HH80 Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Etter en sa/ma i begynnelsen av mars er jeg nå ferdig med 1 mens og i følge mine beregninger hadde jeg el torsdag , fredag eller idag. : ) det stikker i eggstokkområdet her så føles ut som det skjer noe!! Har sååå lyst til at det skal klaffe denne mnd og ønsker meg januar baby av hele mitt hjerte !!! Lykke til alle andre prøvene også : ))
Somewhere over the rainbow... Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Masse lykke til HH80. Her har vi vært uforsiktige siden første blødningsfrie dag. Første dag i dag med kun skyggestrek på graviditetsstripsen
HH80 Skrevet 13. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2013 Vi var også uforsiktige fra jeg sluttet å blø, men jeg fikk en mens da. Er egentlig litt glad for det for jeg blødde noe helt vilt. Hadde svak positiv test dagen jeg fikk mens og cb digital viste gravid, men jeg har ikke testet siden. Var på etterkontroll forrige fredag og alt var kommet ut, men legen fant en 5 cm stor cyste da som han ville forsikre seg om var ufarlig med en blodprøve. Så da måtte jeg vente noen dage på svaret. .. Cysyten var ufarlig og ikke til noe hinder for graviditet så nå er vi bare overflate for ny graviditet begg to her : )) når mistet du og hvor langt var du på vei igjen?
Somewhere over the rainbow... Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Så bra at alt så fin ut på kontrollen Jeg var akkurat 10 uker den dagen jeg måtte inn for å avslutte. Fosteret hadde stoppet mellom uke 5-6. Er 19 dager siden i dag. Her gnager det så innmari å plutselig befinne seg i en sterkt uønsket ikkegravid tilstand at jeg ikke hadde holdt ut om vi skulle være forsiktige frem til etter første mens. Legen sa den eneste grunnen vi burde vente var for å komme seg psykisk og at om kroppen er klar så blir den gravid, så vi kjører på En mens er ikke verdens undergang denne mnd, men takker ikke nei til januarnurk heller <3
bambi-88 Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Hei! Blander meg inn her jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. jeg var på ul for noen dager siden, da var jeg 11+3. Den lille var ikke i live dette var min første graviditet og det har preget meg noe helt vanvittig akkurat må føler jeg at jeg drukner i sorg og tårer. Hvordan kommer man seg igjen etter noe sånt? Dere som har vært igjennom det samme, er dere redde for å prøve igjen? Ble ganske sytete og "stakkars meg" dette her, men nå trenger jeg litt hjelp til å komme meg gjennom dette. Har verdens beste samboer, men jeg ønsker å snakke med noen som har opplevd det samme. Håper dere kan hjelpe meg litt på veien
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 hei bambi! Så trist at det ikke var liv i den lille.. Skjønner godt du er lei deg nå. Jeg opplevde en MA i uke 12 for noen år siden. Det er tøft i begynnelsen og du må ta tiden til hjelp. Det blir litt lettere med tiden syntes ihvertfall jeg. Jeg var heldig å ble fort gravid igjen, hun er 3 år nå. Kanskje spesielt tøft når det er din første graviditet, men jeg håper du blir fort gravid når du er klar for å prøve igjen!
Somewhere over the rainbow... Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 En god klem til deg. Det sliter forferdelig på meg å ha mistet (selv om jeg har flere flotte barn fra før). Jeg er livredd for å oppleve dette en gang til, men tanken på å ikke skulle få det siste etterlengtede barnet er uutholdelig, så vi prøver igjen.
bambi-88 Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 Takk for svar! :-) det hjelper når noen som har opplevd det samme sier at det blir bedre etterhvert! Det blir av og til litt vanskelig å tro det når andre sier det.. vi kommer nok til å prøve på igjen omtrent med en gang. Man får jo ikke barnet man ønsker seg av hele sitt hjerte uten å prøve. Håper bare at neste gang det lyser to streker imot meg at jeg greier å være like glad som sist, uten at frykten for å miste skal overskygge gleden. Får man noe ekstra oppfølging når man har hatt en ma/sa før? Eller er det noe jeg må ordne selv? god klem til dere også ♥ håper der klaffer for oss alle neste gang!
HH80 Skrevet 15. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2013 Det blir så mye bedre med tiden ! Jeg var i uke 9 da jeg mistet men fosteret hadde stoppet i uke 6. Følte meg så lurt og laaangt satt tilbake i tid siden jeg trodde jeg var 9 uker og nermet meg 12 ukers grensa . Jeg ble innlagt på sykehus en dag og fikk Cytotec tbl . Fosteret kom ut da jeg satt på et bekken , de ville nemlig se det som kom ut . Jeg så det også og det var rart å se den lille reka : (( blødde i nesten 2 uker ... Hadde mye vondt de første dagene og gråt masse !! Nå er jeg ferdig med første mens og EL . Går og venter på om mensen kommer eller ikke : )) jeg blir fortsatt lei meg av å tenke på at jeg nå skulle vært i uke 16 , snart skulle jeg vært på ul osv osv .. Men jeg forsøker å tenke anderledes . SA skjer som regel for at noe er galt med fosteret , det er noe veldig mange opplever .. Det er trist, men vi har jo blitt gravide og da blir vi det HELT sikkert igjen ! Mest sannsynlig i løpet av noen mnd ! Og da er sannsynligheten for at det går bra veldig høy ; )) vi får nok ikke noe ekstra oppfølging pga en SA. Jeg får ekstra oppfølging fordi jeg må ta blodfortynnende sprøyter gjennom svangerskapet , men neste gang skal jeg ha ul i uke 7 ca for å se om hjertet slår !! Lykke til bambi : ) snart er vi på tjukka !
Somewhere over the rainbow... Skrevet 15. april 2013 #10 Skrevet 15. april 2013 Her starta visst første mens etter MA i dag. På dagen 3 uker etterpå. På en måte var det litt betryggende for da vet jeg at vi ikke har gjort noe 'galt' ved å prøve før den anbefalte ventetiden. Jeg og fikk tabletter og måtte sitte på bekken. Så det som kom ut, men morkaka var så stor at hele fosteret lå gjemt inni (jeg så ikke fosteret). Nå blir det spennende å se om en mnd ca om vi kan se frem til familieforøkelse i januar eller om det blir senere på året.
Somewhere over the rainbow... Skrevet 15. april 2013 #11 Skrevet 15. april 2013 Eller ikke...... Skjønner ingenting nå. Var rikelig blodblandet utflod (ikke veldig rødt) noen timer etter vi kosa oss i dag. Kombinert med menssmerter og ømme pupper, kvalme og trøtthet tok jeg det som tegn på kraftig pms og har gått med bind resten av dagen. Null mere blod. Ingenting i bindet og heller ikke på papiret. Prøvde en finger for å se om det var på tur (sorry detaljer), men kun normal, blank utflod.... Hjelp. Hva skjer? Blir gæren snart jeg.....
HH80 Skrevet 16. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2013 For meg tok det over et døgn før mensen kom skikkelig igang, så antydning til blod lørdag formiddag og søndag på dagen begynte det mere. Mandag tok det helt avis for å si det sånn...!!! Tenk hvis vi får hver vår januar baby ja : )) det hadde vært supert ! Kaffer det denne på får jeg termin 5 januar : ))
Somewhere over the rainbow... Skrevet 16. april 2013 #13 Skrevet 16. april 2013 Her er det fortsatt null blod. Bindet er tatt av igjen og jeg klør meg i hodet. Mensensmerter har jeg, men har hatt disse ca en uke allerede. Blir så forvirra når kroppen tuller med meg.....
Somewhere over the rainbow... Skrevet 16. april 2013 #14 Skrevet 16. april 2013 La inn på terminkalkulator nå og om jeg er gravid så vil termin være 1.1.14, så evt 3+1 i dag...... Blir så forvirra jeg.... Å ikke eier jeg tålmodighet heller
bambi-88 Skrevet 16. april 2013 #15 Skrevet 16. april 2013 Det blir så mye bedre med tiden ! Jeg var i uke 9 da jeg mistet men fosteret hadde stoppet i uke 6. Følte meg så lurt og laaangt satt tilbake i tid siden jeg trodde jeg var 9 uker og nermet meg 12 ukers grensa . Jeg ble innlagt på sykehus en dag og fikk Cytotec tbl . Fosteret kom ut da jeg satt på et bekken , de ville nemlig se det som kom ut . Jeg så det også og det var rart å se den lille reka : (( blødde i nesten 2 uker ... Hadde mye vondt de første dagene og gråt masse !! Nå er jeg ferdig med første mens og EL . Går og venter på om mensen kommer eller ikke : )) jeg blir fortsatt lei meg av å tenke på at jeg nå skulle vært i uke 16 , snart skulle jeg vært på ul osv osv .. Men jeg forsøker å tenke anderledes . SA skjer som regel for at noe er galt med fosteret , det er noe veldig mange opplever .. Det er trist, men vi har jo blitt gravide og da blir vi det HELT sikkert igjen ! Mest sannsynlig i løpet av noen mnd ! Og da er sannsynligheten for at det går bra veldig høy ; )) vi får nok ikke noe ekstra oppfølging pga en SA. Jeg får ekstra oppfølging fordi jeg må ta blodfortynnende sprøyter gjennom svangerskapet , men neste gang skal jeg ha ul i uke 7 ca for å se om hjertet slår !! Lykke til bambi : ) snart er vi på tjukka ! Tusen takk! ja håper vi er på tjukka igjen snart Jeg følte meg også velig lurt av min egen kropp! Hos meg stoppet det opp allerede i uke 5, men oppdaget det ikke før i uke 12 Så da rakk jeg å glede meg i 8 uker, istedet for 1 uke.. Det er kanskje det tyngste med hele greia. Jeg ble også innlagt på sykehus, men jeg fikk ikke cytotec. Hadde en voldsom (!!) blødning (blodet rant helt ned i skoene mine når jeg gikk ut av bilen på parkeringsplassen), så på meg ble det narkose og utskrapning med en gang. Har nesten sluttet å blø nå Vil prøve å vente til jeg har fått igjen en mens før vi prøver på nytt.. håper den kommer som normalt Ser frem til da dagene blir mer normale igjen. Nå er følelsene altfor ustabile til at ting går som normalt. Tror alt blir bedre når jeg tåler å få en klem uten at tårene spruter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå