Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde alliert meg med en annen familie med småbarn og leid et sommerhus et eller annet deilig sted i nærheten av aktiviteter dere alle synes er gøy!

Er helt gull å dra på ferie med andre småbarnsfamilier, så lenge man har en felles enighet i forkant av hvordan man har lyst til å ha det... Kanskje kan man få en datenight alene en kveld hvor de andre passer barn, eller damene kan dra på shopping mens mennene passer barn og omvendt?

Og hvis man heller vil dra alene synes jeg det er deilig å være i et hus eller leilighet så man kan legge barna og fortsatt ha god voksentid på kvelden, uten å MÅTTE ut på restaurant å spise... Blir ikke helt det samme å sitte på et hotellrom å hviske:)

Feiretur med all-inclusive hotell med flere buffe-restauranter, lekeland, babybasseng, barneklubb (og spa for voksne:)) Om barna er relativt glad i å bade og leke i sandkasse så er dette et eldrorado for dem og de er strålende fornøyde så lenge de har et par badebleier, en bøtte og en spade. Ving har også tilrettelagte leiligheter for de med baby, men stol, seng, potte, barnebestikk osv.

Iallefall elsker vår tøtte ferietur over alt på jord og er kjempefornøyd med egentlig alt når vi er på ferie! Og da blir vi fornøyd:)

Ellers er jo bondegårdsferie eller hyttetur også en god hit for småbarn:)

Vi har leid et digert og ganske luksuriøst sommerhus mellom Göteborg og svenskekysten. Gleder oss syyykt masse! Foreldrene mine skal komme på besøk halve uka så det blir topp! Mannen min er svensk og lommekjent i Göteborg. Så vi har mange valg. Blir det flott sommervær drar vi på stranda. Blir det dårlig vær slik som i fjor, forrige året osv så finnes det mengder med aktiviteter i og rundt Göteborg. Og er vi slitne kan vi nyte late dager i stor og stilig kåk :-) Denne turen blir i august så da er Muffingutt 2 år og 4 mnd mens lillebror er ca 3, 5 mnd gammel. I fjor bodde vi i ei lita hytte på en campingplass mens regnet lavet ned - ALDRI mer...

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Jeg har veldig gode erfaringer med å dra på ferie med foreldre og så lenge man vet man kommer godt ut av det med hverandre og kan snakke sammen er det jo vinn-vinn!

Flere voksne enn barn, de vet hvordan det er å være småbarnsforeldre og kan hjelpe til litt på tidlige morgener og hvis man har lyst på litt kjærestetid, barna får masse oppmerksomhet og besteforeldrene føler seg priviligerte som får være så mye sammen med barn og barnebarn...

Men som sagt over - forventningsavklaring er key:)

takk for svar :) :)

Har nevnt for min mann at jeg har lyst til å leie noe i sommer men det virket ikke så populært for han. Han syns ungene er for små til at han kommer til å kose seg på en sånn tur. Men jeg måtte bare dra på tur om jeg ville det..

Jeg pratet med min mor i stad, så kan hende hun og stefaren min blir med på tur med meg og unga i hvertfall :)

Jeg vet at foreldrene mine i hvertfall vil være med ungene så det blir vel ikke noe problem :)

Egentlig så ville jeg også dratt med min søster og hennes familie men vi prater dessverre ikke sammen.. Minste hennes er nesten like gammel som min eldste så hadde vært perfekt :)

Huff, det hørtes jo leit ut. Hva har han lyst til at dere skal finne på i ferien da? Kjekt at du har foreldre som vil dra med dere ihvertfall. :) Jeg har forresten også en søster som jeg ikke snakker noe særlig med siden vi ikke kommer overens. Det er så leit å ha det slik med søsken. Vi skal forresten på ferie til Hellas. Vi synes det er herlig når barna er små, 1,5 og 8 år. Håper dere finner ut av det og får en fin ferie! :)

Endret av Tonetralletroll

Jeg har ferie i 2 mnd og snuppa må ha fri 1 mnd, så det sier seg vel selv at vi må ut på tur. Vi hadde planlagt ferie med min søster, men nå ville de gjøre noe annet, så da blir det litt spontant i år. Jeg har alliert meg med pappa, da han fortsatt bor i barndomshjemmet mitt med stor hage, liten gåavstand til sjø, og masse kjente i nærområdet. Vi kommer nok til å ta oss noen dager hos ham, også får jeg se.

Jeg er alene, så jeg tør ikke reise på lang tur alene når hun bare er 2 år. Men jeg har luftet for hele familien at vi burde leie et sommerhus neste sommer, og det var stor interesse for det :) Husker tilbake på feriene vi hadde til Sverige og Danmark som liten, og det var så kjekt!

Huff, det hørtes jo leit ut. Hva har han lyst til at dere skal finne på i ferien da? Kjekt at du har foreldre som vil dra med dere ihvertfall. :) Jeg har forresten også en søster som jeg ikke snakker noe særlig med siden vi ikke kommer overens. Det er så leit å ha det slik med søsken. Vi skal forresten på ferie til Hellas. Vi synes det er herlig når barna er små, 1,5 og 8 år. Håper dere finner ut av det og får en fin ferie! :)

Han vil helst bare gjøre småting. Som en dag på stranden, en dag til besteforeldre, leke ute her hjemme osv mens de er små. Tror han bare syns det er stress å dra på tur med to små..

Ja, er kjedelig at det blir sånn. Er ikke gøy å miste kontakten men er det beste for øyeblikket...

Så deilig med hellas-tur! *drømmeromhvitestrender*

Må si jeg misunner den altså! :D

Vi har leid et digert og ganske luksuriøst sommerhus mellom Göteborg og svenskekysten. Gleder oss syyykt masse! Foreldrene mine skal komme på besøk halve uka så det blir topp! Mannen min er svensk og lommekjent i Göteborg. Så vi har mange valg. Blir det flott sommervær drar vi på stranda. Blir det dårlig vær slik som i fjor, forrige året osv så finnes det mengder med aktiviteter i og rundt Göteborg. Og er vi slitne kan vi nyte late dager i stor og stilig kåk :-) Denne turen blir i august så da er Muffingutt 2 år og 4 mnd mens lillebror er ca 3, 5 mnd gammel. I fjor bodde vi i ei lita hytte på en campingplass mens regnet lavet ned - ALDRI mer...

Åh, det hørtes jo helt fantastisk ut! Kan du ikke gi oss litt spesifikke tips på navn på steder, strender osv? Hvordan fant dere huset dere skal leie?

Drøøøøøømmer om ferie :)

Åh, det hørtes jo helt fantastisk ut! Kan du ikke gi oss litt spesifikke tips på navn på steder, strender osv? Hvordan fant dere huset dere skal leie?

Ja, gi oss tiiiips :-))

Annonse

Ja, dytt dytt :)

Beklager seint svar, Muffin ble storebror på lørdag så vi har litt å styre med her :-D Siden vi bestilte sommerhus gjennom heter sverigesemester.com. Vårt hus ligger på et sted som heter Torslanda :-D

Beklager seint svar, Muffin ble storebror på lørdag så vi har litt å styre med her :-D Siden vi bestilte sommerhus gjennom heter sverigesemester.com. Vårt hus ligger på et sted som heter Torslanda :-D

Å herregud, gratulerer så mye :) !!

Og tusen takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...