Gå til innhold

Underlivet etter fødsel

Anbefalte innlegg

Det er 10 dager siden fødselen der jeg ble klippet pga vakuum og måtte sy noen sting. Jeg er veldig øm nedentil og det svir i stingene. Dette regner jeg med er normalt, men hvor lenge varer det før det blir bedre? I tillegg har jeg fått litt ekstra hud (kjennes sånn ut) bak i skjeden, rett ved der jeg ble sydd. Dette området er ekstremt vondt og jeg klarer ikke sitte eller gå normalt. Noen som har opplevd lignende? Er redd for at det ikke blir bedre med tiden og at man blir plaget for evig og alltid.

Anonym poster: afaae6345fe1620307f67d7222c006c7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144037028-underlivet-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble også klippet, og kjente det veldig godt akkurat der. Men etter ca. en uke gikk det ganske greit, kunne sitte noenlunde normalt da. Men plager dette deg veldig, og det ikke virker som det går vekk, så kan du ta kontakt med lege. Det er en del som trenger kirurgi for å bli helt bra igjen, så det er en mulighet, og det vil jeg tro de fleste som trenger det får det (og alle de burde jo selvfølgelig få det, men er ikke alltid like lett å bli hørt). Så hvis det ikke blir bedre av seg selv så finnes det alltid muligheter :)

Anonym poster: 0f399b779548e14c28111da4ad59d66b

Det kan være vondt lenge dersom det er litt småbetent. Jeg fikk litt puss i mine sting. Og arret var vondt å ta på et helt år. Vet ikke hva du mener med hud, men man ser altså ikke ut helt som før etter å ha født og blitt sydd. Jeg har både hud og klumper og huller der nede. Men det tenker man ikke så mye på etter en stund.

Anonym poster: bceb978da2c7e76104767694ca67dffa

Gjest <3Barn&Engler<3

Her varte smertene etter jeg sydde (ble klippet) i 3 uker, klarte så vidt å sitte normalt på den tiden, dette er over to år siden (en fødsel til ca 1 år etter, men ingen behov for å sy da) og arret merkes ikke lenger, men har noen "hudfolder" der jeg ble sydd, som alltid vil være der, så lenge de ikke er vonde/såre lenger, så er det ikke noe legene gjør noe med, men jeg merker de ikke lenger, etter 8 uker forsvant all smerten.

8 uker? Det var lenge. Hadde håpet på at det skulle gi seg etter en uke, men får smøre meg med tålmodighet. Klarer helt fint våkenetter og ellers en hektisk hverdag, men har problemer med å takle at underlivet er så sårt. Helt forferdelig å ikke kunne sitte...

Anonym poster: afaae6345fe1620307f67d7222c006c7

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...