Gå til innhold

Innrede nytt vaskerom, ditt beste tips ? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til smarte løsninger :)

Anonym poster: ea6ac8e84dbd29fa22e051efaa74ab68

Skrevet

Lurer på det samme:) Må rehabilitere vårt snart!

Anonym poster: 485c83fab4e9de30fb92867cb3c65d53

Skrevet

Hvordan er planløsningen på rommet?

Skrevet

Mitt drømmevaskerom: (mitt er kvadratisk, ca. 10kvm)

Kjøkkeninnredning langs den ene veggen. Både under- og overskap. Vaskemaskin og tørketrommel skal stå under benkeplaten her og jeg vil ha et underskap med trådhyller ved siden av. Jeg vil ha en vask/utslagsvask i innredningen samt et smalt høyskap.

Jeg vil også ha en benkeplate langs den andre veggen og under her vil jeg ha store trekasser som fungerer som skittentøyskurver.

Grunnen til at jeg vil ha type kjøkkeninnredning er fordi jeg vil ha sengetøy, gardiner og andre tekstiler på vaskerommet. Hit må alt slikt uansett så da kan det like gjerne ligge her. Jeg må ha mye oppbevaring til vaskemidler, langkoster, støvsuger, kluter og annet man bruker for å vedlikeholde hus og hjem så jeg slipper å oppbevare alt dette på kjøkkenet. Jeg vil også ha tørkesnor oppunder taket, langs en av de tomme veggene, slik at jeg kan henge opp ting som ikke kan tas i trommelen.

Anonym poster: efb2cc39a0c8dfaf11d7ce1f832691ed

Skrevet

Mitt drømmevaskerom: (mitt er kvadratisk, ca. 10kvm)

Kjøkkeninnredning langs den ene veggen. Både under- og overskap. Vaskemaskin og tørketrommel skal stå under benkeplaten her og jeg vil ha et underskap med trådhyller ved siden av. Jeg vil ha en vask/utslagsvask i innredningen samt et smalt høyskap.

Jeg vil også ha en benkeplate langs den andre veggen og under her vil jeg ha store trekasser som fungerer som skittentøyskurver.

Grunnen til at jeg vil ha type kjøkkeninnredning er fordi jeg vil ha sengetøy, gardiner og andre tekstiler på vaskerommet. Hit må alt slikt uansett så da kan det like gjerne ligge her. Jeg må ha mye oppbevaring til vaskemidler, langkoster, støvsuger, kluter og annet man bruker for å vedlikeholde hus og hjem så jeg slipper å oppbevare alt dette på kjøkkenet. Jeg vil også ha tørkesnor oppunder taket, langs en av de tomme veggene, slik at jeg kan henge opp ting som ikke kan tas i trommelen.

Anonym poster: efb2cc39a0c8dfaf11d7ce1f832691ed

Hørtes veldig likt ut mitt drømmevaskerom.

Anonym poster: 3bec4b953c5638e095a3a364a102e3b6

Skrevet

Tror jeg ville ønsket meg et dusjhode/avtagbar slange på utslagsvasken, eventuelt en dusj over et sluk i et hjørne. Tusler en del i skog og mark, er på sjøen (og ønsker meg bikkje :P ), og da er det greit å kunne spyle ting.

Skrevet

Vi pusset opp vaskerommet i høst, det er vel fire kvm eller noe, så ganske lite.

På den ene veggen har vi kjøkkeninnredning fra ikea, fire skapdører, tre hyller i hver. Over benkeplaten har jeg en lang hobbyplate som gylle til diverse som blir brukt ofte.

På veggen til høyre er det en stor utslagsvask, vaskemaskin og tørketrommel (står oppå hverandre). Over vasken er enda en hylle som det står vaskemiddel på. I kroken her (gikk ikke helt opp med cm på innredningen) har jeg langkoster og mopper.

Veggen til venstre har vindu og knagger på veggene, og her er det plass til tørkestativ.

I taket har jeg hengt en stang som det er hengere på. Her henger jeg skjorter som er strøket med ikke helt tørre feks. Ganske genialt, og det er min favorittdel av vaskerommet.

Jeg har også plass til støvsuger, søppeldunk og skittentøysdunk på gulvet.

Klart mye kunne vært annerledes, men jeg er alt i alt veldig fornøyd med funksjonaliteten til rommet, det er tross alt veldig lite.

Skrevet

Få vaskemaskin og tørketrommelen litt opp fra gulvet (kan ha skuff/hylle under) slik at arbeidsstillingen blir mer komfortabel. Ha tørkesnorer du kan justere i høyden oppunder taket (sparer plass og klærne tørker raskere). Ha en vegg med trådhyller til alle klærne til alle i familien, slik at det går raskt å rydd unna rent tøy. Ha mange forskjellige skittentøyskurver, slik at du kan sortere tøyet på farge og temperatur (sparer mye tid når d skal sette på ei maskin). Og sist, gjør rommet lyst og trivelig, gjerne med en radio :) det var det jeg kom på nå som fungerer best vårt vaskerom :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...