Gå til innhold

"Gravid" etter 4 års prøving, men neg test....

Anbefalte innlegg

Hei! Nå har vi vært prøvere i 4 år. Jeg byttet fastlege i januar, og ila de første konsultasjonene hos henne ble det oppdaget at jeg var feilmedisinert for stoffskiftesykdommen min, OG at jeg har ekstrem Dvitamin-mangel, noe som begge deler skaper fertilitetsproblemer..... Fikk store forhåpninger til at det skulle bli forandringer fremover, men forventet ingenting nå så fort. Derfor var det med stor undring at jeg rett og slett begynte å føle meg gravid. Jeg har rikelig erfaring med å HÅPE på å være gravid, men denne gangen har jeg virkelig følt meg gravid. Det er i dag 2 uker og 6 dager siden IKM, og jeg har i sikkert 4 uker følt murringer og strekninger av og på. I tillegg har jeg hatt hodepine, masse luft i magen og kviser, vært småkvalm, og -dette høres sikkert rart ut, men -bikkja har forandret seg totalt overfor meg. Han passer på meg som en smed, og har gjort det i 3-4 uker. Egentlig har jeg vært så sikker på at dette klaffet, for vi hadde sex rundt den "riktige" tiden, og eneste grunnen til at jeg ventet med å teste til i dag var at det passet best å fortelle samboeren i dag, og jeg vil ikke gå og vite resultatet lenge før han skal få vite det. Vi har vært bortreist hos familie, og det ville passet dårlig å slippe nyheten da. Så jeg fikk snik-kjøpt en RFSU test i helgen, og tok den i dag tidlig, på morgenurin. Den var NEGATIV. :( Nå vet jeg pokker ikke hva jeg skal tro. Denne gangen hadde jeg virkelig trua. Jeg sitter her nå og prøver å venne meg til at det er tanta jeg skal ha, men jeg føler meg så oppsvulmet som jeg aldri gjør rundt ikm, og ingenting ligner på det. Fryktelig lei meg. Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men det føltes bra å få utløp for det, i hvert fall, så det er jeg nå glad for! Lykke til til alle dere der ute!!! Ellimelli

Fortsetter under...

Huff =( Så trist.. Hvis ikke mensen dukker opp kan det tenkes at det kanskje er lurt å prøve en annen test? Lest flere steder at folk har problemer med RFSU testene.

Håper uansett det klaffer for deg og vil bare gi deg en klem <3 skjønner at det må gjøre vondt

Bare litt nysgjerring siden jeg også tar medisiner for stoffskifte og for lavt d-vitamin.. hvor lang tid tok det før verdiene dine ble "riktige"? Jeg har ikke prøvd så lenge foreløpig, men vet jo disse tingene kan påvirke så vil gjerne ordne opp i det før det går for lang tid.

Krysser fingrene for at du er gravid! :)

Hei, BabyBoom-84 Jeg har vært i gang med den nye medisineringen siden 2.3, og tror ikke mine verdier er riktige ennå. I hvert fall ikke D-vitamin-verdiene. De hadde steget fint siden jeg startet på tilskudd, men legen sa at de skulle mye høyere opp før hun var fornøyd. Hun nevnte at de fleste måtte opp på 80 for å føle seg vel, mens jeg startet rundt 30. Er visst på vei oppover nå, da. :) Lykke til med prøvingen!

Annonse

Hei, Klishe89! Nei, jeg har ikke det.... Skal prøve å vente noen dager, hvis jeg klarer det. Blir i hvert fall gal av å Google rundt om dette her. Plutselig sitter man jo her og tenker at "Forrige mens var ganske rar, den, kanskje jeg egentlig er 7 måneder på vei uten at det synes" Det er jo så mange rare historier på nettet! Men en ting er sikkert; noe er på ferde i underlivet mitt, og er det ikke mensen, så er det noe annet, og jeg må finne ut av det. Skal, som sagt, prøve å holde ut litt til. Det er aldri noen god opplevelse for meg å teste. Har ALDRI fått en positiv test, ikke engang på en eggløsningstest... (Men jeg vet at jeg har eggløsning, altså, -har sjekket hos lege og gyn. Alt skal liksom være i orden...) Jaja, nå tar jeg kvelden! Natta, allihopa!

Tusen takk, Klishe89 og Alleria! Jo, en liten del av meg håper vel fremdeles, men nå har jeg egentlig begynt å stålsette meg for at mensen kommer. Jeg skal vente ut denne uka, men hvis ingenting ahr skjedd, ringer jeg legen, og/eller kjøper en cb test. Jeg våknet med en lys ide i dag tidlig. Rundt den tiden jeg trodde jeg hadde el, var jeg skikkelig syk med influensa. Jeg hører det er godt mulig at sykdom kan forskyve el. Så da kommer det bare an på om vi har "truffet" når jeg faktisk hadde el, eller om det ble el på meg denne runden i det hele tatt. Må vel bare smøre seg med tålmodighet. Det rare er jo bare alle symptomene, som ikke er som de mer eller mindre innbilte som jeg har hatt ved tidligere anledninger. Jaja. Godt man har det travelt på jobben, sier nå bare jeg! :)

Hei, Anonym! Takk for støtten! Ja, jeg har sånne billige strips til å teste el med. Mulig jeg skal forsøke det igjen, men har lite forhåpninger.... I dag har jeg vært nærmest fri for symptomer, annet enn at det føles som det "er" noe i underlivet. Et slags trykk, noe oppsvulmet. Men nå i kveldinga er det svaaaaake murringer igjen. Sånn har jeg hatt det i 3-4 uker av og på nå. Ikke en dag uten murring. Dette er slitsomt! Men, ja, jeg skal sjekke en el-test. Hadde jo vært trivelig å få et positivt utslag på noe! :)

Annonse

Ja, er tungt å være prøver i så lang tid. Har selv kastet alle mine tester og stoppet prøvingen da jeg føler det ødelegger mange andre aspekter av livet mitt og blir stresset.

Krysser fortsatt fingrene for deg =)

Har du sjekket med innvendig ultralyd osv? Kan ikke være cyste?

Hei! Nå har vi vært prøvere i 4 år. Jeg byttet fastlege i januar, og ila de første konsultasjonene hos henne ble det oppdaget at jeg var feilmedisinert for stoffskiftesykdommen min, OG at jeg har ekstrem Dvitamin-mangel, noe som begge deler skaper fertilitetsproblemer..... Fikk store forhåpninger til at det skulle bli forandringer fremover, men forventet ingenting nå så fort. Derfor var det med stor undring at jeg rett og slett begynte å føle meg gravid. Jeg har rikelig erfaring med å HÅPE på å være gravid, men denne gangen har jeg virkelig følt meg gravid. Det er i dag 2 uker og 6 dager siden IKM, og jeg har i sikkert 4 uker følt murringer og strekninger av og på. I tillegg har jeg hatt hodepine, masse luft i magen og kviser, vært småkvalm, og -dette høres sikkert rart ut, men -bikkja har forandret seg totalt overfor meg. Han passer på meg som en smed, og har gjort det i 3-4 uker. Egentlig har jeg vært så sikker på at dette klaffet, for vi hadde sex rundt den "riktige" tiden, og eneste grunnen til at jeg ventet med å teste til i dag var at det passet best å fortelle samboeren i dag, og jeg vil ikke gå og vite resultatet lenge før han skal få vite det. Vi har vært bortreist hos familie, og det ville passet dårlig å slippe nyheten da. Så jeg fikk snik-kjøpt en RFSU test i helgen, og tok den i dag tidlig, på morgenurin. Den var NEGATIV. :( Nå vet jeg pokker ikke hva jeg skal tro. Denne gangen hadde jeg virkelig trua. Jeg sitter her nå og prøver å venne meg til at det er tanta jeg skal ha, men jeg føler meg så oppsvulmet som jeg aldri gjør rundt ikm, og ingenting ligner på det. Fryktelig lei meg. Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men det føltes bra å få utløp for det, i hvert fall, så det er jeg nå glad for! Lykke til til alle dere der ute!!! Ellimelli

Vet du kanskje hvor lang din luteafase er?

når jeg var gravid, testet jeg 2 ganger neg(med 8 dager mellom). også brydde jeg meg ikke mere, for vi prøvde ikke, gikk på pilla. også begynte søstra mi og mase om og teste på nytt, så testa igjen etter 4uker, bare fordi jeg var lei av og høre på henne. så kjøpte meg en test, og den var positiv.

så kjør på med ny test, så skal du se at den er positiv :D håper det :) lykke til :)

Huff, Klishe89, jeg forstår deg så godt. Det er leeeeeenge siden jeg vurderte å teste i det hele tatt. Men vår tid kommer nok, skal du se! :) Krysser fingre for det! Vera: Nei, jeg har ikke fått vite annet av lege/gyn enn at alt så normalt ut, både på innvendig ul, (for lenge siden) og i blodprøver. Kan ikke si jeg gleder meg til en ny runde med leting etter hva som er feil, men jeg må vel snart krype til korset..... Rasekatten: Å, så for en fin historie! :) Så heldig du var! Det er jo sånt som gjør at man fremdeles går rundt og håper.... Og kjenner på symptomene. I dag har jeg lagt merke til at jeg har en god del ilinger og stikkende smerter i rompeballene, og dette har jeg nok hatt litt i det siste, uten å tenke over det. Sånt gjør jo at man begynner å tenke igjen..... Blir nok en ny test så fort jeg får kjøpt en uten at noen ser det.... Det er litt vanskelig, for vi bor ute på bygda, og hvis vi skal til nærmeste apotek drar vi gjerne sammen, samboeren min og jeg. Og jeg har IKKE lyst til å dra ham med meg inn i denne usikkerheten igjen. Vi har hatt for mange sånne runder, og han mister mer og mer håpet, og DET gjør meg deppa, det! Det første jeg tenkte da testen var negativ, var at jeg var vanvittig glad for at jeg ikke hadde sagt noe til ham ennå. Tror jeg må holde det slik. Så for det heller bli litt vanskeligere å få tak i en test. Skal nok klare det på et vis! ;)

Endret av Ellimelli

=) Ja, det gjør den nok. Håper tiden for det er nå for deg. Har fortsatt håpet!

Bra at alt så normalt ut hos deg da, har mannen din også blitt sjekket?

Hvis du får posten hjemme kan du jo bestille en test fra nettet. De kommer i diskre pakninger og du får levert det i postkassen, så slipper mannen din å se at du kjøper det.

Takk for fortsatt støtte, rasekatten og Klishe89!! Det betyr masse! Løpet er nok kjørt for meg denne runden. Jeg er ganske sikker på at det er mensen som er i gang her.... Det første som slo meg da jeg oppdaget det, var egentlig lettelse, -over at noe faktisk SKJEDDE, og på en måte også for at jeg ikke er gravid. Jeg har vært en del bekymret oppi alt håpet, for jeg vet at man bør ha full kontroll på stoffskiftehormonene FØR man blir gravid, og det har ikke jeg hatt. Jeg får nå sjansen til å stabilisere alt, og er egentlig veldig optimistisk for den nærmeste tiden, underlig nok. Da jeg fant ut at jeg har vært feilmedisinert, følte jeg egentlig at vi skrudde klokka tilbake til null når det gjelder prøvingen, for inntil nå har vi jo egentlig ikke hatt en sjangs. Nå skal el-monitoren frem, og kanskje skal jeg kjøpe meg ordentlig temp-måler også, og begynne med temping. Spennende tider! :) Synd at dette ble ENDA en sånn tråd med masse forhåpninger som til slutt brast, -for de har jeg jo googlet meg frem til den siste tiden selv. MEN jeg tror jeg og andre i samme situasjon gjør oss selv en kjempetjeneste ved å først tenke på at det kan være forkyvning på el, eller at den har uteblitt, før vi begynner å surfe rundt etter barneklær.... :) Man sparer seg mye stress ved å være mere nonchalant til det lenger. Jeg vet i hvert fall at jeg skal kjøpe billigtester, og bestemme meg for å teste ved IKM, og ha klokketro på resultatet inntil det motsatte er bevist. Ingen mere googling på meg!! :) LYKKE TIL TIL OSS ALLE SAMMEN HER INNE!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...