Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenker masse på dette med amme-BH, for jeg er så i tvil om jeg skal vente til etter fødselen eller om jeg skal kjøpe nå. Har allerede fått større pupper, og forventer jo at de blir større etter fødselen, så hvilken str skal man kjøpe? Vil ikke kjøpe en som viser seg å være for liten etterpå, men vil ikke sitte der og ikke ha noe støtte heller..... :s Noen forslag?? Hva gjør dere?

Fortsetter under...

Annonse

Anbefaler Triumph amme-bh. De er fantastisk og uten spiler (for å unngå tette melkeganger). Det er absolutt et must å ha med seg på sykehuset! Å stå på kjøpesenter to-tre dager med melkespreng av dimensjoner etter fødsel for å kjøpe amme-bh er IKKE verdt det, ei heller å sende mannen for å kjøpe! Nei, prøv en i ro og mak før fødsel. Kjøp en større cup enn vanlig, så vil det i de fleste tilfeller passe fint.

Triumph kan man f.eks kjøpe på Cubus.

Disse er superbra:

http://www.hm.com/no...article=95546-D

Jeg har str 75C til vanlig og disse gir utmerket komfort og støtte og er gode å sove med i ammemånedene (er uten spiler). Har kjøpt i str 80C til ammeperioden og de er veldig tøyelige og gode. De jeg kjøpte ifbm førstemann for 2 år siden bruker jeg faktisk enda (samme merke og str), de er såå behagelige :)

Endret av Madolyn&Muffin

Lindex har også meget gode, billige amme-bher. Jeg brukte ikke bh på sykehuset, brystene var så ømme. Brukte sån amme-singlet fra HM (med 'innebygget sport-topp'), den holdt brystene litt på plass uten å presse og jeg kunne ha amme-innlegg i.

Jeg synes det var veldig greit å ha amme-bh på sykehuset etter forrige fødsel. Ville kjøpt en billig bh på HM eller noe, kanskje i en størrelse større enn du har nå, og så investert i noen dyrere senere. Men brystene endrer størrelse i begynnelsen, de første dagene etter fødsel har man skikkelig melkespreng og så roer det seg litt etter en periode. Slik var det for meg i hvertfall. Føle egentlig jeg aldri fant helt rett størrelse i amme-bh sist, men de er jo tøyelige og man bruker jo som regel innlegg.

Jeg vil så absolutt anbefale en god bh i sykehusbagen! En som er minst en str større enn den du bruker og som er tøyelig.

Personlig kjøper jeg en ammebh som er elastisk til de første dagene/ukene for så å bytte de ut. & ja, det er definitivt verdt noen ekstra hundrelapper - om det i det hele tatt er så mye.....

Jeg har store pupper og har de tidligere gangene handlet hos Kappahl eller sparkjøp.

Etter fødselen vil du få følelsen av å være den baben. Du føler deg kjempetynn med de svææære puppa. (Hva som egentlig er sannheten blir noe annet, hihi)

Det er megaviktig at puppene ikke blir presset ned i bher som egentlig er for små eller trange i ammeperioden. Den første tiden er ekstra viktig... Nå skal melkeproduksjonen komme i gang og det (kan) skje ganske så eksplosivt. Presser bhen kan det hindre melka, lage tette melkeganger eller i verste fall være med på å gi brystbetennelse. Tette melkeganger er utrolig smertefult og jeg vet av flere som har endt med å bli innlagt med brystbetennelse enda de ikke har utsatt seg for de typiske risikoene som kulde, trekk osv.

Å gå uten bh gjør ikke jeg engang om natten. Får ikke puppene støtte renner melka fritt etterhvert. Ubehagelig er det også.....

Etter ei uke eller to er det viktig å finne en bh med riktig størrelse og støtte!! Like mye for ryggen (det er tungt å bære på store pupper, potensielt ekstra kilo som sitter igjen fra graviditeten og selv den minste lille babyen over tid. Den øvre del av ryggen og nakken får gjennomgå.)

Før i tiden solgte føden her nettingbh lik ettingtrusene en får utdelt.

De bhene jeg har kjøpt meg har ikke kostet mer enn toppen 130kr. Jeg har kjøpt meg 2-3stk de tidligere gangene og skal gjøre det denne gangen også. Etter fødselen svetter en som en gris.

Kan være greit å ha mer enn en. Du lekker en del til å begynne med og ikke alt som havner i ammeinnlegget. Samt at det er vanlig å svette litt. Jeg lå en uke på sykehuset sist og var glad jeg hadde 2. Kjøpte noen billige tøyelige bh er på lindex uten spiler. Kostet ikke mye. Kjøpte en eller to cuper større enn vanlig.

Jeg slet veldig med ammingen og fikk aldri nok melk. Men bh ene passet selv om de var litt store.

Anbefaler å ha med en eske med engangs amme innlegg på sykehuset og bruke det innenfor ull innlegg om du skal bruke det. En blir gjerne sår og det kan være greit å bytte de for hver amming til å begynne med. Der jeg lå hadde de ikke ammeinnlegg.

Annonse

Jeg kjøpte amme BH i uke 20, de var så store at jeg ga opp. Og den passer fortsatt selv om jeg bare er i uke 37. Nydelig BH og genial i utformingen, slik at selv om mine pupper vokser så blir den ikke for trang. Har også noen romslige sports BH , det fikk jeg mye glede av sist gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...