Gå til innhold

Modningstegn og fødsel!

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig fikk dere modningstegn? Hvilke fikk dere rett før fødselen?

Har slitt med kynnere hele svangerskapet, men nå er de blitt mye sterkere!

Stikking/press i underlivet, de er også begynt og vare lengre.

Mye mere utflod enn vanlig

Veldig mye nedpress, spesielt om jeg gjør noe eller står.

Er mye kvalm for tia, også løs mage.

Er bare i uke 36, men holder på og bli tøven av dette! Nesten som jeg håper på at h*n kommer før tia! Sliten og lei, har også en aktiv 2 åring hjemme.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144037985-modningstegn-og-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er økt utflod et modningstegn?

Jeg har ikke født, men har stikninger nedi -der du vet-, har hatt det en liten stund, kanskje en ukes tid. Og markant økning i utflod (beklager detaljer ;) ). Er også kvalm, det har jeg vært hele uken, løs mage og. Kynnere har kommet i det siste også, og litt mensmurringer i korsryggen.

Og jeg er bare 33+0 i morgen.

Nedpress har jeg hatt tidligere, men det har (heldigvis) gitt seg.

Kan man gå med slike modningstegn (om det er det) i lange tider før fødsel kanskje? :)

Min siste fødsel startet slik du beskriver. Da hadde jeg hatt sterkt nedpress i 2-4 dager, hvor det føltes som hodet skulle komme ut ved hvert dobesøk. Trodde jeg våknet av omgangssyke den morgenen (kl.5), da jeg hadde skikkelig sammentrekninger i magen og diaré. Måtte fly på do mange ganger. Gikk ikke lang tid før jeg skjønte det var fødsel på gang da!

Har hatt det slikt mer eller mindre siden uke 31!

Men de blir bare sterkere og sterkere. Mere utflod kan også være på grunn av at hodet legger seg til rette i bekkenet.

Men er sliiiten av og gå slikt :-/ tar på krefter og humør.

Hadde litt lyst på en splskinns historie eller to. Der de ikke gikk

Til termin eller over med dette! :)

Hi

De siste ukene har jeg hatt økt utflod, men ikke kjempemye. Har hatt veldig lite tidligere i sv.skapet (mindre enn ellers, når jeg tenker meg om).

Kynnere har jeg merket litt av siden tidlig i februar, f.eks. når jeg har gått litt mye. Litt mer nå, men ikke veldig plagsomt.

Nedpress har jeg imidlertid begynt å merke mye mer av de siste ukene også - og stikninger nedover i skjeden. Spesielt når jeg legger meg på kvelden. Da hender det også at jeg har mensmurringer, både foran i magen og bak i ryggen.

Hodet har ligget ned i bekkenet i minst 1 uke; trolig lenger.

Føler ikke at noe er på gang ennå, riktignok. Har ca 4 uker igjen, så kan godt vente i alle fall 2 uker til, tenker jeg :)

Annonse

Med nr 1 hadde jeg ingen modningstegn før vannet plutselig gikk midt på natta 11 dager før UL termin. Med nr 2 opplevde jeg kynnere, nedpress og murringer fra uke 22-23. Det roa seg med 50% sm og nå i uke 38 har jeg kun svake murringer innimellom, en del smertefrie kynnere og stikninger en sjelden gang.. Håper han holder seg inne til termin så jeg slipper å miste permisjonsdager, men ønsker overhodet ikke å gå over...

Endret av Madolyn&Muffin

jeg lurer sånn på hvordan fødselen starter denne gangen! hatt kynnere siden uke 20! hadde ingen sist! har egetlig lyst at vannet skal gå..... har ikke opplevd det... det går vel uten forvarsel? uke 39 nå å lillebror KAN få komme ut! :) har ikke kjent noe i ryggen enda, det husker jeg godt fra sist, murring i ryggen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...