Gå til innhold

Frejkaspute. Flere av dere som bruker det på babyen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Datteren min har ikke, men det hadde både jeg og søsteren min. Gikk så bra, så. Kusina mi hadde ikke, men det ble visst ikke oppdaget at hun hadde HD før litt senere så hun satt i rullestol en periode da hun var 4-5 år. Var nok mer pes med det enn noen måneder med pute som baby, vil jeg tro!

Annonse

Skjønner godt hva du mener! Mister liksom følelsen av å ha en liten baby, hun blir liksom så stor med puta. Gleder meg til nærheten ved puteslutt:) er virkelig noe herk, men vi må være glad de fant det ut så tidlig, da ordner det seg oftest innen behandlingen er over. Tror det er vanlig med 4,5 mnd nå, men mulig det er ulik praksis rundt omkring.

Lillemor har dysmeli i tillegg, som ikke ble sett før hu kom. Så den nærheten jeg trenge for å fordøye det at hu hadde dysmeli fikk jeg ikke. Møkkapute...

Men hva er praksisen rundt omkring? Må dere levere tilbake putene ved putebytte? Eller fikk dere beskjed om å bare kaste dem?

Det var kjedelig da. men tenk så deilig når puten fjernes:)Jeg fikk egentlig veldig lite informasjon synes jeg. Fikk bare beskjed om at vi kom til å bli innkalt til kontroll etter 18 uker, og at de fleste kunne bruke samme putestørrelse hele behandlingsperioden. Kan ikke tenke meg til at puten skal leveres tilbake, den kan jo ikke brukes om igjen av andre.

Samme putestørrelse hele behandlingstiden?? I helsikke. Vi måtte bytte etter 6 uker. Og regner nesten med å gå opp en størrelse til ved neste kontroll om ca 1 mnd.

Jeg fikk beskjed om å kaste dem når jeg var ferdig med dem. Men det jeg skal gjøre er å samle på dem, og når vi er ferdige med dem så skal jeg lage meg et lite bål av dem :P

Oi, nå ble jeg nesten litt provosert her. Skjønner jo at dere får mye mer oppfølging enn oss. Men er jo glad vi slipper bytte pute så ofte da, håper bare det er riktig. Har mast meg til en sjekk i morra, slik at de kan se om puten fortsatt passer. Hvilken størrelse bruker dere da?

Annonse

når ungen vokser, må jo puta bli bytta ut i en større en for å holde beina i riktig stilling i hoftene. Dette må du nevne for dem i morra. For syns ikke dette hørtes riktig ut. Hva slags størrelse brukes hos dere? Vi bruker i dag str 20. Lillemor er straks 8 uker.

Jenta vår er 10 uker og bruker størrelse 18!! De sier den ikke er for liten før hun er så sterk i bena at hun kan presse puta sammen. Hmm...

Få hjelp av mannen din eller en annen en til å holde beina hennes i den froskestilliga hun skal ha når hu ligger i pute. Ta så et målebånd og mål fra den "skrukken" på innsida av beina til den andre. Hvor mange cm blir det? Husk å mål fra der "skrukken" begynner.

Anbefaler putekrigerne på Facebook på det sterkeste. ( hvis du ikke allerede har vært der) mange gode tips og god plass til å lufte frustrasjonen. Jeg har selv hatt ei i skinne ( steget etter pute hvis de er litt større)

Oi, nå ble jeg nesten litt provosert her. Skjønner jo at dere får mye mer oppfølging enn oss. Men er jo glad vi slipper bytte pute så ofte da, håper bare det er riktig. Har mast meg til en sjekk i morra, slik at de kan se om puten fortsatt passer. Hvilken størrelse bruker dere da?

Åssen gikk sjekken?

Det er tydelig at sykehusene har ulik praksis rundt omkring. størrelse 18 passet forsåvidt fortsatt, men vi byttet til størrelse 20 siden vesla er så sterk. Så nå venter vi bare på dato for 'siste' sjekk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...