Gå til innhold

Kan dette hjelpe?

Anbefalte innlegg

Snuppa svelger mye luft under mating. Hun får flaske. Har prøvd mange forskjellige uten hell. Hun suger ikke riktig og "hekter" seg på ofte og dermed tar inn mye luft.

Bruker mam flasker nå.

Tanken min er å bruke smokk nr.3 isetede for 2 da melken vil strømme mye raskere og at hun dermed ikke rekker annet enn å svelge. Hun er akkurat 3mnd.

Vil dette fungere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144037210-kan-dette-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde heller gått over til Dr Brown-flasker, disse er visstnok de beste for å forhindre luft :) Gi snuppa mat før hun blir skrubbsulten, da er hun roligere under måltidet. Sjekk at nesa hennes er åpen og fin slik at hun ikke må puste gjennom munnen når hun spiser ;) Og ellers er det viktig at hun raper godt etter måltidene, minifom kan også hjelpe.

Babyene blir veldig anspent i kroppen om de har luft liggende i magen, og de blir stresset under matingen fordi de ikke får ut luften, og da åpner de munnen fordi de da må spise og prompe samtidig. Gutten min ble av og til så proppfull av luft at han bare kavet på brystet og svelgte enda mer luft fordi han ikke fikk til å prompe. Så sykle litt med beina hennes før hun skal spise :)

Hadde heller gått over til Dr Brown-flasker, disse er visstnok de beste for å forhindre luft :) Gi snuppa mat før hun blir skrubbsulten, da er hun roligere under måltidet. Sjekk at nesa hennes er åpen og fin slik at hun ikke må puste gjennom munnen når hun spiser ;) Og ellers er det viktig at hun raper godt etter måltidene, minifom kan også hjelpe.

Babyene blir veldig anspent i kroppen om de har luft liggende i magen, og de blir stresset under matingen fordi de ikke får ut luften, og da åpner de munnen fordi de da må spise og prompe samtidig. Gutten min ble av og til så proppfull av luft at han bare kavet på brystet og svelgte enda mer luft fordi han ikke fikk til å prompe. Så sykle litt med beina hennes før hun skal spise :)

Jeg har prøvd Dr.Brown flaskene, menhun får ikke til å suge så godt på den smokken. Ble "tvangsforet"fra nyfødt pga gulsot så hun har aldri lært å suge skikkelig. HUn er litt surklette i halsen og snørr "fisker" jeg fra nesen hennes nesten hver dag.

Minifom får hun allerede.

Rap gjør hun sikkert 2-3 gang i løpet av måltidet og etterpå. Vi sykler med beina og masserer magen så hun får ut luften etter hvert, men det tar virkelig tid enkelte gang. Spessielt på natten når hn er trøtt. Holdt på 50min i natt og da spiste hun kun 135ml...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...