Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #26 Skrevet 14. april 2013 De første ukene så var jeg trøtt og sliten. Da ble det en del kos og tvtitting.. Faktisk ganske koselig å ligge sammen på sofaen, benket opp med ammepute (funker som støtte til godisbolle og bøker og, om man har en baby som ikke likte den.. ) og babyen som sov, koste og spiste.. Tv er for meg avslapping.. Hendte jeg leste en bok, men kan ikke si jeg husker så mye av den boka Den nyfødte enset ikke tvn engang. Anonym poster: e4e910bebf052e6c9741082783ed49ce
nagini Skrevet 14. april 2013 #27 Skrevet 14. april 2013 Det tviler jeg sterkt på at jeg kommer til å gjøre, siden jeg ikke ser på TV nå før hun er født... Men kommer til å fortsette å lese etc. Regner med det blir mye mindre internett, det er i hvert fall planen.
November-spire-79 Skrevet 14. april 2013 #28 Skrevet 14. april 2013 Da min baby var nyfødt satt jeg foran tv og ammet henne fra 18-03 på natta;) med litt pauser innimellom selvfølgelig hun sov litt og kosa masse
Gjest ronja røverdatter Skrevet 14. april 2013 #29 Skrevet 14. april 2013 Jeg har vært heldig og hatt barn som for det aller meste har sovet greitt om natta, bare noen veldig få netter som har blitt brukt utenfor soverommet. Men etter som ungene har fått pupp når de ber om det og i alle fall to av dem har omtrent hengt fast i puppen på dagtid og noen uker våknet så fort jeg har prøvd å legge dem ned, har det blitt mye soving i go'stolen eller sofaen og mye tv-titting. Deilig og avslappende.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #30 Skrevet 14. april 2013 Hm, jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så mye tv, ikke at jeg har noe imot det altså, men da jeg fikk sønnen min så sov jeg da han sov de 2-3 første mnd, for å spare på energien, men jeg la meg i 23-00 tiden hver kveld og ungen våkna anner hver time for å få mat og da han var ferdig så la jeg ham tilbake i sengen og sov videre. På dagen gikk jeg turer og dro på besøk til andre mødre osv, tv titting ble det mere av på kveldene : ) Anonym poster: 0902b44cfca7e6a65abe8df2ce839a92 Men da gjør du akkurat som alle andre da og ser på tv på kveldene mens den nyfødte er våken? Babyen din sover jo natta gjennom, kun avbrutt av kortvarige amminger... Hvorfor syns du forresten at man skal slutte å se på tv bare fordi man blir mamma? Man endrer faktisk ikke personlighet fordi man jlir mor... Anonym poster: 58210affade309debf8e827d51ae2aca
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #31 Skrevet 14. april 2013 Ja, selvfølgelig. Forandrer da ikke hele livet mitt pga det er baby i hus Anonym poster: 068f99e2262f122c196349368216cd40
Madolyn Skrevet 14. april 2013 #32 Skrevet 14. april 2013 Jeg må signere AB #30 her. Når du har en baby som har fin døgnrytme fra nyfødt av og som sover så godt på nettene mellom ammingene så er det jo ikke rart at du har energi til å være mer aktiv på dagtid enn de med spedbarn som er våkne mesteparten av natten. Det er da ganske så logisk :-)
Gjest Antarctica Skrevet 16. april 2013 #33 Skrevet 16. april 2013 Selvfølgelig.Skal jeg slutte å se på tv bare fordi jeg har fått ett barn da eller? JA, klart du skal det! Du skal slutte med alt annet også. Ikke ha sex mens ungene er i samme hus. Ikke drikke alkohol før barnet tar lappen og selv kan kjøre seg på legevakten. Ikke se tv, kjøpe mat med sukker, fett eller som er produsert på u-økologisk måte. Ikke kvitte deg med hunden eller katten, i fall barnet vil savne den. Ikke flytte, ikke pusse opp huset før de flytter hjemmefra, i fall de får tilknytningsvansker til det nye tapetet. Ikke reise noe sted på overnatting, eller Gud forbyde, helgeopphold, før ungene er ferdige med skolen. I alle fall ikke til et hyggelig sted. Gjør du det, bør de få være med. Tross alt klipper man ikken navlestrengen her i landet. Man lar den henge fast i navlen til barnet selv begynner å gnage seg løs.
Gjest sussie77 Skrevet 16. april 2013 #34 Skrevet 16. april 2013 Ja så mye på tv når yngste var nyfødt. Hun hang i puppen omtrent hele kvelden, og noe måtte jeg jo gjøre når jeg ble sittende der.
me_87 Skrevet 16. april 2013 #35 Skrevet 16. april 2013 Selvfølgelig.Skal jeg slutte å se på tv bare fordi jeg har fått ett barn da eller? JA, klart du skal det! Du skal slutte med alt annet også. Ikke ha sex mens ungene er i samme hus. Ikke drikke alkohol før barnet tar lappen og selv kan kjøre seg på legevakten. Ikke se tv, kjøpe mat med sukker, fett eller som er produsert på u-økologisk måte. Ikke kvitte deg med hunden eller katten, i fall barnet vil savne den. Ikke flytte, ikke pusse opp huset før de flytter hjemmefra, i fall de får tilknytningsvansker til det nye tapetet. Ikke reise noe sted på overnatting, eller Gud forbyde, helgeopphold, før ungene er ferdige med skolen. I alle fall ikke til et hyggelig sted. Gjør du det, bør de få være med. Tross alt klipper man ikken navlestrengen her i landet. Man lar den henge fast i navlen til barnet selv begynner å gnage seg løs. Nei er sant det! Er jo sak for barnevernet dette
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #36 Skrevet 16. april 2013 Husker noe jukebox-greier også! "Norge Rundt jukebox" var derimot en hit. Kunne stadig se oppsangeren ved Oslo lysverker hjelpe arbeiderne med å løfte i flokk! Praktfullt innslag. Var det den med han som står og synger "aaa te åå, aaa te åååå" omattatt og omattatt? Anonym poster: dc795ba68b1f4144e73debaac26dcbac
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #37 Skrevet 16. april 2013 Hm, jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så mye tv, ikke at jeg har noe imot det altså, men da jeg fikk sønnen min så sov jeg da han sov de 2-3 første mnd, for å spare på energien, men jeg la meg i 23-00 tiden hver kveld og ungen våkna anner hver time for å få mat og da han var ferdig så la jeg ham tilbake i sengen og sov videre. På dagen gikk jeg turer og dro på besøk til andre mødre osv, tv titting ble det mere av på kveldene : ) Anonym poster: 0902b44cfca7e6a65abe8df2ce839a92 Nå må du ikke glemme at ikke alle barn er lik din sønn da... Anonym poster: dcb93d323408df97255624a555c0e0e9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #38 Skrevet 16. april 2013 På kveldene blir det like mye tv som vanlig, i grunn ikke så alt for mye, men jeg ser aldri tv på dagtid når jeg er hjemme i permisjon, synes det er trist og litt "trailer trash/ white trash" symptomer. Hører heller på radio/musikk slik at det ikke er alt for stille i heimen og for at den lille skal venne seg til lyder. Anonym poster: dcb93d323408df97255624a555c0e0e9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #39 Skrevet 16. april 2013 Nei, men jeg ser ikke så mye TV uansett, jeg da. Kjedelig!!! Leste derimot bøker og aviser samtidig som jeg ammet. Og har sittet og bysset og trøstet og samtidig tatt IQ-tester på PC i tre-tida om natta med syke barna for å holde meg våken! Bæresele er tingen! Da kan man gjøre husarbeid og lage mat samtidig som babyen er våken. Med blikk-kontakt, pludring, synging og litt ekstra humping og dansing tror babyen at man leker, mens mamman egentlig jobber! Anonym poster: 1decbdff8c5c910ae57257d35ff9587b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #40 Skrevet 16. april 2013 På kveldene blir det like mye tv som vanlig, i grunn ikke så alt for mye, men jeg ser aldri tv på dagtid når jeg er hjemme i permisjon, synes det er trist og litt "trailer trash/ white trash" symptomer. Hører heller på radio/musikk slik at det ikke er alt for stille i heimen og for at den lille skal venne seg til lyder. Anonym poster: dcb93d323408df97255624a555c0e0e9 Endelig noen som er enig! Jeg synes også at TV på dagtid er tull! Som barn ble jeg opplært til at man ikke så på TV når det var sol/fint vær/annet viktigere å gjøre. Og at man heller ikke hadde TV på under måltider, når man fikk besøk, o.l. Har holdt på dette som voksen også. Dessverre har jeg fått litt avhengighetsproblemer i forhold til å sitte på nettet med PC på dagtid nå som jeg har permisjon. Det er jo å sitte å glo en skjerm det også Må skjerpe meg! Anonym poster: 1decbdff8c5c910ae57257d35ff9587b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #41 Skrevet 16. april 2013 På kveldene blir det like mye tv som vanlig, i grunn ikke så alt for mye, men jeg ser aldri tv på dagtid når jeg er hjemme i permisjon, synes det er trist og litt "trailer trash/ white trash" symptomer. Hører heller på radio/musikk slik at det ikke er alt for stille i heimen og for at den lille skal venne seg til lyder. Anonym poster: dcb93d323408df97255624a555c0e0e9 Endelig noen som er enig! Jeg synes også at TV på dagtid er tull! Som barn ble jeg opplært til at man ikke så på TV når det var sol/fint vær/annet viktigere å gjøre. Og at man heller ikke hadde TV på under måltider, når man fikk besøk, o.l. Har holdt på dette som voksen også. Dessverre har jeg fått litt avhengighetsproblemer i forhold til å sitte på nettet med PC på dagtid nå som jeg har permisjon. Det er jo å sitte å glo en skjerm det også Må skjerpe meg! Anonym poster: 1decbdff8c5c910ae57257d35ff9587b Jo,men på pc kan du iallefall lese interesante ting! dagtid tv er jo rein søppel-tv som sluker både tid og hjerneceller. Anonym poster: dcb93d323408df97255624a555c0e0e9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #42 Skrevet 16. april 2013 På kveldene blir det like mye tv som vanlig, i grunn ikke så alt for mye, men jeg ser aldri tv på dagtid når jeg er hjemme i permisjon, synes det er trist og litt "trailer trash/ white trash" symptomer. Hører heller på radio/musikk slik at det ikke er alt for stille i heimen og for at den lille skal venne seg til lyder. Anonym poster: dcb93d323408df97255624a555c0e0e9 Endelig noen som er enig! Jeg synes også at TV på dagtid er tull! Som barn ble jeg opplært til at man ikke så på TV når det var sol/fint vær/annet viktigere å gjøre. Og at man heller ikke hadde TV på under måltider, når man fikk besøk, o.l. Har holdt på dette som voksen også. Dessverre har jeg fått litt avhengighetsproblemer i forhold til å sitte på nettet med PC på dagtid nå som jeg har permisjon. Det er jo å sitte å glo en skjerm det også Må skjerpe meg! Anonym poster: 1decbdff8c5c910ae57257d35ff9587b Jo,men på pc kan du iallefall lese interesante ting! dagtid tv er jo rein søppel-tv som sluker både tid og hjerneceller. Anonym poster: dcb93d323408df97255624a555c0e0e9 I hvert fall teoretisk sett, men må innrømme at de tingene jeg surfer på på nettet neppe er så mye bedre enn såpeopera på TV... babyforum, hesteforum, vg, dagbladet, aftenposten... ikke noe jeg utvikler hjernen min av akkurat. Men ser ikke TV fordi jeg får hodepine av bevegelig bilde, og jeg mener det er skadelig for barn. Anonym poster: 7abd8b04e959aca74c5df55fb6c358ed
Gjest Antarctica Skrevet 18. april 2013 #43 Skrevet 18. april 2013 Husker noe jukebox-greier også! "Norge Rundt jukebox" var derimot en hit. Kunne stadig se oppsangeren ved Oslo lysverker hjelpe arbeiderne med å løfte i flokk! Praktfullt innslag. Var det den med han som står og synger "aaa te åå, aaa te åååå" omattatt og omattatt? Anonym poster: dc795ba68b1f4144e73debaac26dcbac "HEEEEIIII, vi tar samse tak, Å- HÅÅÅÅÅ, HEEEEEIIIIII, vi får'n med, ÅÅÅÅÅ-HHÅÅÅÅÅÅÅ!" Ja, noe sånt! Så vidt jeg husker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå