Gå til innhold

Symptomer 2.gang gravid?:)

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+0 idag og symptomene er , veeldig ømme bryster,litt halsbrann og murringer! Med første mann var jegveldig kvalm og kastet opp mange ganger i 3-4 uker,murringer og litt ømme pupper! Er det normalt og kunne ha svakere kvalme med nr.2? De jeg har lest om har som regel blitt verre, er jo forsåvidt nok av tid til å bli kvalm på enda da men:p Hvordan er det med dere andre som venter nr.2 eller flere i rekken?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036901-symptomer-2gang-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter min 3 jeg da og har en gutt og ei jente fra før :)

Jeg hadde mindre symptomer helt i begynnelsen med nr 2, stort sett kun murringer, men jeg ble mye mer kvalm etterhvert med nr 2 enn 1. Muligens forskjellig kjønn du får? :)

Denne 3 gangen har jeg hatt symptomer hele veien, og kvalmen begynner allerede å komme i bølger. Jeg er en person som lett blir veldig kvalm uansett da. Klarer ikke hoppe på trampoline, huske, kjøre bil og til og med moped uten å bli skikkelig kvalm :-p

Jeg er 9+0 nå og alle mine 3 svangerskap har vært veldig like. Ikke veldig mye symptomer, men oppblåst/luft i magen, trøtt, ømme bryster og tidvis uggen/kvalm. Med nr 2 hadde jeg ikke så ømme bryster, men var nok trøttere enn med nr 1 og 3. Men med nr 2 hadde jeg den trøtteste tida i november/desember, og da er man jo gjerne trøttere i utgangspunktet.

Har to jenter, så blir spennende å se om det blir gutt eller jente denne gangen.

Første svangerskap gikk som en drøm. Fant ut veldig sent, hadde bare litt ømme bryst, lite kvalm, spiste godt, sov godt. Denne gangen, ikke ømme bryst, sinnsykt kvalm, absolutt alt lukter vondt, super trøtt og tisser mye! Håper på gutt da vi har jente! Har hørt at ulike symptomer gir ulike kjønn, og at man er kvalmere med gutter og får større bryst med jenter?

Annonse

Spennende:) Men tenker kanskje at psyken kan spille inn også! Feks ved første graviditet hadde jeg jo bare meg selv og lå og syntes synd på meg selv og tenkte på kvalmen! Nå har vi jo en herlig 2 åring som er oppe med ett stort smil hver dag, selv om jeg er litt uggen så har jeg ikke tid til å tenke så mye over det. Hvis dere skjønnner ? Blir litt som etter fødsel med førstemann hvor jeg måtte operere og lå i narkose i flere timer, mista masse blod osv! Men klarte fint og stå opp og ned løfte baby og alt stellet selv etter ett par timer! Det tenker jeg hadde vært annerledes hvis jeg ikke akkurAt hadde blitt mor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...