Gå til innhold

Tenker dere mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg er en tenker.. Tenker på alt fra start på fødsel, hvordan ting utvikler seg, smerter, og ikke minst epilepsien min - hvordan den kommer til å oppføre seg... Ender med at jeg blir svimmel og uvel av tankene - hvordan blir det da når alt setter i gang?! Bare 19 dager til termin ..

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, jeg tenker masse! Særlig om natta når jeg ikke får sove... Tenker på alt mulig - hvordan kommer fødselen til å starte, hvor vondt er det, kommer jeg til å ha behov for smertelindring og hva skal jeg isåfall takke ja til, hvor lang tid kommer det til å ta, kommer jeg til å revne, hvordan kommer det til å føles etterpå, gruer meg til å være på sykehuset etter fødsel, osv i det uendelige... 22 dager til termin her... Gruer meg til selve fødselsbiten, men blir godt å få det overstått!

Skrevet

Jeg tenker masse... Er ikke redd for fødsel, men for å føde for tidlig og evt her hjemme...slik det var da jeg mistet en liten gutt i 19 uke for 2 år siden... Leter etter fødselstegn hele tiden, selvom ingenting tilsier at jeg trenger å bekymre meg...!!! Uke 28...

Skrevet

Merker at jeg gleder meg mer og mer til å få en baby i huset igjen :-) Har vært til fødselsangst-samtale på sykehuset og fått journalført at jeg denne gangen skal få komme tidlig inn og få tidlig epidural. Så nå gruer jeg meg ikke like intenst til fødselen mer. Vet også hva jeg går til og tror og håper at jeg er bedre mentalt forberedt denne gangen.

Skrevet

Er det vanlig å skrive fødebrev? (Det det heter tro?!)

Med tanker som gjør meg nervøs ved fødsel f eks...

Skrevet

noen skriver fødebrev/ønskebrev, gjør det om du har lyst så vet jordmor akkurat hva du tenker på.

tenker mye på fødselen, 8år siden sist å TROR selv jeg skal takle dette kjeeempe bra! det er jo bare.......?!?!?! føler meg litt for trygg! ingen fødsler er like å jeg aner jo ikke hva som egentlig skjer. tror panikken slår inn i det jeg setter mine bein på sykehuset! får meg vel ett slag i trynet da ja.

Skrevet

6 år siden sist jeg fødte..føler meg nesten som førstegangs..hehe bortsett fra at jeg husker at smertene var rimelig inntens men alt i alt varte d bare 4timer.

Nå er jeg redd for at det skal vare i en evighet og at smetene dkal bli utholdelig..fikk ikke tid til smertelindring sist og kunne tenkt meg å prøve rpidural denne gang, men jeg er såååååååååå pysete når d kommer til sprøyter og nåler..er sånn at jeg må ha embla hvis jeg trenger veneflon.haha.

Er den epiduraln veldig vond?

Skrevet (endret)

6 år siden sist jeg fødte..føler meg nesten som førstegangs..hehe bortsett fra at jeg husker at smertene var rimelig inntens men alt i alt varte d bare 4timer.

Nå er jeg redd for at det skal vare i en evighet og at smetene dkal bli utholdelig..fikk ikke tid til smertelindring sist og kunne tenkt meg å prøve rpidural denne gang, men jeg er såååååååååå pysete når d kommer til sprøyter og nåler..er sånn at jeg må ha embla hvis jeg trenger veneflon.haha.

Er den epiduraln veldig vond?

Jeg tenker at hvis man syns det er vondt å få epidural, da har man ikke sterke nok fødesmerter. Jeg trygla og bønnfalt om å få kjørt diverse strikkepinner med dop inn i ryggen og opp i skjeden for å få medikamentell smertelindring (men fikk ingenting..). I fht fødesmertene mine virket hvertfall lokalbedøvelsen til syinga etterpå som en deilig spaopplevelse :P Har fått journalført at jeg skal få tidlig epidural med nestemann, gleder meg til å se både anestesilege og sprøyte! Er opersjonssykepleier så er muligens litt vel glad i spisse gjenstander... :P hehe

Ang fødebrev så er det lurt å skrive hvis du har bestemte ønsker og behov i fbm fødselen. F eks om du ønsker så få mennesker i rommet som mulig, dempet belysning om det går, at du ønsker/ikke ønsker medikamentell smertelindring, hvis du er redd for å revne osv. Skriv brevet og legg det øverst i fødebagen :)

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Har opplevd både epidural og spinal bedøvelse og ville ikke gruet meg for noen av delene igjen. Var himmel å få epidural da jeg virkelig trengte det. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...