Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har født nå, og mine mål var ikke godt over det skraverte feltet, det var innenfor det grønne, men bare såvidt. Jeg gikk ni dager overtid, og fikk en baby på 3300 gram. Ingen kjempebaby, nei! Så det er ikke sikkert at du har en stor baby der inne :) Men jeg trodde at om det ble mistenkt stort vekstavvik på fosteret, fikk du en vektestimering? (eller er det vekstestimering det heter?)

Ikke nødvendigvis stor baby. Kan også være måten den ligger på eller f.eks mye fostervann :-)

Jeg har hatt ca like stort symfysemål i begge svangerskap. I nedre del av normalen. Første var 3750g ved fødsel, mens denne her har blitt ca esitimert til å være rundt 3 kg ved termin :-)

Ligger er stykke over det skraverte feltet. Jeg bærer babyen veldig langt frem, så kan komme av det. Skal innpå ul å sjekke str før fødselen. Men jordmor var nesten sikker på at jeg går til termin, plages mye med smerter og tak i underliv og magen. Vurderte å reise innover til sykehuset i natt men gidde seg heldigvis.

Har sydd tidligere i livmorhalsen, en avgrunnene til atde tror babyen kommer før termin. I tillegg har magen sunket mye ned den suste uken, bayen har snudd seg og ligger klar for å komme ut:)

Jeg lå langt over mot slutten sist gang, og grunnen der var nok både seteleie og at jenta var 4 kg, ligger nå helt i toppen av det skraverte og har et vekstavvik på +7% på babyen, så blir nok ikke fult så stor som sist, men blir nok ikke noen mini denne gangen heller ser det ut for.

Men kanha mange grunner, stor baby, hvordan du bærer, leie og mengde fostervann. :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...