Gå til innhold

Hvor mange tenner?

Anbefalte innlegg

Hvor mange tenner har ditt barn? Alder?

Snuppa her er 14 mnd og har bare fire nede og fire oppe. Husker egentlig ikke helt hva som er normalt, men synes det virker litt sent ute. Eller tar jeg helt feil?

Nå sliter hun VELDIG på natta, og jeg frykter en eksplosjon av tenner i den stakkars lille munnen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144037189-hvor-mange-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa her er også 14 mnd og har fire opp og fire nede. Jeg oppdaget i går at det er to jeksler i anmarsj oppe, så dette kan jo bli spennende mtp formen hennes. Når hun fikk fortennene ble hun kjempedårlig og hadde veldig vondt i munnen :/

Om de er sene eller ikke vet jeg ikke, men jeg tror nok at det meste med tenner er normalt :)

Virker jo ganske normalt da egentlig :-) jeg googlet litt og fant ut at jeg har telt feil også, hehe. Trodde det var fire tenner før jekslene, men det er jo bare tre ;-) da mangler hun ikke så mange som jeg trodde ;-)

Annonse

også 14 mnd og 4 oppe og 4 nede. Hun har to jeksler på vei ut, har kjent i munnen hennes og der er det to store klomper i tannkjøttet pluss hun er veldig grinete og har kort lunte. Hun sover greit nok men sliter med innsovningen nå og våkner tidligere enn ellers. Håper humøret roer seg igjen når jekslene bryter gjennom =)

Min var også tidlig. Hun fikk sine to første når hun var 3,5 mnd, og rundt 1-årsdagen hadde hun alle bortsett fra 2-års jekslene. Hun blir 2 i neste uke, og jeg syns jeg så at noe var på vei opp for noen uker siden :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...