Kaklehøna Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Jeg har tørr hud over hele kroppen. Jeg dusjet på morgenen i dag, og etter dusjen så smørte jeg meg inn med declare caviar bodylotion. Nå er leggene så tørre igjen at jeg klør og har fått hvit, tørr hud.. Så, jeg trenger altså tips om en god bodylotion! Den skal ikke være fet, som feks decubal, lipikare e.l. Tror huden min trenger fukt, ikke fett ! Jeg har et normalt kosthold, og jeg spiser omega 3/6 og nattlysolje. Drikker ca 1,5 l vann om dagen.
CaptainHindsight Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Weleda kroppsolje med granateple er helt fantastisk. Gir masse fukt og huden kjennes ikke ekkel og fet ut som med andre oljer. Det er en bodylotion i samme serie, men jeg elsker oljen. Også lukter den kjempegodt
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Intensive care bodylotion! Kjøpes i dagligvare, Vita, apotek.... Anonym poster: d87289cf29cb535667b75d4418ac79b7
DaTuMa Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Dreamcream fra Lush er den beste kremen jeg vet om for tørr hud. Lukter ikke så veldig godt men den funker
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Boots apotek har veldig gode produkter fra en serie som heter Extracts. Body butter som er veldig næringsrik uten å være for fet. Finnes i flere forskjellige lukter som er nydelige. Anonym poster: c2c3b7efffa7f79561002f6e63a5a5bb
LilleBamBam+EnTil Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Veldig fornøyd med bodybutter fra bodyshop. Den tok all svangerskapsflassen på 2 dager
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Når det gjelder bodylotion sverger jeg til at det enkleste er det beste - Spenol! Anonym poster: 4e86fd58d5e64122b9be2e4b77725189
Himmel og hav Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Aloe Vera hand and body lotion fra Jason.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Jeg har samme problem og spenol og Intensive care utgår en høy gang! Det er bare tull og gir fukt i nøyaktig 1 sekund. Har ingen supergode råd til deg, men vil prøve npen av de fikk. Jeg har til tider brukt body butter jeg også, men den er ikke så lekker å bruke før man kler på seg - den er litt fet synes jeg. Og skal du prøve må du bruke for TØRR hun, ikke for normal. Anonym poster: 5521d8778961a30d4631285c6b95b8d4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 Synd at du sier at Intensive Vaseline Care er bare tull Huden min blir myk og fin av den og lukten er nøytral. Spenol ja, den er tykk og klissete for meg og er ikke så god. Anonym poster: d87289cf29cb535667b75d4418ac79b7
Kathrine. Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Mentholatum kjøpes på apoteket. Eineste eg klarer bruke på hendene.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 Jeg har tørr hud over hele kroppen. Jeg dusjet på morgenen i dag, og etter dusjen så smørte jeg meg inn med declare caviar bodylotion. Nå er leggene så tørre igjen at jeg klør og har fått hvit, tørr hud.. Så, jeg trenger altså tips om en god bodylotion! Den skal ikke være fet, som feks decubal, lipikare e.l. Tror huden min trenger fukt, ikke fett ! Jeg har et normalt kosthold, og jeg spiser omega 3/6 og nattlysolje. Drikker ca 1,5 l vann om dagen. Høres ut som meg. Jeg er kjempefornøyd med Nivea Soft Caring Body Lotion Dry Skin. Den er veldig god og gir masse fukt til leggene mine. Må bare brukes på veldig tørr hud, hvis ikke blir det bare kliss. Hvis jeg smører meg ene dagen og dusjer neste morgen, så kan jeg fremdeles kjenne at kremen sitter på leggene etter dusjing. Anonym poster: 758106cd06ecdd7aa16a6cf85fd908ef
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Hva med å ta en sprut babyolje i den du alt har. Bare riste flaska godt så det blander seg ordentli. Anonym poster: b0e10f5332084b3a5a04ae5550579e16
3 i april Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 Jeg har tørr hud over hele kroppen. Jeg dusjet på morgenen i dag, og etter dusjen så smørte jeg meg inn med declare caviar bodylotion. Nå er leggene så tørre igjen at jeg klør og har fått hvit, tørr hud.. Så, jeg trenger altså tips om en god bodylotion! Den skal ikke være fet, som feks decubal, lipikare e.l. Tror huden min trenger fukt, ikke fett ! Jeg har et normalt kosthold, og jeg spiser omega 3/6 og nattlysolje. Drikker ca 1,5 l vann om dagen. Det som jeg syns funker aller best er rett og slett babyolje, billig er det også Smør deg inn med babyolje mens du fremdeles er våt. Da trekker oljen ekstra godt inn i huden så bare lufttørker du. Huden blir skikklig babyrompe etterpå. Bare prøv
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 Du sier at du ikke vil prøve decubal, men de har en serie med økologiske produkter, deriblant en bodylotion som er ok på mine tørre legger. Ellers så anbefaler jeg å styre unna typiske dagligvare-produkter, og bruke hudpleie som er hudpleie. Matis og Comfort Zone har veldig gode produkter, men koster litt mer. Ole Henriksen er litt rimeligere og mer tilgjengelig, og har også fine og naturlige produkter. Et lite tips til er å drikke enda litt mer vann. Jeg må ha minimum 2,5 liter for å ikke tørke ut. Anonym poster: 92b4fc99b924e34c02520e26ef5bc78a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 Du sier at du ikke vil prøve decubal, men de har en serie med økologiske produkter, deriblant en bodylotion som er ok på mine tørre legger. Ellers så anbefaler jeg å styre unna typiske dagligvare-produkter, og bruke hudpleie som er hudpleie. Matis og Comfort Zone har veldig gode produkter, men koster litt mer. Ole Henriksen er litt rimeligere og mer tilgjengelig, og har også fine og naturlige produkter. Et lite tips til er å drikke enda litt mer vann. Jeg må ha minimum 2,5 liter for å ikke tørke ut. Anonym poster: 92b4fc99b924e34c02520e26ef5bc78a Og selvfølgelig peele huden en gang i uken eller så, men det regner jeg med at du vet Anonym poster: 92b4fc99b924e34c02520e26ef5bc78a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #19 Skrevet 12. april 2013 Kremfresh sine produkter er kjempegode. "dagligvareprodukter" er ofte fulle av fyllestoffer og mineraloljer osv osv som ikke trekker skikkelig inn i huden, men legger seg utenpå - resultat: du kan virke myk og fuktet der og da men det holder gjerne i veldig kort tid og er ikke noe for de som er virkelig tørre i huden. Noen er forøvrig fornøyd med slike produkter men da er de gjerne ikke så tørre i huden som de kanskje tror og trenger lite for å bli fornøyd. Du sier du ikke vil ha oljer eller fete kremer, men (gode) kremer som er litt fete + tar litt tid før de trekker inn i huden er rett og slett fordi det er så mye godt som skal trekke inn, trekker en krem veldig fort inn så er det ikke særlig mye som skal inn + at den inneholder veldig mye vann som også fordamper. Men så fins det dårlige fete kremer også som føles klissete fordi de inneholder dårlige oljer som altså ikke trekker inn men legger seg som et klissent lag. Jeg anbefaler saltskrubb fra kremfresh + kroppssmøret, du kommer til å føle deg som en baby etterpå, det er helt sykt effektivt! Anonym poster: 50e3578a9e71d6887729c70aec02676b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 Kremfresh sine produkter er kjempegode. "dagligvareprodukter" er ofte fulle av fyllestoffer og mineraloljer osv osv som ikke trekker skikkelig inn i huden, men legger seg utenpå - resultat: du kan virke myk og fuktet der og da men det holder gjerne i veldig kort tid og er ikke noe for de som er virkelig tørre i huden. Noen er forøvrig fornøyd med slike produkter men da er de gjerne ikke så tørre i huden som de kanskje tror og trenger lite for å bli fornøyd. Du sier du ikke vil ha oljer eller fete kremer, men (gode) kremer som er litt fete + tar litt tid før de trekker inn i huden er rett og slett fordi det er så mye godt som skal trekke inn, trekker en krem veldig fort inn så er det ikke særlig mye som skal inn + at den inneholder veldig mye vann som også fordamper. Men så fins det dårlige fete kremer også som føles klissete fordi de inneholder dårlige oljer som altså ikke trekker inn men legger seg som et klissent lag. Jeg anbefaler saltskrubb fra kremfresh + kroppssmøret, du kommer til å føle deg som en baby etterpå, det er helt sykt effektivt! Anonym poster: 50e3578a9e71d6887729c70aec02676b Jeg bruker krem fra dagligvare og anser meg selv som å ha tørr hud. Hvis jeg ikke smører kroppen etter dusj så får jeg skjellaktig og veldig kløende hud. Klør slik at jeg klør meg til blods. Så det du sier her er tull! Anonym poster: d87289cf29cb535667b75d4418ac79b7
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. april 2013 #21 Skrevet 12. april 2013 Biotherm, eller bodybutter fra bodyshop.
Kaklehøna Skrevet 12. april 2013 Forfatter #22 Skrevet 12. april 2013 Takk for mange svar! Jeg kan jo legge til: Body butter fra body shop har jeg prøvd. Det er rett og slett for mye fett i den. Min hud trenger fuktighet, ikke fett. Decubal og lipikare har jeg også prøvd, de er det også for mye fett i - igjen, min hud trenger fukt, ikke fett Biotherm har jeg bare prøvd en av (den hvite flasken med blå skrift..) den ga ikke min hud nok fukt.. Nivea, vaseline intensive care osv har jeg også prøvd. Fungerer greit der og da, men jeg er like tørr etter noen timer igjen.. Spenol er ikke et alternativ for meg.. Sukk... Jeg har en umulig hud. Jeg har ansiktskrem fra Matis.. Har de bodylotion også? Ansiktskremen lukter æsj.. Men kanskje det er verdt et forsøk.. Produkter fra kremfresh har jeg også vurdert.. Jeg skrubber kroppen 1-2 ganger i uken
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #23 Skrevet 12. april 2013 Takk for mange svar! Jeg kan jo legge til: Body butter fra body shop har jeg prøvd. Det er rett og slett for mye fett i den. Min hud trenger fuktighet, ikke fett. Decubal og lipikare har jeg også prøvd, de er det også for mye fett i - igjen, min hud trenger fukt, ikke fett Biotherm har jeg bare prøvd en av (den hvite flasken med blå skrift..) den ga ikke min hud nok fukt.. Nivea, vaseline intensive care osv har jeg også prøvd. Fungerer greit der og da, men jeg er like tørr etter noen timer igjen.. Spenol er ikke et alternativ for meg.. Sukk... Jeg har en umulig hud. Jeg har ansiktskrem fra Matis.. Har de bodylotion også? Ansiktskremen lukter æsj.. Men kanskje det er verdt et forsøk.. Produkter fra kremfresh har jeg også vurdert.. Jeg skrubber kroppen 1-2 ganger i uken Kanskje du overskrubber? Anonym poster: 76c456d95b48adcf9b93a5c913013c46
Kaklehøna Skrevet 12. april 2013 Forfatter #24 Skrevet 12. april 2013 Nja.. Kanskje? Tror ikke det da, men.. Det kan fort gå en uke uten at jeg skrubber også, mens jeg kan skrubbe 2 ganger en annen uke. Skrubber meg ikke rød og sår..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #25 Skrevet 12. april 2013 Anonym poster: 50e3578a9e71d6887729c70aec02676b Jeg bruker krem fra dagligvare og anser meg selv som å ha tørr hud. Hvis jeg ikke smører kroppen etter dusj så får jeg skjellaktig og veldig kløende hud. Klør slik at jeg klør meg til blods. Så det du sier her er tull! Anonym poster: d87289cf29cb535667b75d4418ac79b7 Men synes du det fungerer da? Hvis du sier at huden din er så tørr at du klør deg til blods så høres det jo ikke ut som at det du bruker nå er særlig effektivt? Poenget mitt var bare at mange som har hud som kanskje ikke er så problematisk ofte er veldig fornøyde med "slike kremer" fordi huden ikke trenger så mye, men er du fornøyd og synes det fungerer så er det jo kjempefint. Er du ikke fornøyd kan det jo være verdt å prøve noe annet, men da var du jo heller ikke en av de jeg siktet til... Prøvde bare å komme med tips til HI og forklaring på hvorfor det hun har prøvd til nå kanskje ikke har fungert. HI håper du finner noe du liker tilslutt Anonym poster: 50e3578a9e71d6887729c70aec02676b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå