mammadrøm Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Skal ikke ha uttak før i uke 33(Riksen), men har allerede begynt å grue med.... Fikk beskjed på oppstartsamtalen i dag at man fikk noen tabletter + lokalbedøvelse. Sykepleieren sa at man ikke fikk morfin via veneflon lenger, og at lokalbedøvelse var nytt etter ombyggingen de hadde i nov/des. Dere som vet- har jeg noe å grue meg til??
TanteTroll Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Hei! Jeg har hatt uttak ved Riksen før de gikk bort fra morfin. Og jeg har hatt uttak ved en privatklinikk der vi fikk tabletter og lokalbedøvelse. Hadde minst vondt på uttakene ved privatklinikken Synes ikke du skal grue deg! Jeg syntes det var litt vondt, men har hatt 5 uttak og ikke gruet meg til noen av dem i forkant. Det er ikke sikkert du synes det gjør vondt heller Noen synes det er veldig vondt, noen litt vondt og noen smertefritt. Det er veldig individuelt! Dessuten er det veldig fort gjort
may-mom-05 Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Hei mammadrøm. Jeg har hatt egguttak på riksen ganske nylig, faktisk akkurat én uke sida i dag :-) Det stemmer at de ikke bruker veneflon lenger. Jeg fikk to paracet, samt en søvndyssende/beroligende i mens jeg ventet på min tur. Da det var min tur, så var jeg ganske omtåket av medisinen, så jeg fikk ikke med meg om de satte lokalbedøvelse el ikke ;-) Men regner ganske sikkert med at dem satte det da. Selve uttaket var ikke akkurat smertefritt, men det var ikke uholdbart heller. Og så var det nokså fort gjordt. Jeg hadde lett gjordt dette om igjen, dersom det måtte til. Ønsker deg masse lykke til, og en klem!
Vkristin Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Hei. Jeg er også litt nysgjerrig..vi kommer fra flere forsøk på st olavs og skal nå til riksen. Lokalbedøvelse er det som det vanligvis har vært også? I selve skjedeveggen? Den veneflon tingen gjorde meg bare svimmel og kvalm...uttaket er låkt men d går så fort over, og d går til en god sak. Jeg har hatt noen uttak som jeg har kjent litt og noen som har vært ganske vonde..Men varierer fra uttak til uttak og person til person tror jeg.. men det er ikke så ille at man trenger grue seg:) (Jeg gjør d selv hver gang men vet at d er fort unnagjort og at d kanskje kommer en liten ønskebebis ut av det her:) VI skal hente ut på riksen i uke 32, om ikke vi går for medicus en runde først.. Kjenner uke 32 er lenge å vente...vi var til samtale i februar.. Masse lykke til, hadde vært artig å holde hverandre oppdatert siden vi er ganske likt i løpet:)
mammadrøm Skrevet 10. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2013 Tusen takk for svar:-) Så søte dere er!! Så godt å få beroligende ord fra andre som er gjennom det samme. Vil gjerne holde følge ja, verokris! Enig i at det er litt lenge å vente til august, men for vår del passer det greit. Da rekker jeg å fullføre videreutdanningen først + få litt sommerferie før det hele starter. En utrolig spennende tid vi har fremfor oss da:-) Synes de var så hyggelige på riksen, så føler meg godt ivaretatt der. Litt "samlebånd" blir det vel med så mange pasienter, men funket for meg! God klem til dere alle.
Bare meg123 Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Har de slutta med veneflon og morfin??? Det visste jeg ikke. Da vi hadde uttak i slutten av januar fikk jeg veneflon i armen og smertestillende i armen underveis. Jeg ble ganske så omtåket,men fungerte for meg. Uttaket var skikkelig ubehagelig,men ikke vondt,vondt! Vaskingen,eller hva dem dreiv med FØR uttaket var nesten verre! :-/ Uansett,er veldig opp og ned fra person til person Dere har en enormt spennende tid foran dere Masse lykke til. Jeg trives veldig godt på riksen :) De er kjempehyggelige der,men ja,litt samlebånd...men sånn er det vel,når vi er mange om "beinet". Greit at alle rekker innom,slik at vi kan lage barn Masse lykke til
mammadrøm Skrevet 14. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2013 Ja, de har visst sluttet med det gitt! Kanskje lokalbedøvelse er bedre? Veldig spennende tid ja, med både håp og engstelse....Lykke til dere også:-)
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Jeg synest ikke du skal gå rundt å grue deg til det. Tenk heller på hva som kan bli resultatet Har hatt 7 uttak før vi fikk klaff. Det er jo ikke behagelig, men mer som mensensmerter synest jeg. Men det kan jo variere fra person til person. Det går ganske fort. Og så har man litt smerter etterpå, men skal love deg at det går så fint! Masse lykke til!
mammadrøm Skrevet 14. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2013 Takk for beroligende ord! Mensensmerter skal jeg klare, det har jeg jo hver mnd... Gratulerer med tvillingguttene da, så hyggelig når det klaffer:-)
frikke87 Skrevet 15. april 2013 #10 Skrevet 15. april 2013 Jeg føler folk opplever egguttak veldig forskjellig. Når jeg selv gjore det skrev jeg under noen papirer etterpå å gikk hjem, mens hun andre som hadde gjort det samme måtte legge seg i sykesengen etterpå. Hvorfor vi opplever dette så forskjellig vet jeg ikke, men ønsker deg all lykke til. Er nok verdt det til slutt :-) Når jeg hadde egguttak fikk jeg tabeletter og to sprøyter i livmoren. Synest sprøytene var det værste egentligt å det opplevde jeg ikke så spesiellt gale det heller :-) Håper du vil få samme opplevelsen av det :-)
mammadrøm Skrevet 16. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. april 2013 Satser på det da, frikke87:-) Og det er jo som du sier for en veldig god sak!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå