Gå til innhold

Hvordan kan jeg bli hjelpepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spm kanskje! Har alltid vært vikar i barnehager, jobbet i butikk, SFO, ja.. Jeg har hatt flere jobber. Tok fagbrev i butikkfag når jeg var 21, er 24 år nå. Nå jobber jeg som vikar på et sykehjem og trives veldig bra i jobben min, og kunne godt ha ttt en utdannelse innenfor dette. Hvordan kan jeg gjøre det? Ta kveldsskole? Har noen gjort det? Må jeg ta VGS på nytt da? Føler meg jo litt for gammel for det..

Anonym poster: c4158bee5dc4bb08c90ed9c6d11db457

Skrevet

Hjelpepleier finnes ikke lenger, så det blir vanskelig.

Anonym poster: 14d72d1fff4a583cc4c9cbb0412ee218

Skrevet

Det heter Fagarbeider nå, ring utdanningskontoret i kommunen.

Lykke til

Anonym poster: 4e5fd529c82175f527561c7f2e034942

Skrevet

Da må du bli Helsefagarbeider. Om du har jobbet mye kan det være du ikke trenger å gå hele 2 år som lærling, men praksisen din må godkjennes. Jeg ville ha spurt leder på sykehjemmet.

Skrevet

Det er ingen utdannelse som heter hjelpepleier lenger. Det heter helsefag arbeider. Da a må du gå 2 år på VGs og 2 år i lære eller du må jobbe 5 år innen helsekost gå på skole.

Skrevet

www.aldringoghelse.no tilbyr noe som heter "Abc til helsefagarbeider" eller noe i den duren - det er et opplegg som gir deg fagkompetanse som helsefagarbeider.

Det er flere utdanningsmåter for å komme i mål, undersøk med vgs i nærheten av der du bor, du bør også høre med avdelingleder/enhetsleder på arbeidsplassen - de er behjelpelige med å legge til rette for slike utdanninger, iallefall her jeg bor.

Anonym poster: d7b801ec1fef658163df430532fe1122

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...