Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Ble henvist av legen til vekstvurdering på sus pga mistanke om stor barn, siden storebror var 4200g ved fødel på termin.(Storebror ble forløst med vakuum og kom nesten ikke da heller) har ligget over på "skalaen" hele svangerskapet og ser ut som jeg venter tvillinger! I dag er jeg 37 uker på vei, og har kun gått opp 10 kg! "Lillegutt" ble målt til "ca" 3800g ! Så jordmoren og legen var ikke i tvil om at jeg måtte settes i gang innen tirsdag...så på mandagskveld begynner jeg på modningspille, så det blir spennende å se hvordan denne fødselen blir:D :D:D
Fomle84 Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Å så spennende Har også fått to stykk på rett under 4 kg, men ingen håp om å bli satt i gang her... Ja, ja, termin på mandag får håpe han kommer ut før det. Masse lykke til
Fjerdemann på vei Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Så spennende. Lykke til! Og så heldig du er, som hører til et sykehus der de faktisk setter igang om barna er store. Her er det ingen bønn om at de setter i gang selv om barna er forventet å bli over 5 kg...
mibella Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Oi, så tidlig! Så bra:) Skal på vekstvurdering selv et par uker før termin, ettersom førstemann var 4,7kg, men jeg har likevel ikke helt tro på at de setter i gang. Vet ikke hva praksisen er eller hvorfor jeg tror de ikke gjør det, har bare på følelsen at jeg ikke er så heldig, hehe. Lykke til!
LilleBamBam+EnTil Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Lykke til!!!! Her blir det KS på tirsdag mest sannsynlig og det blir 16 dager før termin. Men har de sagt noe til deg hva en kan forvente når de blir født så tidlig? Jeg er bare nyskjerrig
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 13. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2013 Takk alle i sammen! Me e veldig spente! Syns selv å måtte vite at jeg eventuelt skulle føde et barn 5kg er veldig skremmende, noen klarer det jo heilt greit...men det var så vidt jeg fikk ut storebror med vakum og han va 4200g....Jeg er veldig positivt overasket og fornøyd med måten legen min og sykehuset har håndtert dette, her var det ikke snakk om at jeg ikke skulle til vurdering og etter vurdering så anbefalte jordmor og overlege på det sterkeste at jeg ble satt i gang innen tirsdag. Jeg håper at alle kan møte på slike fantastiske leger og jormødre! Slik skulle alle vert! LilleBamBam+EnTil Spurte de litt på sykehuset om det samme, de kunne fortelle at barnet va som sagt ferdig, etter uke 37 kan de bare komme, sefølgelig hvis barnet har vert under vekstskala gjennom svangerskapet så ser de helst at de får komme når de er klar hvis det ikke er noen annen grunn for at de må komme ut. Men min lille spjæling er mer enn nok ferdig, og som de sa at det er ikke sikkert at han ville holdt seg i magen helt til termin, for noen babyer "blir ferdig før hele svangerskapet er gått" men de vil ikke ta noen sjangser når han allerede var så stor. Lykke til deg og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå