mannen innom Jysk for å bytte dyna til neste størrelse da han likevel skal forbi butikken et par dager etter.

Men nei da, der får han ikke byttet fordi dyna ikke er forseglet, for hun hadde spurt om hun skulle plombere den sier dama bak disken, mannen ringer meg og spør meg hva hun hadde sagt til meg da jeg kjøpte den. "Om du åpner dyna får du ikke bytte den" svarer jeg.

Men i stede for å innrømme at hun da har glemt å spørre om denne forseglingen, og at hun derfor har gjort en feil så sier hun at hun husker at hun spurte meg og at jeg hadde svart nei. Ehhh... Hvordan kan hun huske akkurat meg når det er mannen som kommer innom? Og hvorfor skal hun stå slik å lyve til kundene sine?

Jeg tror hun glemte å spørre fordi de er så oppsatt på at de må huske å spørre om disse helsikes drittvarene de skal selge på folk, fordi om de glemmer å spørre så kan kunden kreve å få varen. Sto bak en der en gang hvor dama bak disken glemte å spørre, og han sa at ja, da får jeg vel denne da siden du har glemt å spørre. Dama i kassa ble drittsur, og nærmest slengte varen til kunden, og det var tydelig at hun måtte registrere på datasystemet at hun hadde glemt å spørre.

Enden på visa mi er at jeg er forbannet for at jeg ikke får byttet denne dyna som jeg fortsatt ikke har åpnet, som selger glemte å spørre om skulle plomberes, er 110% sikker på at eneste spørsmålet jeg fikk fra henne var om jeg ville kjøpe dette settet.. Grrrrrr!!!

Hadde vært mye bedre om de hadde konsentrert seg om å gjøre jobben sin, ikke kun om å selge slik møkk!

Og enda mer forbannet blir jeg av at hun skal lyve kundene rett opp i ansiktet slik!! Vurderer å ringe sjefen hennes og spørre om det er slik de ønsker at selgerene skal oppføre seg. Jeg skal i allefall ikke handle mer i den butikken der!! Makan til kundeservice.. Fyttigrisen!!

Skrevet

Så irriterende! Jeg sier konsekvent nei selv om det faktisk er noe jeg kunne tenke meg. hadde de ikke spurt så hadde det vært større sjans for at jeg faktisk plukket med meg noe ved kassa.

Anonym poster: e77092e96a52d3aec4ebdd03fd508da7

Skrevet

Usj, hater det! Jeg synes synd på de ansatte som er tvunget til å spørre om dette til hver kunde. Likevel kjenner jeg at jeg blir lettere irritert når de spør.

Skrevet

Så irriterende! Jeg sier konsekvent nei selv om det faktisk er noe jeg kunne tenke meg. hadde de ikke spurt så hadde det vært større sjans for at jeg faktisk plukket med meg noe ved kassa.

Anonym poster: e77092e96a52d3aec4ebdd03fd508da7

Samme her!

Jeg vil også som regel snu og gå tomhendt ut av butikken dersom jeg blir angrepet i det jeg kommer inn og de ikke gir seg når jeg gir uttrykk for å ville titte i fred, uansett om jeg gikk inn i butikken med en plan om å kjøpe noe.

Anonym poster: baa34ea6f794f0dc4dc2241289159596

Skrevet

Det er til å leve med når det er varer som er relatert til det andre jeg kjøper, som da vi kjøpte dress til en av gutta, og de spurte om vi trengte skjorte og sokker. Om selgeren også tar et nei for et nei, og ikke som starten på en forhandling, så er det ikke så plagsomt. Det som av og til får meg til å klø etter å sette fra meg det jeg skal ha er når følgende oppstår:

- Du trenger ikke sokker da?

- Nei, takk.

- Vi har tre par sokker til 49,-!

- Nei, det trenger jeg ikke.

- Det er et kjempetilbud, altså! De er egentlig verd 129,-!

-Nei, takk.​

-De er veldig gode! Jeg har dem selv

-!!

...

Argh!

Skrevet

Ok hvis det er et helt utrolig godt tilbud, men det er det jo aldri. Svarer alltid høflig nei, verste er at det virker som om noen butikkansatte tar det personlig og blir sure.. :/ Dårlig salgstriks for å lokke en følsom sjel som meg tilbake ihvertfall.

Anonym poster: 331a2c8189e1dc44fb6cfb02ca1cf1cc

Skrevet

Det er skikkelig irriterenes! Sånne butikker som driver med det styrer jeg glatt unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...