Cornetta Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Driver og smaker på navnet, lurer på om jeg kanskje liker det :-)
ikke i bruk Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Nydelig! Står på min liste også til vurdering om jeg noen gang får ei datter
Frøken Ubesluttsom Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Tenker på Biola. Liker ikke navnet. Veit ikke hvorfor. For meg er det et botanisk blomsternavn.
sommertiara Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Veldig delt. På en side synes jeg det er pent og har en veldig fin klang. På en annen side blir det litt sukkersøtt og dillenavn for meg, til tross for at den eneste jeg har møtt med navnet langt i fra sto til den beskrivelsen. Assosiasjonen til Biola synes jeg ikke du skal bry deg om.
Vipsenmamma Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Litt for blomstrete og dillete for meg. Hva med Fiona?
Cornetta Skrevet 10. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2013 Fiona er fint (og har vært på lista), men er egentlig ute etter navn med V i seg. Er som deg, sommertiara, delt i hva jeg syns, derfor jeg ville høre hva "folk flest" tenker :-) Blomsternavn er jo som oftest søte da. Usikker på hvor mye vekt jeg skal tillegge Biola-assosiasjoner.
Cornetta Skrevet 10. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 10. april 2013 (endret) Flora utgår pga ulik uttale (tjukk/tynn L og rulle-/skarreR). Syns i grunn ikke Fiola er finere Viola heller, men helt greit liksom. Endret 10. april 2013 av Cornetta
ohla Skrevet 10. april 2013 #10 Skrevet 10. april 2013 Jeg synes Viola er fint. En annen variant (som ikke fyller kravet om å ha V i seg..) er Finola, et irsk navn. Det synes jeg også er fint. Finola \f(i)-no- la\ as a girl's name is a variant of Fionnula (Irish, Gaelic), and the meaning of Finola is "white shoulder".
pinoisme Skrevet 10. april 2013 #11 Skrevet 10. april 2013 Nydelig! Har det på listen hvis jeg får ei jente.For meg er det et stødig navn, med samme klang som feks Hilda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå