Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var inne på kontroll i dag blant annet fordi jeg er plaget med ekstremt kraftige og hyppige kynnere. Legen fant ut at jeg har mye fostervann og stort barn. Hun trodde det kunne skyldes svangerskapsdiabetes. Skal på ny kontroll til uka. Er 31+6 i dag.

Fikk ikke så mye informasjon om hva dette kan skyldes og risikofaktorer, men leser på nett at det blant annet er fare for for tidlig vannavgang. Er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144037980-for-mye-fostervann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er mye fostervann? Ligger du langt over på symfysemålet?

Det som kan være faren med ukontrollert (ikke på sykehuset) vannavgang er at navlestrengen kan komme først så hode, slik at navlestrenger blir i klem å da blir det en risiko fødsel! Så hvis vannet går, må man legge seg rett ned der man er slik at man ikke hjelper til med tyngdekraften!

Men dette er vist man har MYE forstervann!

Jeg har mye fostervann..lå på grensen til tapping og gikk på ul hver uke i 35 -36-37.

Jeg fikk bedkjed om at d ikke var farlig m for mye vann,men d kan været at barnet i drikker fodtervann eller tegn på diabetes.

Ble utreda for diabetes..hadde ikke d.

Babyen drakk fostervann så problemet var ikke der heller..dem viste rett og slett ikke hva som er årsaken.

Men hvis hode ikke er festet må fu legge deg flat hvis vannet går og d kommer til å bli skikkelig vått..hehe.

Jeg er liten av vekst å jeg lå over d mørke grønne felte på symfysemålet.

Tror ikke du trenger å bekymre deg over dette:-)

Takl for svar :)

Vet ikke hva målene er. Fikk bare beskjed om at jeg har mer fostervann enn det som er normalt, har vært på ultralyd å sjekket altså. Skal utredes for svangerskapsdiabetes og på ny kontroll til uka. Fikk lite informasjon i dag, derfor er jeg litt usikker hva det egentlig går ut på. Det så ikke ut som at det var noe galt med barnet annet enn at han er stor.

Er det noen som har opplevd tidlig vannavgang som følge av for mye fostervann? Eller hatt andre komplikasjoner pga av det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...