Gå til innhold

Ringorm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i soppinfeksjon i huden. Kan visstnok bare bruke canesten for å behandle.

Noen erfaringer? Går der raskt over med canesten? Og forsvinner det av seg selv hvis jeg ikke behandler med noe?

Anonym poster: 760c86df05f5e92835adcc4a27d412d3

Gjest Morn du
Skrevet

Det forsvinner ikke av seg selv nei.

Går rimelig fort bort når du bruker canesten :)

Skrevet

Jeg har ikke greid å få det vekk med noen krem. Men plutselig etter ett års tid uten å smøre ble det borte av seg selv... Om det var kremene som egentlig var årsaken kan jo hende da.

Anonym poster: 18b0351df5a0951d8d831e2398490eff

Skrevet

Hadde det da jeg var ca 10. Smurte og smurte, men det gikk uker før det forsvant.

Skrevet

Brukte canesten jeg også. Men legen fortalte at det mest sannsynlig tok flere uker før det forsvant. Tok ca 3-4 uker til meg.

Skrevet

Jeg fikk på armen. Smurte, etter anbefaling fra en foresatt på avd.som var lege, med Canesten. Det virket! Smurte flere ganger om dagen :)

Skrevet

Det tar tid å bli kvitt, men du må smøre! Det er smittsomt og sprer seg om du ikke smører.

I klassen til sønnen min var det mange av guttene som fikk det da de gikk i 1.klasse og det var noe herk å bli kvitt. Han smittet søsknene sine her hjemme pluss at både jeg og mannen fikk det.

På to av ungene her gikk det bort med smøring, og på oss to voksne, men på to av ungene spredde det seg til hodebunnen og de fikk hårløse flekker i hodet. De måtte ha flytende soppdrepende medisin på resept (som de måtte spise og ta det innenfra).

De smittet hverandre frem og tilbake på skolen og hele første klasse kom og gikk denne driten på ungene.

Legen anbefalte Lamisil krem (som er mot fotsopp) og den virket bedre enn canesten synes jeg.

Anonym poster: 2301bc1ffb5575596886615b400cb182

Skrevet

Takk for svar. Kanskje jeg bør bestille en legetime for å høre hva de sier?

Anonym poster: 760c86df05f5e92835adcc4a27d412d3

Skrevet

Legetime og tabletter. Kommer lett tilbake om du trener og blir skikkelig varm om du ikke tar piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...