Gå til innhold

Noen med fremfall her???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fremfall er et slags prolaps i skjeden, fremfall av skjedevegg...

Megogskjønningen: Hvordan går det med deg? Har du ubehag? Har du ringpessar? jeg hadde det frem til uke 14, og nå synes jeg det begynner og bli tungt... Føler stadig at noe er på vei ut... BLÆ!!!! Har hatt dette i 5 år nå og gleder meg til å operere...Men er litt spent på om det blir enda verre denne gangen...

Hvor gammel er du? Føler på legene at dette er svært uvanlig blandt unge kvinner, så godt å høre hvordan en annen opplever fremfallet under graviditet! Jeg føler også at vevet innvendig strammer seg, spesielt når jeg skal tisse etc. Ubehagelig! Hører gjerne fra deg enten her eller i inboksen :-)

Hmmm lurer på om jeg kanskje har det, men ingen har sagt det til meg at jeg har det selv om jeg har blitt undersøkt flere ganger i dette svangerskapet.... Da pga blødninger så kanskje derfor ikke det har blitt sagt noe...

Underlivet endret seg etter forrige fødsel. Kjenner på en måte en ganske stor klump like på innsiden av åpningen. Huden er litt ruflete og ru...

Er det dette som er fremfall??? Tenkte uansett jeg skulle få undersøkt det etter jeg har fått veslegutten :-)

Det er en "hormonelt" betinget skade, så behøver ikke komme av fødsel alene. Kan også komme av svangerskap. Hos meg ligger det en slags boble i skjedeåpningen når jeg står. I svangerskapet trekker denne seg noe opp fra 2 trimester, siden livmor trekker seg opp. Gir ubehag i større eller mindre grad. Hos noen er dette noe de bare har noen måneder etter fødsel også normaliserer underlivet seg etterhvert som hormonene roer seg. Hos andre, som meg og kanskje deg, forsvinner det ikke uten operasjon!

Annonse

Hei igjen. Jeg kjenner mer og mer ubehag nå. Bruker ikke ringpessar nå nei, har tatt det ut. Kjenner og som deg at det føles som om det holder på å falle ut. Spesielt plagsomt når jeg går på do. Jeg er 28 år, fikk dette etter fødsel sistggang, spent på hvordan det blir etter fødsel denne gang! Gleder meg også til operasjon,

Åååå så godt å høre.... Freaker litt ut på dårlige dager, dvs dager hvor fremfallet er mer plagsomt. Sikkert noen hormoner som spiller inn her i tillegg til press fra baby. At en jordmorvenninne idag i tillegg sa at hun syntes magen min hadde sunket hjalp heller ikke... 28 uker... Litt tidlig for det nå!!

Skjønner deg godt jeg. Føles innimellom som om småen er på vei ut når jeg er på do, men er bare fremfall. Litt tidlig at magen skal synke ja, er nok bare at den lille har lagt seg litt annerledes i magen. Her varierer i alle fall størrelsen på magen med om han ligger med hodet ned eller opp evt på tvers som han gjør nå (noe som forøvrig er ganske ubehagelig og ser morsomt ut)

Godt å høre! Ja, du har sikkert rett... Er litt mer nervøs enn nødvendig tror jeg, siden jeg mistet i uke 19 for to år siden... Følelsen minner faretruende om den fødselen, for å si det sånn....og den skjedde fort her hjemme på badet, riktignok med vannavgang over en uke i forkant, men allikevel. da er man jo ekstra på vakt. blir fulgt opp av overlege på sykehuset, og har time på mandag...men tror jeg skal ringe dem imorgen og se om jeg kan komme inn, slik at helgen blir fin og rolig! :-)

Bor du i Oslo/Omegn?

Hvor langt i svangerskapet er du?

Huff, da skjønner jeg at det er litt ekstra skummelt ja! VIlle nok tatt en tlf for sikkerhetsskyld, så slipper du å gå og bekymre deg i helgen. De er stort sett ok på de fleste sykehus på å ta inn bekymrede gravide damer for en ekstra sjekk :)

Jeg bor ikke i nærheten av Oslo, nei. Bor på vestlandet. Er 28+5 i dag, bare rett over 8 uker til jeg får treffe lille gutt i magen (her telles det ned til igangsetting av fødsel)

Huff, da skjønner jeg at det er litt ekstra skummelt ja! VIlle nok tatt en tlf for sikkerhetsskyld, så slipper du å gå og bekymre deg i helgen. De er stort sett ok på de fleste sykehus på å ta inn bekymrede gravide damer for en ekstra sjekk :)

Jeg bor ikke i nærheten av Oslo, nei. Bor på vestlandet. Er 28+5 i dag, bare rett over 8 uker til jeg får treffe lille gutt i magen (her telles det ned til igangsetting av fødsel)

Ah, så du blir igangsatt! Ja, da har du vel til og med en dato? Jeg er 28+3 idag, så da er vi like langt....bortsett fra at jeg ikke helt vet hva som skjer når det nærmer seg slutten. Vurderer å utsette telefonen idag... Har jo time hos min lege på mandag, og er redd de gir den til noen andre hvis jeg får time med en annen lege idag. Ikke like ubehagelig nå på morgenen. Har jevnt mye liv den siste uken, blør ikke, og har ikke magesmerter eller mensmurringer... Da er man vel trygg?

Hei. Hvordan går det? Ringte du til sykehuset? Høres jo ut som om alt er bra ut fra det du beskriver, så krysser fingrene for deg.

Vet ikke dato ennå nei, skal på samtale på sykehuset når det nærmer seg, men blir nok satt i gang ganske kjapt etter 37+0 slik som forrige gang vil jeg tro

Annonse

Hei søte deg! Nei, jeg ringte ikke! Hadde bedre dag igår og tok det rolig. Har jo time på mandag hos han som følger meg, så prøver å vente til det... Men i forigårs var det jammen meg skikkelig ubehagelig.... Men som du sier: det er jo bare fremfallet som lurer oss...! Operasjon blir LOVeLY! Føler du at det strammer innvendig, som om vevet er stivt eller stølt noen ganger? Jeg hadde slik da jeg hadde mensen før graviditeten, men nå kjenner jeg det ofte når jeg er på do og tisset etc... Usikker på om det blir bedre av en operasjon gitt!?!

Godt å høre at du har hatt det litt bedre igjen! Er jo veldig greit å gå til sin faste lege på sykehuset hvis mulig, så slipper du å forklare alt gang på gang :) Tror ikke jeg føler det som om vevet er stivt nei, her føles det bare ut som om alt holder på å falle ut fra tid til annen, kan være ubehagelig nok det også ;) Merker det egentlig mer og mer ettersom jeg kommer lenger ut i svangerskapet, og nå er jeg bare i uke 28++ da, så lurer på hvordan det kommer til å være på slutten av svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...