Gå til innhold

Hvor tidlig fikk dere "melk"?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt det siden ca halvveis i svangerskapet.. Begynte med at det kom litt når mannen klemte på de, men hat tatt seg opp gradvis, og de siste nånedene har jeg lekket en del på natt, våkner til store våte rundinger på lakenet, og litt på dagtid.. Har nå den siste måneden også lekket slik at det har dryppet/ rennt ned på magen når jeg er på do om natta eller etter å ha dusjet. :-)

Annonse

Fikk melk rundt uke 30 som førstegangs også. Var jo da sikker på at amming, det ble ikke noe problem iallefall!! Gjett hvem som var tom som en ørken etter 3 uker?? Ingen sammenheng mellom tidlig melk og mye melk her hvertfall!!

Denne gangen er jeg mye mer avslappet med tanke på amming. Sist følte jeg meg som en elendig mor frem til jeg fant ut at det var helt vanlig å ikke kunne amme. Denne gangen tar jeg det som det kommer. Flaskebarn har det helt fint de også og et lite pluss med det er at far også kan gi mat :-)

Hadde ikke noe melk før fødsel forrige gang og fikk aldri nok til å kunne fullamme.

Nå har jeg hatt melk i en god del uker allerede, er snart 36 uker, så jeg håper det kommer til å bli annerledes denne gangen.

Er ikke spreng eller lekking, men kommer noen dråper enten råmelk eller fløtemelk når jeg klemmer på puppene, de er blit større og mer ømme enn de var sist - så jeg håper på det beste, men har allerede vært gjennom en delamming så er mer forberedt på hva jeg går til hvis det blir en ny nå...

Forrige graviditet kom melken da jeg var ca 6 måneder på vei, måtte gå med ammeinnlegg i et par uker før det roet seg.

Denne gangen oppdaget jeg melk den dagen jeg fikk høre hjertet bake for første gang, var da ca 16 uker på vei. Men har ikke hatt behov for ammeinnlegg denne gangen.

nei at man får tidlig er jo ingen garanti for amming, sist fikk jeg også relativt tidlig og sleit meg gjennom 4 mnd med amming :/ det gjør jeg ikke denne gangen, skal ikke amme for enhver pris :D men håper det går bedre denne gangen ;) da er det iallfall normalt, håper ikke jeg begynner å lekke ennå(opp 2 bh str) :)

Annonse

Satt å klipte tåneglene i dag tidlig etter at jeg hadde dusjet og da ble det nok litt trykk på puppene når jeg strakte meg for å nå tak i tærne, hadde på meg kun truse, og da rant det melk fra begge puppene, jenta vår inn på badet og så dette, og da vi kom i barnehagen ropte hun ut til ei av de ansatte der "Når mamma klipte neglene på tærne i dag så rant det melk fra puppene hennes!! " hehe.. ;)

hadde i overflod av melk med henne, så håper det blir likens denne gangen også. :)

Begynte så vidt i uke 16 etter å ha vært på konsert og blitt ordentlig kald, da "knøt" brystene seg helt, verket som pokker og begynte å lekke :P

Nå i uke 28 lekker det både natt og dag, så mannen holder seg for det meste på avstand ;)

Må massere brystene en gang til dagen cirka på grunn av verk, særlig om jeg har blitt kald (her visstnok i faresonen for å få brystbetennelse allerede og bruker alltid ullinnlegg i bhen) og da renner det i strie strømmer... :P

Er førstegangsgravid...

Til dere som var bekymret for at det å ikke ha melk før fødselen kan bety at det blir vanskelig å amme: med første merket jeg ingenting før melken kom to dager etter fødsel, og hadde så mye melk når jeg ammet at jeg leverte 2 liter mm til barneklinikken sin nyfødtavdeling hver uke, i tillegg til å fullamme jenta vår i 6 mnd. Ingen lekkasje så langt denne gang heller, men det trenger altså ikke bety at det er vanskelig å få nok melk når baby er født :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...