Gå til innhold

HJELP! Babyen min kan ikke ligge på RYGGEN!

Anbefalte innlegg

Babyen min er ca 1 mnd. Og nå er vi kjempeslitne! Babyen vår begynner bare å streve, gråte og gulpe masse når den ligger på rygg. Eneste sovestilling som fungerer er oppreist i bæresele eller når vi sitter med babyen på brystet - Men vi får jo ikke sovet da!

Det er tydelig at h*n sliter med luft / gulp .. Er dette normalt?!

Endret av Fuglemamma <3

Fortsetter under...

Nyfødte ligger ikke stødig på ryggen, noe med bekkenets anatomi. På sykehuset la barnepleierne babyene på siden. Vi la vår på rygg da vi kom hjem etter en uke, men måtte da svøpe han lett (kun sidene, ikke beina). Så jo enda da, f.eks på stellebordet, at han vippa til ene siden når vi la han på rygg. Og mye mororefleks i ryggleie!

Har dere vært hos kiropraktor/manualterapeut? Hvis ikke:få time med en gang! Ellers ang gulping så anbefales det å legge noe under senga så den blir litt skrå..

Nei, det er det eneste vi ikke har prøvd.. Men hva kan en Kiropraktor gjøre med det da? :)

Bygge opp, ligge på siden , svøpe.. Vi har prøvd det meste .. Babyen blir tydeligvis liggende å svelge luft når den gulper liggende.. Helt håpløst!!!

En kiropraktor kan løse opp låsninger i kroppen som kanskje kan plage ungen deres. Som fører til magevondt, luft osv. Bedre å prøve enn å ikke prøve. Ble kvitt plagene til min gutt på tre behandlinger. Blei som en ny gutt :)

Kan dere også prøve minifom dere får kjøpt på apoteket.

Annonse

En kiropraktor kan løse opp låsninger i kroppen som kanskje kan plage ungen deres. Som fører til magevondt, luft osv. Bedre å prøve enn å ikke prøve. Ble kvitt plagene til min gutt på tre behandlinger. Blei som en ny gutt :)

Aha :) mannen min spurte meg hva en Kiropraktor kunne gjøre, og jeg hadde bare til svar at de sa det på DIB ;) så følte jeg måtte spørre ;)

Minifom er prøvd. Men det et ikke magevondt, det et luft som skal opp igjen.. :)

Aha :) mannen min spurte meg hva en Kiropraktor kunne gjøre, og jeg hadde bare til svar at de sa det på DIB ;) så følte jeg måtte spørre ;)

Minifom er prøvd. Men det et ikke magevondt, det et luft som skal opp igjen.. :)

Da anbefaler jeg å dra til kiropraktor :) Det kan gjøre så stor forskjell for den lille.

Hei!

Jeg har hatt begge mine babyer til behandling hos manuellterapeut (manuellterapi.no - der finner du terapeuter som har spesialisert seg på behandling av barn). Begge to har hatt låsninger i både nakke, rygg og spenninger i kroppen. Ungene hadde store problemer med søvn, og hadde diverse andre plager som går på mage/tarm (hard avføring, får ikke opp luft etter måltid, samt problemer med lukkemuskelen). Var ganske lett å se på mine at de trengte hjelp, da de låg i "bananform"- kroppen bua seg. Og når de låg på magen, ville hodet snu seg til bare ene siden. Eldstemann ble helt fin etter 4 behandlinger. Minsta har hatt sin første time denne uken, så er spent på hvordan det vil gå:)

Også er det gratis for barn, så jeg ville absolutt latt noen se på babyen din.

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...