Gå til innhold

Kan dere være så snill å HJELPE meg? Søknad/cv. Hva skriver jeg? VIKAR på sykehjem.

Anbefalte innlegg

Jeg stakk innom sykehjemmet for å høre om de trengte flere folk. Snakket da med husøkonomen siden det var hun som satt i resepsjonen. Fikk beskjed om å levere en CV, skrive litt om meg selv osv og levere den til henne, så skulle hun videreføre den.

Jeg har aldri hatt en fast jobb før og er kjempenervøs. Har ingen utdannelse, ikke fullført videregående. Gikk Helse og sosial, men jeg droppet av.

Har jobbet på et gatekjøkken og en cafe da jeg vaar 13-16 år gammel. Var tilkallingsvikar i en barnehage en liten periode, på rundt to måneder, for to år siden. Siden da har jeg vært hjemme med barn.

Jeg ønsker å jobbe helger, og etterhvert som barnet begynner i barnehage ønsker jeg så mye jobb som mulig.

Mine sterkeste sider: empatisk, positiv, ærlig, snill, omgjengelig, tror jeg kan bidra til et godt arbeidsmiljø. Jeg er flink med mennesker, behandler alle med respekt og tar gjerne i et tak.

Mine svakeste sider: vimsete, til tider tiltaksløs, og dårlig selvtillit etter å ha vært hjemme med barn så lenge at jeg greuer meg til å begynne å jobbe. Mistet litt troa på meg selv.

Jeg har aldri skrevet CV og søknad før. Hva kan jeg skrive? Hun sa CV, men hun sa jo at jeg kunne skrive litt om meg selv? Hvordan skriver jeg den?

Kan noen være så snill å hjelpe meg? Jeg er mye flinkere med ord, det praktiske og muntlig enn det jeg er skriftlig. Der er jeg udugelig. Vet det ligger mye ute på nett, men føler ikke det passer helt.. Forslag til hva jeg kan skrive og hvordan? Setter pris på hjelp.

Anonym poster: f31550db05c60632929affadd30f732a

Fortsetter under...

Skriv en åpen søknad, så legger du CV ved siden av. Skriv kort om hvem du er, hva du har jobbet med og hvilke erfaringer du har. Så kan du vel nevne hvor mye du vil jobbe også.

Anonym poster: 57a7d0b2b5bddb0e8152701656b11eba

Ikke skriv gode og dårlige sider i søknaden. Det kan du ta på intervju, hvis du blir spurt. CV er stort sett en oppramsing av skolegang og jobbene du har hatt. Evt. "hull" i CVen bør forklares, som at du har vært hjemme med barn. CV skal helst være punktvis, kort og oversiktlig. Så er det søknadsteksten som forteller mer om deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...