Gå til innhold

Soving på dagen

Anbefalte innlegg

Når "lærte" deres barn å sove lengre dupper på dagen?

Snuppa mi er bare 12 uker, så det er nok fortidlig å regne med det enda, men jeg husker ikke helt når man kan begynne å forvente det. Det er MANGE 30min dupper her i huset iallefall. Håper det retter seg snart... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144037577-soving-p%C3%A5-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er også 12 uker , og det er ikke noe systematikk i duppene hennes enda. Sovner ofte ved puppen og våkner når jeg legger henne ned. I vugga sover hun maks 30 min men i vogna kan det bli litt lenger lurer. Prøver å trille til faste tider for å få til litt regelmessighet:)

Ganske likt her, med en gutt på 3 mnd og 1 uke. Får ham til å sove 1-2 timer i vogna dersom jeg triller min 45 min til et tidspunkt han er trøtt. Prøver å gi han rutine på dette i 11-12 tia. Ellers går det i 15-30 min dupper her også, og i mellom dette en unge som er begynt å kreve oppmerksomhet heeele tiden...! Så venter også på en skikkelig lur på dagtid, får ikke gjort så mye husarbeid om dagene ;)

Huff altså. Felles sjebne her altså. Man blir jo så sliten av disse 30min duppene! Føler ikke jeg gjør annet enn å kle på og av henne for soving. Akkurat nå sitter jeg med ytterjakken på og venter på lyd i babycallen. Jeg vet det vil inntreffe snart...

Min kan fint sove i 2-3 timer dersom vi er ute og triller. Er vi inne en dag sovner hun knapt i det hele tatt, bare hviler på puppen. Utrolig slitsomt. Hun er 3 mnd. Skulle gjerne sett at hun kunne ta en god blund inne på dagtid, blir veldig mye trilling sånn som ting er nå. Uten søvn blir hun også veldig sutrete så ikke sørlig moro.

Annonse

Gjest Thunder Road

Min er 11 uker, og sover lengre dupper på dagen dersom han får ligge oppå meg eller pappa'n ;) Og det får han ganske ofte ;) Ellers sover han kun hvis jeg triller vogna eller vi kjører bil. Men han har heldigvis begynt å sove lenge om natta nå da, så da kan jeg gjerne sitte og kose litt på dagtid :)

Så konklusjonen er at 3mnd babyer sover ikke mer enn 20-45min på dagen med mindre vogna er i bevegelse.

Og dette skal vist nok vare i 2-3mnd enda?

Sukk...

Jeg har det slik ennå... og han er 6 mnd. Sover max 45 minutter inne på dagtid.... samt noen ganger lengere ute i vogna når vi triller. Han har aldri sovet 2-3 timer i strekk (bortsett fra om natten). ;)

Min kan sove i 3-4 timer på dagen sammenhengende og det har han gjort nesten siden fødselen. Vi triller en tur på ca 15-20 min i 11-12 tida og da sover han til 15-15.30. Han får MME og har fått det nesten siden fødselen.

Han blir 3 måneder til uka nå.

Frem til jenta var 5 mnd, sov hun kun oppå meg eller i vogna så lenge jeg gikk med henne. Max 45 min om gangen. Den dagen hun var 5 mnd snudde det helt. Nå sover hun 3 t x 2 på dagen. Men bare ute i vogna. Trenger ikke trille henne. Får ikke lenger til å sove oppetter mammaen sin. Litt trist at den tiden er over :(

Annonse

min er 5mnd og sover ute i vogn, ca 1 1/2, maks 2 1/2 timer første økt og alt fra 1/2-2 timer andre økt.. ikke alltid det blir en 3.nå lenger :)

Sover rundt uten mat..men kan innimellom være pling våken midt på natten og får da en liten flaske..

Tidligere sov hun 3-4 timer første soving og 2-3 timer de to andre..

min er 5mnd og sover ute i vogn, ca 1 1/2, maks 2 1/2 timer første økt og alt fra 1/2-2 timer andre økt.. ikke alltid det blir en 3.nå lenger :)

Sover rundt uten mat..men kan innimellom være pling våken midt på natten og får da en liten flaske..

Ammer du eller er det mme:)?

Eldste her sov 40 minutters dupper fra han var veldig liten..uansett om vi var ute og trilla eller ei. Helt til han var ca 1.5 år - da begynte han å sove 1.5 time. En helt ny verden for mor!

minsta sover hittil 2-3 timer x 2 på dagtid, om vi er ute og triller først og lar vogna stå ute til ho våkner. Inne sover ho knapt:/ Bare 6 uker gammel enda.

Jenta mi sov 30 minutters dupper fem ganger om dagen fra hun var tre-fire mnd og fram til pappaen gikk ut i permisjon da hun var ti måneder ;) Det var MYE rugging og trilling på den hersens vogna! Min gutt som er tre måneder sover nå to ganske lange lurer (ca to timer per lur), og kanskje et par halvtimes-times lurer alt etter når han sto opp om morgenen. Sovner rundt sju om kvelden, en flaske rundt klokka to om natta, og så er det morgen halv seks-seks ;)

Ammer du eller er det mme:)?

gir mme :)

Dere som har fått disse søte små til å sove lengre dupper fra de var ganske små, hva har dere gjort?

Hvordan kommer man over disse 20-40min duppene?

vi har ikke gjort så mye :).. annet enn å være konsekvent med at hun sover kun ute i vogna. der får hun totalt ro, bare vind, fugler, billyder etc hehe.. Tror det er viktig for mange barn å ha ro..derfor valgte vi å la henne sove ute fra starten. :) men noen sover mer enn andre, sånn er det vel bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...