Gå til innhold

Noen som har lite soverom til barna (6 kvm) som kan dele tips og ideer, og kanskje bilder? :)

Anbefalte innlegg

Ville bli veldig glad for litt tips og evt bilder av hvordan dere løser det. Har i dag to jenter som deler et rom på ca 13 kvm, og jeg vurderer å dele rommet slik at de får hvert sitt lite rom. De er 4 og 8 år gamle :)

Anonym poster: 6f073ad023e1b6f8f558dd0f99bce306

Fortsetter under...

Rommene vil forresten bli ca 3,3 x 1,9 store.

HI

Vi har nettopp delt et rom på 16 kvm i to, til våre to på 6 og 9 år. Har bilder på blogg, men de er nesten 8 kvm da.

Ja altså rommene, ikke bildene :P

Hva er adr. til bloggen din? Har selv et barnerom som er ca 7kvm. Ene kortveggen har vindu langs hele veggen og på den andre er det dør. Rommet er overmøbelert og inneholder alt for mye leker og bamser.

Like før jeg tilkaller en interiørarkitekt for å få bukt med møbeleringsproblemene.....

Anonym poster: 82235ecc18e79ad7dbf3831780a12dae

Kjøp sånne halvhøye senger som dere kan ha gjestemadrass, lagring, lekeplass eller leksepult under alt ettersom. Da tar soveplassen minimalt med gulvplass. Vi har barnerom på hhv 6,6 og 7,2 kvm. Foreløpig har eldste barneseng, men vi kommer til å kjøpe sånn seng når h*n vokser til.

Finn gode lagringsløsninger for leker slik at alt har en plass. Anbefaler f.eks. Trofast-serien fra IKEA.

Annonse

Hva er adr. til bloggen din? Har selv et barnerom som er ca 7kvm. Ene kortveggen har vindu langs hele veggen og på den andre er det dør. Rommet er overmøbelert og inneholder alt for mye leker og bamser.

Like før jeg tilkaller en interiørarkitekt for å få bukt med møbeleringsproblemene.....

Anonym poster: 82235ecc18e79ad7dbf3831780a12dae

http://romihjertet.blogspot.no/search/label/Barnerom?m=0

Jeg er hverken interiørarkitekt eller ekspert, men jeg har ihvertfall delt erfaringene mine :)

Ser flere nevner loftsseng, og det vil jeg anbefale hvis dere har takhøyden til det, da kan skrivepult etc. plasseres under der. For mine var det veldig viktig med plass til overnattingsgjester, pluss at vi allerede hadde en etasjeseng, derfor ble det ikke loftsseng hos oss i denne omgang.

Må legge til at jeg virkelig kjenner til problemet med overfylte rom og alt for mye bamser og leker. Vi delte jo rommet i to og måtte derfor ta alt ut. Det ga oss en god mulighet til å gå igjennom alle tingene og sortere. Endte med ihvertfall to-tre fulle bossekker med ødelagte og slitte leker som aldri var i bruk. Det var noe herk når det stod på, men veldig greit å få sortert ordentlig.

Endret av Monajenten

Monajenten: Det var fine rom :). Jeg har også tenkt litt på Brimnessengen til IKEA, da eldste på 8 er veldig opptatt av venninner og overnattingsbesøk ;). Men redd senga tar mye plass når rommet blir ca 1,90 bredt. Må evt ta en ryddeøkt om hun skal ha overnattingsbesøk. Er også nesten avhengig av å ha en kommode og et lite klesskap på rommet. De har møbler med lekeplasser i, men tenkte å ta en opprydning, og evt løse det med å ha hyller oppe på veggen.

HI

Monajenten: Det var fine rom :). Jeg har også tenkt litt på Brimnessengen til IKEA, da eldste på 8 er veldig opptatt av venninner og overnattingsbesøk ;). Men redd senga tar mye plass når rommet blir ca 1,90 bredt. Må evt ta en ryddeøkt om hun skal ha overnattingsbesøk. Er også nesten avhengig av å ha en kommode og et lite klesskap på rommet. De har møbler med lekeplasser i, men tenkte å ta en opprydning, og evt løse det med å ha hyller oppe på veggen.

HI

De har møbler med lekekasser i, var det jeg mente.. ;) Tror det er trofast serien, men synes de tar mye plass når rommene er små.

HI

HI

Tusen takk :) Det har tatt sin tid men nå gjenstår kun småting :)

Vi må flytte på skrivebordet her for å få plass til å dra ut sengen, men det får bare gå greit. De er faktisk mye flinkere til å holde det ryddig nå som de har hvert sitt rom og ikke kan skylde på hverandre for rotet :P

Vi har klesskap og disse hyllene men ingen kommode. Min erfaring er at det alltid kunne vært mer oppbevaring, så det gjelder å gjøre det beste ut av det, og ha utrenskningsøkter innimellom :)

Et triks er også å alltid bygge i høyden, hyller på veggene tar lite plass. Men det er jo ikke alt som kan oppbevares der.

HI

De har møbler med lekekasser i, var det jeg mente.. ;) Tror det er trofast serien, men synes de tar mye plass når rommene er små.

HI

Trofast, er de de med skinner i og plastkasser med runde hjørner? Vi hadde de før men jeg syns også de tar for mye plass i forhold til hva de rommer. Liker bedre Expedit.

HI

HI

Trofast, er de de med skinner i og plastkasser med runde hjørner? Vi hadde de før men jeg syns også de tar for mye plass i forhold til hva de rommer. Liker bedre Expedit.

Stemmer det. De er ganske dype de hyllene, så tar mye plass. Eldste leker lite med lekene sine egentlig, går sikkert an å rydde bort mye. 4 åringen har uansett mye av lekene sine oppe på stua. Noe kan sikkert lagres i skuff under senga eller i esker på hyller oppe på veggen :). 4 åringen er ikke helt klar for eget rom, men jeg skjønner godt at 8 åringen vil like å få eget rom :).

HI

HI

HI

Stemmer det. De er ganske dype de hyllene, så tar mye plass. Eldste leker lite med lekene sine egentlig, går sikkert an å rydde bort mye. 4 åringen har uansett mye av lekene sine oppe på stua. Noe kan sikkert lagres i skuff under senga eller i esker på hyller oppe på veggen :). 4 åringen er ikke helt klar for eget rom, men jeg skjønner godt at 8 åringen vil like å få eget rom :).

HI

Lykke til! Håper dere finner løsninger som blir bra for alle :)

Annonse

Så fint det ble Monajenten! Hvor mye kom veggen på? Den dere satt opp altså :)

Takk :) Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker nøyaktig, men selve veggen var ikke kostbar. Stenderverket var kanskje rundt 500,- og gipsplatene ble 350,- men tror de var på tilbud. Men så kom det masse utenom som f.eks verktøy vi ikke hadde, sparkel, maling, akryl, lister etc.

Herregud for et dårlig svar :P

Gjest Sekretøsa

Takk :) Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker nøyaktig, men selve veggen var ikke kostbar. Stenderverket var kanskje rundt 500,- og gipsplatene ble 350,- men tror de var på tilbud. Men så kom det masse utenom som f.eks verktøy vi ikke hadde, sparkel, maling, akryl, lister etc.

Ha ha, ja det var dårlig! Men greit nok ;) skal prøve oss på en oversikt over rommet vi ikke har her skjønner du ;)

Ha ha, ja det var dårlig! Men greit nok ;) skal prøve oss på en oversikt over rommet vi ikke har her skjønner du ;)

Hehehe sorry :o Lurer på om jeg regnet en dag at det var ca. 3000,- totalt for veggen, men KAN hende jeg husker feil :P

Vet om noen som kjøpte kjøkkenskap med bare på Ikea og lagde seng av. Fikke masse oppbevaring og seng i ett. Det var kjempestillig, men man må være litt snekkerdyktig å bygge en ramme som madrassen må ligge på!

Anonym poster: e7d054e23069b89f32ba526c92923e55

Gjest Sekretøsa

Hehehe sorry :o Lurer på om jeg regnet en dag at det var ca. 3000,- totalt for veggen, men KAN hende jeg husker feil :P

Da skylder jeg bare på deg jeg. Ha ha ha :)

Vi har kjøpt veggskap på ikea som henger høyt på veggen.. Masse ekstra skapplass uten å ta gulvplass! Så plass til f.eks en kommode eller hylle med leker, bøker osv under!

Vi har hengt de opp slik at det også er plass til kurver med diverse oppå skapet..

Anonym poster: a10b5232027dd76b4837c8c10c85cc6e

Vet ikke hvordan rommet er, hvor vindu, dør osv. er plassert, men prøver likevel. Ville hatt en køyeseng, evt. vanlig seng, i hver ende på kortveggene, med gjesteseng under. Trofast hyller, fargerik, og mer solid enn expedit. Valgt smarte oppbevaringsløsninger fra ikea. Kildesorteringsboksene er smarte. Videre ville jeg delt rommet i to med garderobeskap rygg mot rygg, 39 cm dybde fra ikea, og satt en skyvedør i mellom. Da kan barna ha mye glede av å leke sammen, samtidig som det er enkelt å få privatliv. Kribler i fingrene mine nå ;)

Anonym poster: 427db100f7250a5578101452172496b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...