Gå til innhold

Sprøytestart i morgen! Når på dagen setter dere sprøytene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om å sette dem på morgenen, rundt kl ni, og at den skulle settes før kl tolv. Vask magen med sprit el. skru på pennen til riktig dose 150mg for min del, ta tak i et område på høyre eller venstre side under navlen med pekefinger og tommel. Før spissen inn i området du har valgt deg ut. Trykk på pennen og hold inne i 10sek til du ser at dosenanviseren er på null. Hold knappen inne mens du tar ut spissen av magen. Kast den brukte spissen i en plastflaske med kork. Putt på beskyttelseshetten på pennen. Legg tilbake i kjøleskapet, klar til i morgen. Tror det er kortversjonen av det vi holder på med om morgenen. Fikk du ikke en sånn Gonal-F brosjyre med? Står greit forklart der med bilder :)

Lykke te!

Det er litt forskjellig praksis på dette på klinkkene. Personlig har jeg alltid valgt et tidspunkt etter kl18 da det passer best inn i min hverdag.

Da jeg var på Rikshospitalet fikk jeg beskjed om å sette sprøytene til et fast klokkeslett pluss/minus 2 timer mellom kl 15.00 - 21.00. Dette fordi doseendringer kan gjøres samme dag som mann kommer hjem etter kontroll på klinikken

Jeg har hatt 3 forsøk, altid satt sprøyter rundt kl.7.00 om morgenen. Og da tenker jeg også jo at da har man hatt en dag lengre med sprøyter med tanke på ul. (det vil si starter du tidlig på dagen den første dagen, så har du tatt sprøytene en døgn mere enn om du setter dem på kvelden den første dagen.) Skal sette på morgenen nå denne gangen også.

Begynner også med sprøyter i dag. Jeg bruker Puregon. Jeg har kl 2000 som fast klokkeslett. Litt under 2 timer igjen. Jeg har heller aldri puregon stående i kjøleskap. Den ligger på soverom slik at den ligger i ca 18 grader.

Annonse

Brukte puregon, fikk beskjed fra sykehuset om å ta de om morningen.

Fant denne linken når jeg søkte på nett, http://www.ivf-worldwide.com/education/ivf-drug-in-use/ivf-guideline-for-drug-administration/instruction-to-inject-of-gonal-f.html :)

Lykke til med oppstart!

Har hatt to forsøk, og fikk beskjed om at det er det samme når sprøyta settes, bare det blir samme tidspunkt hver dag! Jeg har tatt den kl 22.00 samtidig som siste nesespray for dagen! Har også hørt at noen kan bli litt uvell rett etter sprøyta (aldri blitt det selv) og at det derfor er greit å ta den på kvelden når du skal være hjemme og sove uansett! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...