Gjest stårma Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Min lille blir 2år i august. Når burde vi kjøpe trehjulssykkel? Burde han få den på starten av sommeren eller er han for liten da? Eller evt vente til bursdagen? Men da er det ikke så mye igjen av sesongen for i år...
Hannah- Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Har lurt på det samme (2 i august her også), og kommet frem til at det må bli på begynnelsen av sommeren, så får den heller bli stående en stund hvis han ikke får det til med en gang. Han har prøvd en på en lekebutikk og var veldig opptatt av den selv om han ikke greide å bruke pedalene, så det kan jo være litt gøy likevel. Men er usikker på om vi skal gå for trehjulssykkel eller løpesykkel. Har litt lyst å kjøpe begge deler, men føler vi må begrense oss litt så ikke han drukner i ting.
Marthemor<3 Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Kjøpte løpesykkel til gutten min på onsdagen han blir to i juli. Har fått den allerede og har vært ute hver dag og han elsker den!! Var på xxl der han fikk prøve trehjulsykkel og løpesykkel. Klarte ikke trehjulsykkelen (var første forsøk så han hadde vel klart det med trening), men han var mye mer ivrig da han fikk prøve løpesykkel. Denne er jo super til å lære balanse. Vet egentlig ikke om jeg gidder å kjøpe trehjulsykkel i år.. Stod på løpesykkelen at den var fra 20 mnd. Et lite tips: går du for løpesykkel så tror jeg det er lurt å ta han med i butikken så han kan prøve den. Må klare å ha begge bena flatt på bakken når han sitter på setet.
BareMeg73 Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Jenta her blir 2 år i juni. Ser ikke helt for meg at hun klarer løpesykkel?
Marthemor<3 Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Her klarer han det fint. Altså, han går jo bare bortover når han sitter på sykkelen, men innbiller meg at han får mer og mer moro av den utover våren /sommeren. Han storkoser seg i allefall og vil ut å sykle hver dag
AnonymeAnine Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Marthemor, hvor lang er gutten din? Vi vurderer løpesykkel men tror kanskje han er for liten enda. Han blir to år i mai og er ganske liten.
Marthemor<3 Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Har ikke målt han siden 15 mnd kontroll.. Hehe.. Men han er normalt stor. Verken høy eller lav. Bruker str 92. Men du kan jo bare ta med mini i butikken og la han prøve. Da ser du både størrelse og hvilken som er mest moro
Hannah- Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Hvor er det best å kjøpe sykkel egentlig? Lekebutikk eller sportsbutikk?
appelsin Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Her får tulla løpesykkel i to-årsgave i juni. Har sett på de andre barna i familien at det er lettere å starte med løpesykkel enn med trehjulsykkel, og så går overgangen til sykkel lettere hvis de finner balansen med løpesykkel først. Da tenker jeg på de små som ser ut som en sykkel, men som ikke har pedaler. Noe sånt som denne: http://www.riktigeleker.no/?page=252&product=7803&p7803_v=1 Finnes i mange varianter som slettes ikke er så dyre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå