Gå til innhold

Anbefalte innlegg

slitsomt men morsomt.... men herregud asså...

når vi legger han ned så løfter han opp hode og brystkassen og grynter som om han bæsjer :P

når vi har han på fanget og lener han til armen så skal han sitte eller stå..

han er jo bare 15 uker og kan ikke sitte selv. er redd for ryggen hans.

han vrenger og vrir seg helt til vi setter han i sitte posisjon eller holder han så føttene treffernoe slik at han står.. da blir han så fornøyd så...

har holdt på sånn siden han var 10 uker.

er det ufarlig?

Fortsetter under...

Min lillegutt holder også på slik om dagen og han er bare 9 uker. Tenker som deg om det er ufarlig mtp skjelettet.

Føler ikke jeg finner eller får et ordentlig svar på det heller.

Så fint å høre om andres erfaringer rundt det.

jenta mi på 15 uker har holdt på sånn i 2-3 uker nå. hahaha

jeg lar hu sitte i armkroken, på kneet og på fanget.

må snart sy en sånn pute å ha i ryggen i bagen på vogna, for hun vil snart ikke ligge lenger(i våken tilstand)

Jeg skulle ønske min lille på 16 uker ville sitte litt på fang, jeg:)

Hun er helt propell. Vi må polstre og barnesikre skarpe kanter, for hun ligger overhode ikke stille på samme sted lenger. Det rulles hit og dit, hun sparker fra på det hun finner så hun får flyttet på seg.

Stellebord er risikosport. Så sitte på fang e.l. er ok i to minutter, så er tålmodigheten vekk. Blir lite kafe på oss, for å si det slik;-)

Jeg skulle ønske min lille på 16 uker ville sitte litt på fang, jeg:)

Hun er helt propell. Vi må polstre og barnesikre skarpe kanter, for hun ligger overhode ikke stille på samme sted lenger. Det rulles hit og dit, hun sparker fra på det hun finner så hun får flyttet på seg.

Stellebord er risikosport. Så sitte på fang e.l. er ok i to minutter, så er tålmodigheten vekk. Blir lite kafe på oss, for å si det slik;-)

haha huff da.. har hun vært slik lenge eller? kanskje min kommer til det det punktet snart!! :P han vil ikke sitte i ro på fange heller, han vil at vi skal leke med han, det er når han ligg på rygg at han prøver desperat å reise seg opp. ser ut som han tar sit-ups.. lol og når vi holder han så føttene treffer gulvet eller bordet i oppreist stilling så hopper han masse. han ser ut som tigergutt.. lol...ikke noe cafe besøk her heller ;) han er sååååå nyskjærrig på alt

Endret av peanutts82

Min lille var også sånn, hadde jeg henne på fanget feks skulle hun STÅ i fanget :P Begynte med det da hun var bare noen uker gammel. På HS fikk jeg beskjed om at det kunne være skadelig å stå så tidlig pga at hoftene ikke er modnet skikkelig ennå, og det samme med ryggen når de vil sitte. Jeg lot henne sitte og stå i korte perioder, men da med god støtte, for å avlaste hofter og rygg. Men da hun var 7 mnd var hun oppe og stod for egen maskin, og jeg hadde ikke så mye jeg skulle sagt :P Vår erfaring er i allefall at hennes ønske om å stå og sitte tidlig har gjort at hun er veldig tidlig ute med andre ting, som å stå selv og komme seg rundt på egen hånd, men det kan jo også være individuelt. Min er 10 mnd og klarter opp trappen til loftet som et lyn!

Annonse

Slik er min også. Mor får trent armene iallefall! Fysioterapeut sa til meg at babyer ikke skulle sitte slik før de kunne det selv. Da måtte jeg spørre om de var pga. Ryggskader senere i livet, men neida, det var ikke noen forskning som viste det. Helsesøster sa at babyer godt kunne stå i små økter, det var fint for hofter. Så min konklusjon er å gjøre som baby har lyst til, da det tydligvis sies veldig mye forskjellig:p

Sånn er jenta mi også. Skal hele tiden sitte, men aller helst stå. Hun er kjempesterk, og jeg kan ta henne i begge hendene og dra henne opp på beina. Hun spenner seg stiv som en pinne, og syns det er kjempekjekt. Gjør det ofte når jeg tar henne opp fra stellebordet, og da smiler hun kjempestolt inn i speilet når hun er kommet opp i armene mine;)

Hun er 4 mnd.

Endret av S_Dreams

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...