Tante_Esel Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 jeg kan begynne. Ble ufrivillig gravid tidlig i uungdomsårene... med mannen min... tok provosert abort. Vært prøver siden sept 2008 Mannen er frisk jeg har Hatt mange operasjoner i buken, så mye arrvev... Gravid utenfor livmor (operasjon endte i en mindre eggleder.. ) april 2009 startet iVF på riksen januar 2011 fersk nr 1: Negativ (jan 2011) Frys nr 1: avbrutt (egga døde) (april 2011) fersk nr 2: Negativ (2 egg inn) (august 2011) Frys nr 2: Gravid! til min store lykke! spontanabort i uke 6 (november 2011) Fersk nr 3: negativ (2 egg) mars 2012 - møtte veggen etter dette forsøket..... Frys nr 3: Negativ (2 egg inn) Juni 2012 Juli 2012 - bestemte oss for en lang pause.... - har fortsatt pause. I mellomtiden begynt i ny jobb - men Like blid! mangler bare barn! - snart? i gang på aleris?
Tante_Esel Skrevet 13. april 2013 Forfatter #2 Skrevet 13. april 2013 glemte forresten å si at da jeg ble ufrivillig gravid, ble jeg det på p-piller...
Bella baby Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Jeg er helt ny.. Har en datter på 4 år som vi fikk på vanlig måte:) Har prøvd å få bli gravid i 2 år, ble naturlig gravid igjen i fjor sommer, men som endte opp i spontanabort i uke 6.. Har så klart vært prøvere siden det.. Legen mente helt klart at vi skulle klare å bli garvide igjen egenhånd, men nok var nok.. Jeg ville ikke vente mere før vi skulle få hjelp så han henviste oss til AIH på Riksen, etter 2 insemineringer så la de ned avdelingen. Ett var med hormoner og ett uten, begge var negative. Nå skal vi inn på IVF på Ullevål, var på samtale på tirsdag, fikk mens torsdag og får resepter til uken så da får jeg vite framgangsmåten.. (Dette ble veldig detaljert..hihi) Vi var så heldige at vi fikk bli med på et forsøk før sommeren, fikk inntrykk av at det er mange som står på venteliste.. Når jeg ringte for å få samtaletime så sa legesekretæren at det var helt kaos for tlf ringte i ett så vi var litt forberedt på at dette kunne ta tid, men siden var inne i systemet gikk det heldigvis fort.. Har lest litt inne på forumet her, og ser at det er veldig indviduelt for hvor fort det klaffer.. Jeg syns vi har vært prøvere lenge så jeg så håper vi snart skal få oppleve babylykken igjen (Sikkert ikke alene om det ønsket..hehe) Tror det viktigste er å ikke miste håpet eller humoren sin midt oppi det hele selv om det er lettere sagt enn gjort.. Har vært med på mange nedturer før jeg fikk henvisning av legen.. Bare fortsett å prøv.. Jaja, nå er jeg ihvertfall her og syns det er stooort skritt i rikitg retning:) Hell og lykke til oss alle:-)
may-mom-05 Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Ingen dum idé med ny presentasjonstråd! :-) Jeg er 26 år, gift, og med mannen har jeg ei datter født i 2005. Hun ble til på tross av mine av-og-på tider med p-piller! ;-) Året etter, fikk mannen min diagnostisert kreft. Tøffe saker. Midt oppe i det hele, så ble vi tilbudt å fryse ned sperm, fordi sjansen for at vi noen gang ville få barn på naturmetoden igjen, var lik null. Dette takket vi selvfølgelig ja til. Etter at mannen min med hell og lykke ble friskmeldt, måtte vi vente minst ett år før vi kunne få prøve - betinget at legene mente at utsiktene for tilbakefall var lav. Desverre fikk han tilbakefall - ikke bare én gang, men to. Kort fortalt trengte han til slutt benmargsdonor for å overleve. Det var i denne tida vi giftet oss. Vi hadde ingen anelser om fremtida. Sjansen for at f.eks. én man møter på gata har lik benmarg som én selv, er ytterst lav. Men ett sted måtte vi starte - og hans eneste søsken, passet perfekt!! Siden den gang, har kreften aldri vist seg igjen. Åh, merker jeg får helt frysninger av å fortelle dette, vekker så mye følelser - på godt og vondt!! Nå, syv år etter at spermiene ble fryst ned, så ble de i all spenning tint opp, for halvannen uke sida. De var veldig klare, og besto befruktning(er) med glans!! Så pr nå, sitter jeg å ruger på ett av de eggene <3
Bella baby Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Der kjente jeg tårene i øyekroken... Men så godt at han er frisk, og etter en sånn tøff tid så har man ekstra godt av opptur så jeg håper virkelig at babylykken kommer til dere :-) Hva gjør dere i rugetiden? Jobber dere og lever helt normalt eller tar dere litt ekstra hensyn? Jeg vet liksom ikke om jeg skal kutte ut treningen i denne prøveperioden (jeg løper for det meste) eller om jeg skal gjøre alle de dagligdagse tingene.. Har tenkt for meg selv at jeg ihvertfall skal være hjemme noen ekstra dager fra jobben etter innsetting av egg siden jeg blir veldig stresset av jobben min... ;-)
may-mom-05 Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Takk for det Bella baby :-) Jeg lever som vanlig i rugetida. Med mindre du ikke har fått andre restriksjoner, så tror jeg at man fint kan løpe og slikt? Bare man ikke presser seg og liknende. Likeså med jobb, dersom ikke jobben krever veldig mye. Er nok godt å ha noe å drive med, så man får tankene litt bort inne i mellom. Men kommer jo også an på hvordan man selv har det, vi reagerer forskjellig på hormonbehandlingen, og noen bivirkninger/symptomer kan være nok til at man bør tillate seg en pust i bakken.
Bella baby Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Takk for svar may-mom-05 Det høres veldig fornuftig ut å leve vanlig, måtte bare høre litt hva dere andre gjør... Tankene går vel i spinn om man ikke har noe å gjøre i ventetiden, pluss at denne tiden må bli utrolig laaang... Jeg er bare så spent på hele denne prosessen, kan nesten ikke kommme i gang fort nok..hehe ;-)
My73 Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Rørende historier, og det er definitivt ingen selvfølge å få barn:-/ Hvor langt er du på vei May-mom-05? Jeg ble uplanlagt gravid tidlig i 20-årene i et forhold som ikke var bra, så tok provosert abort den gangen. Har ønsket meg barn siden jeg var 18 år, men vært veldig opptatt av at jeg skal ha en bra far til barna mine og derfor har det tatt sin tid, og x antall forhold før jeg fant han i 2009.. Jeg var da 35 så begynte å få det travelt.. Etter utredning fant vi ut at han har for få spermier, så vi ble satt på venteliste og fikk første icsi forsøk, kort regime, i mars 2011. Det satt på første fosøk og ble veeeldig lykkelig gravid og fikk ei nydelig jente i des. -12 :-) Vi hadde nå første søskenforsøk i januar i år, som ble avbrutt dytter uttak av 10 egg hvor ingen ble befruktet :-( Nå er jeg for første gang på nesespray og regner med uttak i uke 18 :-) Har heldigvis ikke hatt mye bivirkninger av hormonene, hverken på kort el langt regime og lever helt normalt :-) Masse lykke til dere andre her :-)
may-mom-05 Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 My73, venter på den endelige testdagen, med blodprøve av hcg. Men som du har sett i en annen tråd her, så har jeg en viss tro på at dette går rett vei ;-) Så dersom jeg skal ta gleden litt på forskudd, så er jeg 3+4 i dag.
may-mom-05 Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Krysser forresten fingrene for dere alle her!!
Bella baby Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Er det CB test som viser at du er heldig may-mon-05? Krysser fingrene for at du er 3+4 :-D Lykke til alle sammen:)
Evigoptimisten Skrevet 14. april 2013 #12 Skrevet 14. april 2013 35 år og prøvere i 3 år. 1 år med assistert befruktning. Ble naturlig gravid i november 11', like etter Lap og startsamtale på Riksen. Aborterte i uke 11, og trøstet meg med at nå hadde kroppen hadde knekt koden, men den gang ei... Fjernet to mikro flekker med endo på Lap, og legene mente at det ikke hadde betydning pga uteblitt graviditet. Mannen har ekstremt gode spermprøver, så vi skjønner ingenting... Hadde 3 insemineringsforsøk fra mai -sept 12' = negative. Negativt IVF fersk i des 12'. 5 egg på frys. Avbrutt frys i mars i år. Holder på med nytt fryseforsøk nå, og prøver å holde optimismen oppe, men synes det er veldig tøft til tider. Har fått adopsjonspapirer i posten, og trenger go fra min kjære.. Har alltid drømt om mange barn, minimum 3 <3 At veien skulle bli så lang, hadde jeg aldri drømt om.... Vi kan jo aldri gi opp, og vi får barn til slutt på den ene eller andre måten.
frikke87 Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Hei. Er ny innpå her Er 25 år å har vært sammen med samboeren min i snart 8 år. På tie me blir til 3 snart forhåpentligvis. Har hatt et ferskforsøk der jeg ble gravid men mistet det nesten med en gang etter positiv test. Så har jeg hatt et frys forsøk som heller ikke gikk, men skal i løpet av denne uken få mitt andre frys forsøk :-D Grue glede meg ein del til rugedagene.
Bella baby Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 Så spennende frikke87 Da sender jeg over litt babystøv og håper at dere snart blir 3.. Vi satser på at vi snart kan bli 4 eller 5..hehe:) Jo mer jeg tenker tanken på tvillinger, jo mer håper jeg det skjer:-)
frikke87 Skrevet 14. april 2013 #15 Skrevet 14. april 2013 Så spennende frikke87 Da sender jeg over litt babystøv og håper at dere snart blir 3.. Vi satser på at vi snart kan bli 4 eller 5..hehe:) Jo mer jeg tenker tanken på tvillinger, jo mer håper jeg det skjer:-) Har du fått satt inn 2 egg? Hadde vore kjempe spennende med tvillinger, men skal vel en del til før de vil sette inn mer enn 1 egg.
Bella baby Skrevet 14. april 2013 #16 Skrevet 14. april 2013 Så spennende frikke87 Da sender jeg over litt babystøv og håper at dere snart blir 3.. Vi satser på at vi snart kan bli 4 eller 5..hehe:) Jo mer jeg tenker tanken på tvillinger, jo mer håper jeg det skjer:-) Har du fått satt inn 2 egg? Hadde vore kjempe spennende med tvillinger, men skal vel en del til før de vil sette inn mer enn 1 egg. Hehe nei, jeg har ikke fått inn noen egg ennå, men jeg har et lite håp om å få tvillinger:) Første gang jeg ble gravid var jeg på tidlig ultralyd, og da trodde de jeg hadde tvillinger.. Ganske skremmende akkuratt da, men ikke nå som vi vil ha nr 2/3 Vet du i hvilket tilfeller de setter inn 2 egg? eller kan man spørre om å få det? :-D
frikke87 Skrevet 14. april 2013 #17 Skrevet 14. april 2013 Så spennende frikke87 Da sender jeg over litt babystøv og håper at dere snart blir 3.. Vi satser på at vi snart kan bli 4 eller 5..hehe:) Jo mer jeg tenker tanken på tvillinger, jo mer håper jeg det skjer:-) Har du fått satt inn 2 egg? Hadde vore kjempe spennende med tvillinger, men skal vel en del til før de vil sette inn mer enn 1 egg. Hehe nei, jeg har ikke fått inn noen egg ennå, men jeg har et lite håp om å få tvillinger:) Første gang jeg ble gravid var jeg på tidlig ultralyd, og da trodde de jeg hadde tvillinger.. Ganske skremmende akkuratt da, men ikke nå som vi vil ha nr 2/3 Vet du i hvilket tilfeller de setter inn 2 egg? eller kan man spørre om å få det? :-D Slik jeg har forstått det vil de helst ikke sette inn mer enn ett egg om gangen pga det er større sjanse for å lykkes da. Men samtidigt har jeg forstått at de som har problemer med at egget skal feste seg av og til får satt inn 2 i håp om at ett av dem skal feste seg, og da kan det i noen tilfeller gå bra med begge slik at det blir tvillinger. Men du kan jo høre med dem. Har ikke selv snakket med dem om dette.
Hubro :) Skrevet 14. april 2013 #18 Skrevet 14. april 2013 Kan vel starte med < Hei > jeg og 25 år og er samboer på åttende året. Vi sluttet med prevensjon da vi hadde vært sammen i fire måneder siden vi visste at samboer ikke kunne få barn på vanlig måte da han har ei IVF-jente fra et tidligere forhold. Jeg har ingen andre barn, men mistet en gutt i uke 24 da jeg var 16år gammel med min ungdomskjæreste. Da hadde jeg gått på p-piller de første 12 ukene og trodde jeg ikke kunne bli gravid på prevensjonsmidler - så uvitende kan man altså være. Ihvertfall har vi vært i dette prøverørssirkuset siden september 2011. Et avbrutt ferskforsøk i februar 2012 pga overstimulering og et avbrutt ferskforsøk i april/mai 2012 pga overstimulering. Selv om jeg ble overstimulert i juni 2012 også måtte vi bare prøve på et uttak sa legen og som sagt så gjort - dessverre endte det negativt, men vi fikk fire egg på frys. Så da var det å starte med fryseforsøk; Første runde i styrt syklus i september 2012, men som avbrutt da jeg hadde fire voksende eggposer. Andre runde i styrt syklus i november 2012 med nye medisiner, men som også ble avbrutt pga voksende eggposer. Siste runde i 2012 ble i desember, men nå skulle vi prøve i naturlig syklus og da fikk jeg dessverre ingen eggløsning og ble nok en gang avbrutt. Men nå i ett nytt prøveår trodde vi det kom til å bli vårt år - foreløpig har det ikke blitt vårt år. Etter et negativt fryseforsøk i januar og enda et negativt fryseforsøk i mars er vi fri for fryseegg og må starte med ny runde. Så i mai skal vi i gang igjen med nytt forsøk og som jeg håper at det blir vår tur etter et veldig langt år med prøvelser. Veien til en familieforøkelse er lang, men det skal nok bli vår tur også! Alle her inne har en litt lengre vei enn andre og som jeg unner hver og en her inne den etterlengtede positive prøven og et vellykket svangerskap - lykke til alle sammen! Krysser alt jeg har å krysse
Bella baby Skrevet 14. april 2013 #19 Skrevet 14. april 2013 Så spennende frikke87 Da sender jeg over litt babystøv og håper at dere snart blir 3.. Vi satser på at vi snart kan bli 4 eller 5..hehe:) Jo mer jeg tenker tanken på tvillinger, jo mer håper jeg det skjer:-) Har du fått satt inn 2 egg? Hadde vore kjempe spennende med tvillinger, men skal vel en del til før de vil sette inn mer enn 1 egg. Hehe nei, jeg har ikke fått inn noen egg ennå, men jeg har et lite håp om å få tvillinger:) Første gang jeg ble gravid var jeg på tidlig ultralyd, og da trodde de jeg hadde tvillinger.. Ganske skremmende akkuratt da, men ikke nå som vi vil ha nr 2/3 Vet du i hvilket tilfeller de setter inn 2 egg? eller kan man spørre om å få det? :-D Slik jeg har forstått det vil de helst ikke sette inn mer enn ett egg om gangen pga det er større sjanse for å lykkes da. Men samtidigt har jeg forstått at de som har problemer med at egget skal feste seg av og til får satt inn 2 i håp om at ett av dem skal feste seg, og da kan det i noen tilfeller gå bra med begge slik at det blir tvillinger. Men du kan jo høre med dem. Har ikke selv snakket med dem om dette. Aha... Jeg får høre med legen:)
TrudeSagen Skrevet 14. april 2013 #20 Skrevet 14. april 2013 34 år, PCOS med sjeldne/ingen egglösninger, men normal kroppsfasong, lite plager og god fysisk form. Samboer i 3 1/2 år med mann på 41, prövd ca et år å lage barn. Visste at oddsene var dårlige med PCOS. Forsökte Pergotime og Ovitrelle i november/ desember med klaff på förste forsök, men dessverre SA i uke 10. Nå forsökt ny behandling med enkelkur Pergotime som ikke funka :-( Sannsynlig nytt forsök med dobbeltkur Pergo medio mai. Da skal vi også til oppstart samtale for IVF i Haugesund, gleder meg til det :-) håper dog vi lykkes på SISTE Pergo forsök för vi må til med noe mer drastisk i Haugesund ila sommeren... ;-)
all i want is u Skrevet 14. april 2013 #21 Skrevet 14. april 2013 blir trist her jeg sitter av å lese om alle som sliter med å bli gravide. det har jo hele tiden virket som om det er mange her inne som leser trådene og sånn, men det blir på en måte mye mer virkelig når folk presenterer seg slik som dette... igjen blir jeg påminnet hvor urettferdig det føles at noen skal måtte gå igjennom så mye for å få det som andre så enkelt klarer å lage. samtidig som jeg blir trist av å lese dette, så er det en liten trøst å bli minnet på at d er andre enn meg/oss som er oppi dette. alle har sin egen historie. alle har sitt eget å slite med... min bagasje er kort beskrevet i signaturen. takk til dere som har delt så langt, og masse lykke til videre!!!
Tante_Esel Skrevet 14. april 2013 Forfatter #22 Skrevet 14. april 2013 mange sterke tøffe jenter samlet på et forum...
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 14. april 2013 #23 Skrevet 14. april 2013 Hei damer Jeg må innrømme det er litt overveldende å lese historiene deres. Det er så mange av oss! Og alle har like vanskelige stunder til tider pga. vi har et stort ønske om å få elske et barn <3 Jeg er så heldig å ha fått en jente! Hun er snart 3 år, og kom til oss ved hjelp av pergo. Da hadde vi vert prøvere i 5 år. Jeg hadde en ex-u to mnd. før jeg ble gravid med henne og måtte fjerne høyre eggleder. Da tulla var 1 år var vi gravid igjen! Denne gangen på egne hormoner Men det endte dessverre med ex-u da også, og den venstre eggleder måtte bikke under. Så nå har jeg ingen eggledere. Og vi fikk vårt første forsøk i Haugesund i fjor vår. Vi har hatt to innsett som har endt i negativ, og et avbrutt, pga. alle egg gikk til grunne.(16stk!!!) Nå er jeg proppet full i d-vit, og er klar for siste offentlige forsøk Jeg tenke alt for mye på det, og kjenner jeg allerede er nervøs for rugingen i mai... Jeg er forresten 28 år, og kommer til å fortsette med IVF til søskenspiren sitter Ønsket om nytt barn er blitt like sterkt som det var før vi fikk tulla. Trodde aldri jeg skulle få kjenne den sorgen igjen. Men den er der enda. Jeg ønsker dere alle, all lykke og hell i livet. Håper vi alle får våres små etterlengtede barn i armene snart Klem. (beklager at det ikke er avsnitt)
Gjest Gullebolle Skrevet 14. april 2013 #24 Skrevet 14. april 2013 Hei alle dere tøffe damer! Jeg har selv kraftig pcos, aldri eggløsning og ingen mulighet for spontan graviditet. Min mann er frisk med gode svømmere. Vi har hatt våre prøvelser, men etter en SA, et par avbrutte forsøk, sykehus innleggelse i en god uke pga overstimulering, 2.ivf og vår 4. innsetting ble vi gravide i 2007, og fikk en perfekt skapning i 2008. Året etter kom lillebror, han ble laget på første fryseforsøk. Våre to mirakler er det jeg er mest takknemlig for i hele verden, og ønsket om et 3. barn blir bare sterkere og sterkere. Brukte mine siste egg på fryseforsøk i fjor høst, ble gravid men mistet i uke 7:-( Nå er vi igang med forsøk hos Hausken, spennende!
frikke87 Skrevet 14. april 2013 #25 Skrevet 14. april 2013 Men tenk så heldige vi er som lever i 2013 der vi får tilgang til ekstra hjelp med å få barn :-D Hehe, prøver å tenke positivt å syke meg selv opp til neste rugetid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå