Miss Impatient Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Hvordan overleve dette når jeg er i uke 26 nå, og det ser ikke ut som problemene vil bli noe mindre fremover??? Hovedproblemet er urolige bein som i mange uker allerede har holdt meg våken hver eneste natt frem til 6-7 tiden om morgenen. Da roer det seg, og jeg får sovet litt av og på til jeg må stå opp i 10 tiden Har prøvd alle tips og råd, men ingenting hjelper.... Vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette med vettet i behold! Har to barn fra før som krever sitt, og jobber 12-16 hver dag, så kan ikke akkurat bare snu helt om på døgnet heller. Trenger litt oppmuntring!
stopp Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 (endret) Sliter selv med det, har ikke noe annen oppmuntring at det ikke er så lenge til det kommer et lite nurk som gjør at vi glemmer disse ukene . Endret 11. april 2013 av stopp
MegOgSkjønningen Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Hei. Hvis du får til å sove på dagtid men ikke om natten, hva med å snakke med lege om å få gradert sykemelding slik at du et par dager i uken ikke jobber og har mulighet til å sove? Ellers vet jeg ikke om jeg har så mange oppmuntrende ord å komme med, annet enn at du er ikke alene om å ikke få sove! Her har jeg sovet max 4 timer i døgnet de siste 10 uker pga store smerter i bekkenet og vet det bare blir verre fremover. Det er utrolig hva man holder ut hvis man må, men det er ikke lett alltid nei!
hønemor0408 Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Magnesium og jern mangel kan ofte være årsak til restless legs. Kjøp en av dem å se om ikke det funker, og hvis ikke så prøver du den andre. Jeg har slitt med urolige bein i ett par år nå og både magnesium ig jern har funket. De funket riktignok ikke sist jeg hadde "anfall" med restless legs men da hadde jeg B og D vitamin mangel, og fikk b vitamin på resept og det har funket veldig bra. greit å prøve for jeg veit hvor inn i hampen irriterende det er! :-)
Miss Impatient Skrevet 12. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2013 Hei. Hvis du får til å sove på dagtid men ikke om natten, hva med å snakke med lege om å få gradert sykemelding slik at du et par dager i uken ikke jobber og har mulighet til å sove? Ellers vet jeg ikke om jeg har så mange oppmuntrende ord å komme med, annet enn at du er ikke alene om å ikke få sove! Her har jeg sovet max 4 timer i døgnet de siste 10 uker pga store smerter i bekkenet og vet det bare blir verre fremover. Det er utrolig hva man holder ut hvis man må, men det er ikke lett alltid nei! Takk for svar :-) Nå er jeg allerede 50% sykmeldt pga bekkenplager og smerter i haleben som gjør at jeg kun klarer halve dager foran PC'en, så ikke mye mer å gjøre der! Jeg jobber fra kl tolv hver dag, noe som gjør at jeg hvertfall får sovet litt på morrakvisten før jeg starter jobb. Det hjelper litt på, men likevel grusomt å være våken hele natten, når resten av huset sover og drømmer søtt....Veksler mellom å ligge i senge, på gjesterommet, på sofaen, men ender alltid opp med å stå opp igjen og vandre hvileløst omkring som en Zombie;-)
Miss Impatient Skrevet 12. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2013 Magnesium og jern mangel kan ofte være årsak til restless legs. Kjøp en av dem å se om ikke det funker, og hvis ikke så prøver du den andre. Jeg har slitt med urolige bein i ett par år nå og både magnesium ig jern har funket. De funket riktignok ikke sist jeg hadde "anfall" med restless legs men da hadde jeg B og D vitamin mangel, og fikk b vitamin på resept og det har funket veldig bra. greit å prøve for jeg veit hvor inn i hampen irriterende det er! :-) Takk for tips:-) Har allerede prøvd magnesium, og det funket dessverre ikke. Har også sjekket jernlageret, som er helt fint. Blodprøver viste heller ingen andre mangler, så da er det nok ikke mye håp å finne i det farmasøytiske... Har prøvd alle kjerringråd og tips som ellers finnes, men ingenting hjelper. Og ja; Det er det mest irriterende som finnes!
Tulipan:) Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Anbefaler deg at du blir sykelmeldt. Hadde det slik jeg også, urolige bein har jeg litt enda, hjelper litt med massasje. Men er nå i uke 34 og gjør ikke annet en å sover. Sover gjerne 14-17 timer og sovertungt hele tiden, så til meg har det snudd helt om:)
MammaMø84 Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Det hjelper å bevege seg når plagene setter inn Massasje og tøyninger kan lindre. Enkelte opplever færre plager dersom de tøyer musklene på baksiden av leggene før de legger seg for natten (støtt hendene mot veggen, stå skrått, sett den ene foten lengre bak enn den andre og strekk baksiden av leggen ved å presse hælen mot gulvet. Gjør det samme med den andre leggen. Gjenta flere ganger.) Varmepose og ispakninger kan også forsøkes Noen opplever mindre plager dersom de holder seg unna kaffe, tobakk og alkohol Dette e henta på nette fordi eg blei annbefalte å strekka å tøya musklene før eg la meg så gadd eg ikke skriva alt, pluss eg har enn ulltrå rondt anklane har ikke att probleme si eg begynnte med dette
Miss Impatient Skrevet 12. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. april 2013 Anbefaler deg at du blir sykelmeldt. Hadde det slik jeg også, urolige bein har jeg litt enda, hjelper litt med massasje. Men er nå i uke 34 og gjør ikke annet en å sover. Sover gjerne 14-17 timer og sovertungt hele tiden, så til meg har det snudd helt om:) Skulle så gjerne gjort det, men flink pike syndromet holder meg nok litt igjen, for jeg har en jobb hvor jeg arbeider med store kontrakter og viktige kunder, og ingen andre kan gjøre jobben min. Får inn en vikar i midten av mai, og da må jeg bare få lært opp henne så fort som mulig - og så snart det er gjort, så kommer jeg nok til å gå ut i full sykmelding. :-)
Miss Impatient Skrevet 12. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2013 Det hjelper å bevege seg når plagene setter inn Massasje og tøyninger kan lindre. Enkelte opplever færre plager dersom de tøyer musklene på baksiden av leggene før de legger seg for natten (støtt hendene mot veggen, stå skrått, sett den ene foten lengre bak enn den andre og strekk baksiden av leggen ved å presse hælen mot gulvet. Gjør det samme med den andre leggen. Gjenta flere ganger.) Varmepose og ispakninger kan også forsøkes Noen opplever mindre plager dersom de holder seg unna kaffe, tobakk og alkohol Dette e henta på nette fordi eg blei annbefalte å strekka å tøya musklene før eg la meg så gadd eg ikke skriva alt, pluss eg har enn ulltrå rondt anklane har ikke att probleme si eg begynnte med dette Takk for gode og velmenende råd! Har dessverre prøvd alt du skriver allerede .- inkludert ulltråd rundt anklene, for tro meg jeg er desperat etter hjelp!
Miss Impatient Skrevet 12. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 12. april 2013 Nå ringte jeg nettopp til fastlegen i ren desperasjon - og skal faktisk få resept på paralgin forte.... Mulig dette kan hjelpe siden disse tablettene får muskulaturen til å slappe av mer. Spent! Noen andre med erfaring med PF mot urolige ben??
hønemor0408 Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Magnesium og jern mangel kan ofte være årsak til restless legs. Kjøp en av dem å se om ikke det funker, og hvis ikke så prøver du den andre. Jeg har slitt med urolige bein i ett par år nå og både magnesium ig jern har funket. De funket riktignok ikke sist jeg hadde "anfall" med restless legs men da hadde jeg B og D vitamin mangel, og fikk b vitamin på resept og det har funket veldig bra. greit å prøve for jeg veit hvor inn i hampen irriterende det er! :-) Takk for tips:-) Har allerede prøvd magnesium, og det funket dessverre ikke. Har også sjekket jernlageret, som er helt fint. Blodprøver viste heller ingen andre mangler, så da er det nok ikke mye håp å finne i det farmasøytiske... Har prøvd alle kjerringråd og tips som ellers finnes, men ingenting hjelper. Og ja; Det er det mest irriterende som finnes! Har aldri hatt jernmangel jeg heller men det funket for det :-)
Hjertefru Skrevet 13. april 2013 #13 Skrevet 13. april 2013 Vær obs på at hos enkelte slutter magen å virke når de tar PF. Ekstra viktig da med fiber, masse drikke og mosjon. Medikamenter må brukes med forsiktighet , men jeg forstår desperasjonen din...Sover elendig selv. Mest pga stor mage som gjør det blir vanskelig å puste : /
snart 4 barn <3 Skrevet 13. april 2013 #14 Skrevet 13. april 2013 det finnes medisiner for dette. Sifrol er en av de. men bruken skal oppveie negativt mot positivt ve graviditet så snakk med legen din et er en parkinsonmedisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå