Gå til innhold

Gir dere ferdig-potetmos til ettåringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei, men berre fordi vi ikkje likar det..

Samme her. Vi bruker rett som det er posesaus eller -suppe og andre halvfakbrikata. Vet at de er fulle av sukker og tilsetningsstoffer, men det er en hverdagsprioritering. Potetstappe fra pose er virkelig ekkelt synes jeg, så det serveres ikke til noen.

No er det sjelden at me et ferdigpotetmos, fordi den heimelaga smakar betre. Eg hadde hatt problem med å gje det til eit så lite barn etter at eg las om eit ungt britisk par som gav babyen potetmos i staden for babymat, fordi det var så billig. Babyen døydde pga saltet. Dette er sjølvsagt eit ekstremtilfelle, men til 1 åringar har me vore svært forsiktige med salt i middagen. Dei et jo ein god del i brød og pålegg som er vanskeleg å unngå.

Annonse

Ja, når vesla var 1 år så fikk hun det vi hadde til middag, hadde vi potetmos så fikk hun også det..

I disse dager så har det jo blitt slik at dersom man ikke lager all mat fra bunnen av så er det veldig farlig. Men jeg er ingen super husmor jeg, halvfabrikata er det en del av her i gården gitt :-)

Ja, når vesla var 1 år så fikk hun det vi hadde til middag, hadde vi potetmos så fikk hun også det..

I disse dager så har det jo blitt slik at dersom man ikke lager all mat fra bunnen av så er det veldig farlig. Men jeg er ingen super husmor jeg, halvfabrikata er det en del av her i gården gitt :-)

Ah... Bra det er flere enn meg :-)

Av og til har vi pose-potetmos, feks om det er tomt for poteter, og hevder alltid et par poser på lur som krisemat. Men.. Det er veldig enkelt og raskt å lage selv, og mye bedre.

Saus derimot lager jeg så å si aldri fra bunnen.. Det gidder jeg ikke

Ser ingenting galt i å gi småen posepotetmos en gang i blant, blir det ofte så hadde jeg gitt hjemmelaga. Her i huset lager vi den som oftest selv, men det hender at vi tar det lettvint noen ganger :)

Hadde ikke hatt problemer med å gi om vi brukte slikt! Men lager selv med både margarin og melk/fløte + litt salt/pepper, antakeligvis ikke så mye mindre saltinnhold i den hjemmelagede? Må man ikke tilsette salt/margarin i den man kjøper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...