Gå til innhold

Jeg har aldri sett mamma naken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri, så lenge jeg kan huske. De var kun mamma og meg, så ingen farsfigur eller eldre søsken.

Hun er overvektig, har vært jojoslanker og nok litt spiseforstyrret mesteparten av oppveksten min.

Jeg er selv blir overvektig, men er opptatt av å ikke skjule kroppen min for datteren min. Hun kommenterer kjønnshårene, pupper og flesk rett som det er, og da snakker vi litt om st alle er forskjellig og alle er fine.

Hvordan var det med nakenhet og kropp da du var liten? Og hvordan har du det i ditt hjem nå?

Anonym poster: 9cd694b7b981afa9e86be9de1557922c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett både mamma og pappa nakne. Har et meget avslappet forhold til kropp selv.

Anonym poster: e1b50c184ca817cf802dda4dbca643fc

Skrevet

Hverken mamma eller pappa løp nakne rundt hjemme, men jeg har jo sett de nakne likevel, f.eks i svømmehallen o.l.

Jeg har et veldig avslappet forhold til nakenhet og ungene mine ser meg naken rett som det er. Jeg dusjer med ulåst dør og skifter men ungene på badet o.l.

Eldste sønnen min på 12 år har ingen interesse av å se meg naken lenger, kommer aldri inn på badet o.l. Det er nok flaut ;)

Anonym poster: f19ecb3a3f318958304f62217805eb3f

Skrevet

Hverken mamma eller pappa løp nakne rundt hjemme, men jeg har jo sett de nakne likevel, f.eks i svømmehallen o.l.

Anonym poster: f19ecb3a3f318958304f62217805eb3f

Aldri sett det engang, vi dro aldri i svømmehallen. På stranda satt hu. Alltid påkledd og så på.

Kom jeg i skade for å røre dørklinken mens hun var i dusjen ble hun kjenpesinna, selv om hun aldri glemte å låse døra.

Skrevet

Oppvokst med at nakenhet er naturlig. Og det er mine barn også.. :-)

Skrevet

signerer Gemini77 over her...

Skrevet

Oppvokst med at nakenhet er naturlig, mannen ikke. Han reagerte i begynnelsen når jeg tuslet naken fra senga til badet, men nå gjør han det samme. Barna oppdras i at nakenhet er naturlig.

Skrevet

Aldri sett foreldrene mine naken, og jeg kjenner at det er helt greit. Har et veldig avslappet forhold til nakenhet og egen kropp selv om.

Skrevet

Har sett mamma naken et par ganger, i svømmehallen o.l. Pappa har jeg sett 1 gang han prøvde å snike seg usett inn på badet :P Som jeg husker da.

Her i huset ser vi hverandre naken omtrent hver dag. Men barna er veldig små enda da, tror jeg blir mer "privat" når de blir eldre.

Skrevet

Mine barn ser ikke meg naken. Eldste så meg naken før jeg fikk nr 2. Men ikke etter det.

Jeg viser meg aldri naken til noen og dusjer med singlett på. Jeg er gift, men vi har null nærhet pga deformert kropp!

Anonym poster: 4e2d4228b8c3fa94566af8ba9aec2932

Skrevet

Pappa var ikke så nøye med om vi så han naken (selvsagt opp til vi var en viss alder), men mamma kan jeg faktisk ikke huske å ha sett naken. Hun har, som HIs mor, litt problemer ifht kroppen sin, spising, osv, så kanskje det er derfor.

Anonym poster: b34c99e97aaa34e77886d6918d690978

Skrevet

Jeg har sett mine foreldre nakne mange ganger, også etter at jeg ble voksen. Ingen har sett på det som noe rart. Kan godt ta badstu med dem fortsatt der alle er nakne.

Anonym poster: 18aaab795938ef987c1c778ad90c2495

Skrevet

Har sett foreldrene mine nakne og ungene har sett meg. Men flasher ikke!

:)

Skrevet

Jeg husker ikke å ha sett mine foreldre nakne.. Vet jeg badet sammen med pappa i badekaret da jeg var liten (under 5 år), men husker ingenting av det. Har kun sett de i undertøy som jeg husker.

Her hjemme har vi selv en veldig avslappet holdning til det, og jenta vår på 5 ser oss nakne stort sett hver dag.

Hun dusjer fortsatt sammen med pappaen sin, og vi har et kjempestort badekar så vi bader sammen alle tre innimellom.

Min pappa har vært litt småfrustrert tidligere, for han syns ikke jenta vår skal se pappaen sin naken, og syns ikke de bør dusje sammen lengre.

Men jeg ønsker nok litt med dette å ta bort denne spenningen med nakne menn som jeg selv var veldig nysgjerrig på da jeg selv var ung. Lurte fryktelig på hvordan menn så ut nakne når jeg var sånn 8 år +/-..

Skrevet

Oppvokst med en "prippen" mor der vi ikke så hverandre nakne. Døra til badet var alltid stengt og vi lærte tidlig at der hadde vi privatliv! Hadde også lite kroppskontakt, fikk veldig sjeldent en klem for eksempel. Som mor er jeg helt omvendt! Føler ikke at det er veldig bevisst, gjør bare ting som føles naturlig. For meg er det kunstig og ofte svært upraktisk (og kanskje av og til også farlig) å låse døra på badet. Jeg både dusjer og er på do, mens ungene på 2 og 5 vandrer ut og inn. Ofte sitter 5 åringen på dolokket og skravler om alt mulig mens jeg dusjer, veldig koselig. Av og t il vil de dusje sammen med meg. De ser og kommenterer og det er helt greit:) Etter hvert som de blir eldre blir nok dette avviklet, men vi tar det som det kommer:)

Anonym poster: 0b232b77dcc8ab16feb207f1f153405e

Skrevet

Jeg er oppvokst i ett hjem der vi gjør det vi skal på badet, og det er evt den som kommer inn som må finne ett annet bad om de ikke ønsker å se noen nakene, halvt påkless osv. Nakenhet er for meg helt naturlig og lite spennende.

Og vi har det slik her hjemme også, to begynner å bry se litt men ikke veldig mye. Det er helt greit st søsken kommer inn på badet om de er der, men vi voksne er ikke så greit. Men de bryr seg ikke om det er vi som står på badet naken når de skal inne for å gjøre noe. Vi har ikke lås på baderomsdøra, så nå banker vi på døra om den er lukket.

Min mann er ikke voks opp med at nakenhet er naturlig,så han syns det var veldig rart når jeg kom inn i huset. Men han ble fort lik meg, noe hans barn også ble. Min mann og svoger syns meg og min søster er litt rare, for er vi på hytta så gjør vi som vi alltid har gjort der. Turer inn på badet, uten å tenke over hvem som evt er der. Bryr oss ikke om det kommer noen inn når vi er der heller. Men gutta har løst problemet med å låse døra når de er der.

Anonym poster: 61c85ac1f296b86af6a286d696a7bc47

Skrevet

Jeg har aldri sett mamma naken, men det er fordi jeg har bodd til pappa. Jeg har såvidt sett han og min stemor naken et par tre ganger i mitt liv. De har vært veldig åpne om kropp og nakenhet, men jeg har vært veldig reservert når det gjelder kropp. Det er kun en gang i hele mitt liv jeg har gitt blaffen, og det var da jeg lå i badekaret på føden og den nye jordmoren kom inn for å hilse på:-p

I dag hender det jeg dusjer mens guttungen sitter i badekaret ved siden av, men jeg er ikke komfortabel med det og prøver å gjøre meg unna kjappest mulig.. Jeg prøver, men klarer ikke å snu synet på kroppen min..

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke dette med at nakenhet skal være så naturlig og at man må "lære" barna at det er helt greit å gå rundt naken.

Klart barna skal ha et avslappet og bra forhold til kroppen sin og sånne ting, men man trenger vel ikke spasere rundt naken for å lære dem det.

Det gjør meg ingenting å skifte foran barna eller at de ser en av oss dusje o.l, men å spasere rundt naken skjer ikke, så sant det ikke er for å gå inn på et annet rom å hente seg klær.

Barn har ikke noe stort behov for å se foreldrene naken altså, og når de blir stor så vil de fleste bare huske det som noe de synes er flaut.

Man skal også lære barna at man har sine grenser, kroppen er deres og ikke noe andre har "krav" på å verken få se eller røre.

Anonym poster: d12941e1b0a4cdfff690a912e08be7c5

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke dette med at nakenhet skal være så naturlig og at man må "lære" barna at det er helt greit å gå rundt naken.

Klart barna skal ha et avslappet og bra forhold til kroppen sin og sånne ting, men man trenger vel ikke spasere rundt naken for å lære dem det.

Det gjør meg ingenting å skifte foran barna eller at de ser en av oss dusje o.l, men å spasere rundt naken skjer ikke, så sant det ikke er for å gå inn på et annet rom å hente seg klær.

Barn har ikke noe stort behov for å se foreldrene naken altså, og når de blir stor så vil de fleste bare huske det som noe de synes er flaut.

Man skal også lære barna at man har sine grenser, kroppen er deres og ikke noe andre har "krav" på å verken få se eller røre.

Anonym poster: d12941e1b0a4cdfff690a912e08be7c5

Jeg tror nok de fleste er påkledd til vanlig. Å spasere rundt uten klær hele dagen er sjeldent, men det er som du skriver, meer vanlig å gå naken fra soverommet til badet for å ta en morgendusj eller nakne fra dusjen og inn for å kle på seg og sånne ting jeg regner med er vanlig. Selvfølgelig skal ungene få ha sine grenser akkurat som jeg har mine, men for meg er nakenhet i sånne situasjoner helt normalt.

Skrevet

dere som aldri har sett moren deres naken. Tok hun dere aldri med i svømmehallen eller liknende steder der det er fellesdusj? For meg høres det rart ut.

Skrevet

Mamma så jeg naken i svømmehallen, pappa aldri. Men jeg så begge i hhv badebukser/bikini om sommeren.

Jeg dusjer med både jenta (10) og gutten(5 snart 6), men føler jeg kommer til og slutte og dusje med gutten når han begynner på skolen.

Men selv om jeg ikke er superfornøyd med kroppen, så går jeg gjerne i bikini, elsker badeland, svømmehall og stranda :) Da er kropp kropp, og jeg foretrekker en behagelig bikini som sitter godt, fremfor en som ser sø fryktelig fin ut. Praktisk fremof fin mao :)

Får også spørsmål og komentarer om kroppen, og gjør både deigmage og små, hengepupper til noe naturlig og fint. Håper jeg :) De aller, aller fleste skal se oss med klær på, og da kan man skjule og fremheve det meste.. Og se perfekt ut naken er ikke det samme som og være perfekt. Dessuten så er det mange med perfket "bikinikropp" som ikke ser like lekker ut i klær.....Da bikinikroppen i dag ofte er meget muskuløs (som under klær kan se litt smålubben ut) eller kjemeptynn, (s lik at man ser helt formløs ut samme hva slags klær man trer på seg ....)

Anonym poster: b8b59ee05be4d44a710beb33b0dcbcc4

Gjest Antarctica
Skrevet

Vokste opp med at nakenhet var naturlig. Men etter at min eldste ble 13-14 år syns han ikke det var så morsomt å se meg naken lenger, så jeg lukker døra når jeg dusjer. Prøver å respektere andres grenser også. De yngste har ingen bluferdighetsfølelse ennå, og syns det er helt OK med nakenhet.

Skrevet

dere som aldri har sett moren deres naken. Tok hun dere aldri med i svømmehallen eller liknende steder der det er fellesdusj? For meg høres det rart ut.

Så lenge jeg kan juske var det alltid pappa som var med i svømmehallen. Min mor slet endel med overvekt, kanskje skyldes det det? Jeg har aldri sett henne naken eller i bikini (fra nord, ikke så ofte vi fikk anledning til å bade ute og var aldri på sydenferie). Idag greier jeg ikke vise meg for min mor i bikini/undertøy, er redd for hva hun vil tenke om meg. Men utenom ovenfor henne bader jeg gjerne, dusjer offentlig, er naken hjemme.

Anonym poster: ab3516c3dd89c342d235e36eaa15b3d9

Skrevet

Nope, aldri. I syden satt hun påkledd på stranden og så på.

Til deg over her som ikke skjønner greia, så snakker jeg ikke om å flashe nakenhet i en hver anledning og kontekst. Men det finnes en mellomting mellom overdreven nakenhet og overdreven tillneppethet, og begge deler kan vel sikkert forplante seg i barnas selvbilde og forhold til nakenhet.

HI

Skrevet

jeg så min mor aldri naken. ikke far heller.

jeg selv nå og mannen er åpne om dette. vi viser kroppen vår uten noen skam.

Anonym poster: c2485ba6f9c72052157530a0f356d07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...