Gå til innhold

Jeg er helt på gråten :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har slitt med maur i underetasjen. Hadde en skadedyrkontrollør her for et par mnd siden som la ut et middel for å fjerne de. Det fungerte kjapt. Men idag da jeg og guttungen skulle ned å ta kveldsstellet krelte hele badet og vaskerommet av maur. De var på vaskemaskin,i badekar,rundt vask og toalett og på hele gulvet. Hundrevis av dem. Full av hormoner pga graviditet brast jeg ut i gråt foran gutten. Dette var bare helt ekkelt og fælt og stakkars gutten ble jo også skremt av dette. Huff så dårlig mamma jeg er :-( Nå er han lagt og jeg håper han får sove stakkars lille vennen min. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre nå. Vi kan ikke ha dette problemet fremover,jeg blir helt knust. Nå kommer i tillegg baby og vi kan ikke ha ha halve huset fullt av maur. Hva gjør vi? Har bare bodd her i noen mnd så vi kan ikke selge. Men dette orker jeg ikke :-( I salgsoppgaven var det nevnt "periodevis med maur på bad",men det er på lagt nær hva vi har opplevd. Og det er ikke bare på badet heller. Hele underetasjen :-( Hjelp!!!

Beklager om innlegget ble rotete,men jeg er superstressa og bekymra :-(

Anonym poster: d879f4fca056878ef26e3bd897d83af4

Skrevet

Uff, så ekkelt. Har ingen gode råd, men sender deg masse forståelse og en klem

Skrevet

Legg ut maurmiddel selv. Det koster nok mye mindre. Vi hadde maur da vi flyttet inn i huset første sommeren (nytt hus). Men har ikke sett dem etter vi ble kvitt dem første gang.

Skrevet

Syns det høres ut som selger har lurt dere jeg.

At de har forsøkt å skjule en kjent maurinvasjon under "periodevis med maur på badet"

Anonym poster: 7de18ffb5741d892af5bd6827426be9b

Skrevet

Ikkje ha dårleg samvittigheit fordi du grin framfor ungen. Det kan skje den beste av oss:)

Vi er ikkje maskiner.

Skrevet

Jeg ville ringt skadedyrutrydderne igjen, dere er jo ikke kvitt problemet!

Vi har utvidet forsikring på huset som dekker skadedyr, sopp o.l. siden vi har et eldre hus. Har hatt stokkmaur to ganger med 4-5 års mellomrom, de ble borte ved hjelp av profesjonelle begge gangene (vi bor i et område hvor det er stokkmaur på vandring, et eller annet hun i nabolaget har det stadig).

Du kan også gå til en type "bondebutikk", Felleskjøpet e.l. for de selger skikkelig maurgift (ikke den pingletypen de har på matbutikken).

Lykke til!

Anonym poster: 42cec1861a29138f429403b9a9901fc5

Skrevet

Elsker livet:

Hvilket maurmiddel var dette?

Jeg er desperat. Klarer ikke å leve oppi dette. Har helst lyst å ta inn på hotell,men kan jo ikke det heller.

Dyrt hus er det også. Huff,hadde vi ant dette omfanget av maur hadde vi aldri kjøpt det :-(

Hi

Skrevet

Elsker livet:

Jeg er desperat. Klarer ikke å leve oppi dette. Har helst lyst å ta inn på hotell,men kan jo ikke det heller.

Dyrt hus er det også. Huff,hadde vi ant dette omfanget av maur hadde vi aldri kjøpt det :-(

Hi

Jeg husker ikke navnet, men det var en tube med noe kliss som vi skulle fylle i bokser som maurene skulle gå inn i og spise og ta med seg til resten til dronningmauren.

Skrevet

Jeg har kjøpt et maurmiddel på jernia. På sprayflaske, sprayer langs alle lister rundt hele rommet og på sprekker osv. Står på det varer i 8uker før man må spraye på nytt. Men har holdt med en gang her.

Anonym poster: 041b4013178ba43d142fdb931fa0d652

Skrevet

som nødløsning i kveld, kan du blande 70% bakepulver og 30% vaniljesukker og strø det litt her og der.. det får i allefall de som er der til å dø, men det er kun en midlertidig løsning. også drar du på jernia i morgen :) jeg har maurfobi, så misunner deg virkelig ikke, og håper dere blitt kvitt f***skapen fort! :)

Anonym poster: 82c275c141350df2ca24a97933079996

Skrevet

Vi hadde maur i det nye huset vårt. Vi prøve alt, skadedyr kontroller, og ekstrem mage midler som eks spray, pulver og sånn disk der de skalmhente med seg gift og ta med i bolet. Det funket ikke.

Så kjøpte vi en sprayboks på bauhaus, mot maur, edderkopper osv og sprayet rundt dører, vinduer og i kanter og gjett hva.... De ble borte!

Oppdaget også at den ene lille verandaen vår var pil råtten. Treverket var helt morket og flere hindres maur der. Hadde en metallplate oppå. Rev den og ikke fått noengang igjen.

Nå sprayet jeg litt inni mellom på sommeren for å unngå det

Skrevet

Elsker livet:

Hi

Jeg husker ikke navnet, men det var en tube med noe kliss som vi skulle fylle i bokser som maurene skulle gå inn i og spise og ta med seg til resten til dronningmauren.

Kjøpte på byggmix

Skrevet

Takk for svar!

Elsker livet:

Det var slikt kliss som maurene skulle ta med seg til tua som skadedyrkontrolløren la ut. Slik som du beskrev at deres også fungerte. Det funket som sagt kjapt,men nå er de tilbake for fullt :-(

Hi

Skrevet

Ser du har fått mange gode råd.

Jeg ville absolutt ha tatt dette opp med de dere kjøpte dette av, for det dere opplever er jo mer enn det som var beskrevet.

Jeg har lest at det etter f.eks. etter vannskade kan sette seg marukolonier i isopor under gulv med varmekabler, og disse "tuene" er vanskelig å ta knekken på - og det koster selvfølgelig en del.

Vet det er guffent, men ta bilder når det er på sitt verste. Da får dere dokumentert omfanget før dere begynner å ta knekken på det. Det er verdt å vente et par dager med maurmidler for å få dokumentert omfanget.

Få deretter fagfolk inn som også kan dokumentere det.

Og så tar dere det med de dere kjøpte av. Dette bør gå på en forsikring, eller at dere får tilbake en del penger pga dette.

Anonym poster: d5606896100b3a869d7f79c947967201

Skrevet

Her hadde vi maur i den ene veggen, disse skadedyrfolkene gikk og lyttet på vegger og gulv for å høre hvor de var. Når de fant tuen borret de små hull i veggen og sprayet inn en gift, da ble maurene helt borte.

Skrevet

Da har kanskje ikke dronningen dødd og det er fortsatt er reir i huset deres. opplevde det samme når vi kjøpte hus, maurene hadde spist seg inn ca 30 x 30 cm og bygd reir. Dette var under gulvet mellom to etasjer. dette var vanlig utemaur. Vi var hedlige og fant reiret selv, så det var lett å få bort hele.

Jeg ville tatt kontakt med skadedyrfirmaet igjen og fortaltom det, for da er ikke jobben ferdig gjort. Hvis dere har kjøpeforsikring ville jeg også kontakte de, og ta vare på kvitteringene.

Anonym poster: 121afe80fa8a90e27e3d04a6f7454806

Skrevet

Til deg som hadde fagfolk som spraya inn gift til maurene:

Hvilket firma var dette?

Hi

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

FUN saft sier jeg bare! Legg ut en skål med ublandet saft, de tar det med tilbake til tua for å dele med de andre, og de dør ut, om dere klarer å finne tua, så hell saften rett i det, funker like bra som de midlene man kjøper.

Skrevet

FUN saft sier jeg bare! Legg ut en skål med ublandet saft, de tar det med tilbake til tua for å dele med de andre, og de dør ut, om dere klarer å finne tua, så hell saften rett i det, funker like bra som de midlene man kjøper.

Nesten litt urovekkande..:/

Skrevet

Til deg som hadde fagfolk som spraya inn gift til maurene:

Hvilket firma var dette?

Hi

Anticimex

Skrevet

Men helt sant, har brukt det med stor suksess mot maur ute i blomsterbedet..

http://www.nrk.no/nyheter/1.6214299

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Sant! En grunn til at jeg ikke drikker det.. Samboeren drikker det pga diabetes, men håper han kan gå for en annen sort snart, den inneholder noe de andre usukrede saftene gjør.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har selv brukt FUN mot maurtuer, og for å bekjempe maur som kommer inn i huset, funker godt..

Skrevet

Dette såg eg på TV, konsentrert Fun Light inneheld store nok dosar aspartam til å virke som nervegift på maur!
Skrevet

Dere bør gå til sak mot forrige eier. Det gjorde vi. Kan nok fort være at vegger på bad og andre plasser er fuktskadet. Drr trives mauren Max. For det er nok ikke stokkmaur dere har ! Om de har innrømmet problemet kan det bli verre... Vi byttet en hel vegg samt måtte bytte alt på bad og en vegg på kjøkken.

Anonym poster: 12bbcdc7ca34d6c7ad4513b82cef5528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...