Gå til innhold

Hvilken hunderase har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du er bra med den rasen?

Anonym poster: 9e876700ed27aed9981526aabbe6fc7f

Skrevet

Gordon Setter. Nyyydelig. Smart.

Skrevet

podengo portugues

Liten, familivennlig og veldig sprek. Er med på joggeturer og jakt :)

Anonym poster: 5dcdbd909c47a8df4d1e28efa1be64a3

Skrevet

Elghund :) en nydelig hund som er kjempe snill og god! Brukes til jakt selvfølgelig. Røyter mye, men overlever det når den er så fantastisk på alle andre måter :) elsker barn, kos og kjærlighet.

Anonym poster: 02f186ce69de4a9ec06d2b10662696cf

Skrevet

Golden retriever! Den er familievennlig og alltid glad i tur (og mat)! Dessuten bjeffer ikke vår hund og jeg har også møtt mange golden retrievere som ikke bjeffer

Anonym poster: 17d80acf63b258940ac2ea0fc02b516c

Skrevet

Vi har en drever. Brukes i jakt, men er verdens snilleste og beste selskapshund. Super tålmodig med barn, og ikke minst snill :)

Skrevet

Portugisisk podengo, liten glatthåret, to stk og snart valper. Nyyyydelige

Anonym poster: be6e6eeb6784081dd375cbdd1d0af80b

Skrevet

korthåret kanindachs tispe

flott størrelse, supert gemytt, kosete, glad, leken, snill

kan være litt sta - ørene virker ikke alltid

"Jeg kommer gjerne, men ikke straks. Jeg er ingen slave, jeg er en dachs" Det stemmer bra for vår snuppe!

Anonym poster: 39b161413c11edef1292aed7f70f96a9

Skrevet

Blandingshund mellom drever og border collie. Fantastisk :D

Skrevet

Finsk lapphund.

Positivt;

- Finnes ikke dominant, og går derfor overens med både hannhunder og tipser uten problemer.

- Ingen jaktinnstinkt, veldig deilig!

- Godt lynne, glad i alle og veldig sosial.

- Oppmerksom og gjennomtenkt. Vurderer situasjoner før han flyr inn i dem. Unngår således en del trasige situasjoner.

- Motstandsdyktig pels som tåler alt av vær, regn, snø og kulde. Såkalt selvrensende pels hvor sand og jord bare kan feies av når han tørker. Bader ham kun når veiene saltes mye og dette blir sittende i pelsen. Sist vinteren 2010/2011 ;)

- Lukter veldig lite når han blir våt fordi innerste pelslag er ull.

- Veldig tilpasningsdyktig, tåler 5 timer tur en dag og 15 min den neste.

- Passelig størrelse, hverken stor eller liten.

- Få og ingen kjente arvelige sykdommer. Aldri hatt vår til veterinær utenom årlig vaksine.

- Nydelig utseende.

Sikkert mye mer også! :)

Skrevet

Har to border collier. De er veldig glade hunder, liker alle slags mennesker, bjeffer sjelden, lettdresserte, smarte, lydige, er til god hjelp med sauene og er supre turkamerater :) Den perfekte rasen for oss :)

Anonym poster: f9063ba2bec4978980e477aae4ccc9be

Skrevet

Alaskan klee kai ( mini husky) Flott familiehund, lettdresserte , perfekt til agility

Anonym poster: 86d4409ac94601e7a234101d584f2d54

Skrevet

Chinese crested powder puff. Snill, familievennlig, deilig myk pels, røyter ikke, glad, frisk rase, krever ikke så mye mosjon, er utholdende, har allegi mot hund men ikke mot denne rasen.

Anonym poster: 302f68bd257566bda44d01535b793e56

Skrevet

En sort mellomschnauzer.

https://www.google.no/search?q=mellomschnauzer&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=DnlkUaLgN8Gp4gSzxoDADA&ved=0CC4QsAQ&biw=1366&bih=643

Utrolig morsom hund, masse personlighet, glede og liv i den. Veldig familiekjær og elsker barn, gjeter og passer på dem hele tiden.

Kan nok være ganske bestemt og krever en bestemt leder i flokken, godt med mosjon og aktivisering, men jeg liker det sånn. Liker hunder som tåler litt jeg og kunne aldri hatt en liten veksehund som man må kle på om vinteren for at de ikke skal forfryse seg ;)

Anonym poster: 2cc5e7f9cb4cac5d075f59e42463b0e3

Skrevet

Welsh corgi pembroke. Smart, snill, barnevennlig (min i allefall)

Anonym poster: 432d78d565506c3c52610158749e3c0c

Skrevet

Vi har Eurasier.

Positivt med vår hund er det fantastiske gemyttet. Aldri aggressiv, elsker kontakt med kjente og ukjente folk/dyr (men vet likevel å si i fra til overivrige hanner).

Rolig, snill, barnevennlig familiehund med gode gener.

Anonym poster: 7899fc6ede1890dac9ebbddd969c90c1

Skrevet

yorkshire terrier!!!!!!

utrolig sjarmerende hund som har perfekt aktivitets behov. hun eeeelsker å gå på tur, gjerne en lang en, men dersom været er dårlig eller jeg har dårlig med tid en periode, så går hun ikke bananas av det.

hun liker å sove under bordet, leke med katten og undersøke absolutt alt.

hun bjeffer ikke (har ikke gjort noe spesiellt for at hun skal være stille...) hun røyter ikke (må klippes da, men det gjør jeg somregel bare selv) hun ble burtrent på ett blunk og sover i stillhet inne i buret sitt hele natta og gjerne til i 10 - 11 tiden om morgenen dersom muligheten skulle by seg. hun er lettrent, ukomplisert, underdanig, bitteliten og ligner litt på Chewbacca!!!

Anonym poster: 0101e798394879b9ce155a2e204fedaa

Skrevet

Mops. Utrolig omgjengelig og positiv liten hund. Stor hund i liten kropp. Vår bjeffer sjelden, men dette må ofte trenes på fra de er valper da de kan "prate" en del. Veldig barnevennlig, og finnes ikke aggressiv mot hverken mennesker eller andre dyr. Vår hund har aldri vært syk, og har ingen plager, men det kan være lurt å finne en oppdretter som ikke avler spesifikt for utstilling da disse ofte har hunder med tettere luftveier og flere plager. Glad i turer, gjerne en time eller to, men trives også som sofagris.

Anonym poster: ba55516dcce91255c18705bfaff3b9fd

Skrevet

En collie. Verdens deiligste hund med fantastisk lynne,

Anonym poster: de8e8f9ad435cfc0d4e497f3ba798f96

Skrevet

Mops

Anonym poster: 02d9d52a65a358823183a6bcc9b419e6

Skrevet

Har en hainnhoinn i bainn

Anonym poster: 8088c5214efd4cc00fba31d3eafafc49

Skrevet

chihuahua :) sosial, liten, familievennlig og smart:)

Skrevet

Har 2 Cavalier King Charles Spaniel hunder. De er fantastisk snille, lekne, nysgjerrige og barnevennlige hunder.

Skrevet (endret)

Boerboel, sørafrikamsk mastiff:). Han er stooor, stødig, snill som dagen er lang, mye styrke og power ute, men rolig og stille inne. Kosete og utrolig snill med ungen. Naturlig skeptisk mot fremmede og slipper ikke ubudne gjester inn på tomta;) Før hadde vi dobermann/rotweiler og elghund/amstaff mix, flotte hunder men ingen slår boerboelen. Vi har vært heldige med vår, stabilt og noe underdanig vesen (ingen agressjon ift mat, leker osv selv om han er ukastrert, Men tross i sitt rolige lynne er dette en diger hund som krever en erfaren hånd. Men som sagt, en fantastisk hund som virkelig kan anbefales<3

Ps, sikkel (overalt vegger som tak), vond hundelukt (svett tåfis), rompeaking med bremsespor, nedslitte gulv, snorking og promping må medberegnes hehe;)

Endret av Young&coolmama;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...