Gå til innhold

Så damer hva mener vi om regntrekk til vogn da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp en tråd der teppe foran vogna er fyfy.

Men hva med regntrekk? Det regntrekket jeg fikk til min vogn er så lufttett som dere kan få det.

Ser også mine venninner som sier at tepper foran vogna er barnemishandling, men regntrekk som dekker vogna uten lufteluke kan de bruke.

Jeg bruker helseteppe foran på vogna mi hvis det regner eller sludder inn til babyen. Har lufteluker på sidene og luker som skjules for det blåtte øye som da ikke synes før du står helt inn til vogna og vogna er ikke luftett. Babyen/ungen får frisk luft og plages ikke.

Helsesøster har tilogmed godkjent det siden hun er imot regntrekk.

Så damer? Plastikk vs stoff. Hva er best?

Anonym poster: 3309fa3ae42dc1945812003f9a021e64

Skrevet

Stoff med lufteluke helt klart. Kan ikke tenke meg noe klammere enn plast trekket. Det blir jo dugg på innsiden og det sier seg selv at det blir klamt inni vogna også.

Skrevet

Amen... Helt enig med deg.

Anonym poster: 2f7a6099bf8f4296304198dfb045c907

Gjest sussie77
Skrevet

Har hatt sånne plasttrekk som dekker veldig. Blir veldig tett luft inne i der. Da har jeg ikke lukket igjen. Til vogna jeg bruker nå, så er det en stor åpning. Det er jo det beste.

Skrevet

Mitt regntrekk har en stor åpning foran så har ikke det problemet, men får helt fnatt når jeg ser de tette plasttrekkene mange har..

Jeg bruker heller ikke teppe foran åpningen.

Anonym poster: 2e8a4cb72c33c42642da0af85adb3e21

Skrevet

Jeg lukker ikke helt igjen om jeg bruker plasttrekk.

Skrevet

Fikk plastikktrekk med den ene vognen, sånn gjennomsiktig med mini-luftehull. Prøvde det en gang, men kastet det etterpå. Det dogget jo til og med på innsiden av det fordi det var så tett. Stakkars unger... Har alltid brukt vanlige regntrekk med stor lufteluke. Får like mye frysninger av plastikkregntrekk som tepper foran vognåpningen.

Skrevet

Hi her :)

Veit at mange bruker plastrekk med lufteluker, men de dekker da ofte hele vogna som regel. Et teppe dekker så vidt åpningen på vogna, men da er resten fri for fukt og den blir ikke "tett" på den måten den blir med plastikktrekk.

Er det likevel mer forsvarlig enn et helseteppe?

Forsvarer ingen av delene siden jeg sjeldent bruker teppe/regntrekk på vogna :)

Anonym poster: 3309fa3ae42dc1945812003f9a021e64

Skrevet

Har sånn svart regntrekk med åpning foran og en luke bak, så det er ikke noe problem.

Skrevet

Forskjell på plast-regntrekk man MÅ bruke de få (?) gangene det regner, og å alltid ha teppe over vognen slik at luftkvaliteten til babyen forringes.

Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage, og har litt angst for disse plastregntrekkene.. Mange vogner kommer med sånne trekk, og jeg liker de ikke!

Det blir jo helt tett inne i vogna + at de dugger som bare det. Kan da umulig være bra luft inni der!

Jeg bretter de opp på sidene når de må brukes..

Anonym poster: 5c04a18bc28d01c0fb4d762ce3507467

Skrevet

HI på den tråden om teppe foran her.

Selvsagt er ikke disse tykke plasttrekkene noe bedre. Mitt regntrekk er av tynnt regnjakkestoff, og dekker ikke åpningen av vogna, bare dekker vogna så den beskyttes. Kalesjen hindrer jo regnet i å dryppe inn til babyen.

Disse tykke plasttrekkene skjønner jeg ikke at folk kjøper. Så en vogn stå inne på IKEA en gang med teppe over åpningen, regntrekk tettet igjen over vogna, med en hylskrikende unge oppi. Ingen foreldre i sikte. Jeg dro av teppet og åpnet regntrekket så ungen skulle få luft, men da kom det fort en sint mamma til. Tydeligvis skulle ungen ha det fælt...

Anonym poster: 956a17b63d6b33d52a598e313267d42a

Skrevet

De tette plasttrekkene er vell til å ha over vogna hvis den må stå ute og du tror det kan bli regn, ikke til å bruke med ungen i vogna!

Anonym poster: d6e38ebd785d92800ee0f95c0c801caf

Skrevet

Har tenkt på det samme... men til emmaljungavogner (som jeg har) så følger det med trekk som er av en annen kvalitet (type regnjakkestoff som nevnes her) med åpning fra kalesjen og ned, så det har aldri vært noe problem fordi det blir luft i vognåpningen. Har heller aldri brukt teppe foran vognåpningen.

Anonym poster: 80f7988d1ca35e1a95ff8a92b1260d33

Skrevet

De tette plasttrekkene er vell til å ha over vogna hvis den må stå ute og du tror det kan bli regn, ikke til å bruke med ungen i vogna!

Anonym poster: d6e38ebd785d92800ee0f95c0c801caf

ENIG!!!

Anonym poster: 956a17b63d6b33d52a598e313267d42a

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg kastet regntrekket og kjøpte sånn universalt med stor åpning foran

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Til søskenvogna vår, så er eneste regntrekket å få tak i laget av plast, det dekker hele vogna, foruten to små luker på hver side, og noen små hull på toppen (av alle steder!) Jeg bruker det ikke så lenge det er mulig å unngå, vogna er impregnert, ungene blir kledd i regndressene sine om jeg må ut med vogna og det brygger på regn, om jeg absolutt må bruketrekket, så danderer jeg det så det ligger over toppen, og henger litt ned over hodet på ungene, også legger jeg heller en regnponcho over bena deres om de ikke har regnbukser på seg. Til Basson vogna er det vanlig regntrekk, med åpen luke med glidelås , så men velger selv hvor åpent det skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...