Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg har vært aktive prøvere nå i to år, uten hell. Jeg har sjekket meg med både ultralyd og gynekologisk sjekk, mens han har tatt en sædprøve som har vist at det ikke er noe galt.

Men allikevel får vi gang på gang én strek for lite, og jeg kan ikke skjønne hvorfor..

Det begynner helt klart å slite mer og mer på meg, spesielt da vennepar av oss rundt om kring kommer stadig med nyheten om at ''nå venter vi vårt første barn'' eller deres andre. Unner de alle dette- men kjenner jeg begynner å bli mer og mer dårlig. Hvorfor de, og ikke oss?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre her ifra. Er det fler som har vært borte i dette, som har noen tips? Hva jeg kan få undersøkt, hva vi kan teste?

Vi har begynt daglig å snakke om å teste ut prøverørsbefruktning, men det er en del av meg som sier at det er å gå for langt. At det kanskje er annet som jeg burde teste, for at det derigjen kanskje smeller med engang?

Håper dere har noen tips, og gode innspill, å komme med til oss :-/

Anonym poster: 6854cf1b3f15a956cc8ee852a8585fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som kjent ca. 25% sjanse for å bli gravid hver måned. Se blant annet på kost og helsen din. Ta folat, omega 3 og de anbefalte kosttilskudd. Dette er vel det som går igjen, det finnes endel tips rundt omkring som viser hvordan du kan forbedre din sjanse, kanskje er det verdt å ta en titt?

Skrevet

Du skriver ikke spesifikt hva du har fått sjekket så det er litt vanskelig å gi råd om hvilke tester du bør ta..

Du kan jo ta prøve som måler amh (eggreservene). Dette er en blodprøve som kan tas når som helst i syklusen.

Jeg mener også at det er en prøve som kan sjekke kvaliteten på eggene, tror det er fsh den kalles. Mener at denne tas på dag 3 etter eggløsning, men skal ikke si det for sikkert.

Tester du etter eggløsning forresten? HDet er mange som bommer på eggløsning. Jeg trodde at den kom fast 14 dager etter mensen, men det er jo feil. Her varierer det fra dag 10 til 16 så det er jo fort gjort å gå glipp av eggløsningen hvis jeg enda hadde trodd at den kom på dag 14.

Ellers så vil jeg gjerne spørre hvorfor du syns prøverør er å gå for langt? Du skriver ikke noe om hvor gammel du er, men om dere allerede har prøvd i 2år så kan det jo fort gå 2år til uten at noe mer har skjedd. Det kan være lang ventetid i det offentlige og det er bedre å ha startet med prosessen enn å vente enda et år, eller to eller tre?

Skrevet

Hva med å måle din kroppstemperatur hver morgen? Slik kan du sjekke selv om du faktisk har eggløsning hver måned og lang nok luteafase.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...