Gå til innhold

Julimagene i 3.trimester!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er her!!!! Formen er ikke så gal... Sliter egentlig mest med en skade etter første fødsel, som jeg nå ikke får ha hjelpemiddel mot... Ellers er bekkenet bra og kvalmen borte! Trøtt da...men det er jeg vel ellers også, he he...

Jeg merker at jeg har fått mer å dra på i det siste. Bekkenet skrangler og kynnerne blir kraftigere.

Ellers fin form. Kvalmen har vært borte siden uke 18, men blitt erstattet med halsbrannen fra helvete!

Jeg synes dette svangerskapet går så fort!

ifølge her på BiM så er jeg i 3. trimester i dag, men om 15 minutter så er jeg det endelig 3.trimester etter regningen til sykehuset ;)

Og det er...

HERLIG!!!!

Trodde aldri jeg skulle få oppleve å være gravid, enda mindre mest sannsynlig få en liten baby! Uvirkelig, men herlig! :)

Svangerskapet i seg er et helvete, jeg har omtrent alle plagene samt. enda verre revmatisme om dagen. Så gleder meg til å få henne ut.. Men kommer nok å savne hennes herlige sparking, turning og hikking :)

Annonse

Jeg tror også jeg er her :-) Hurra hei og hopp, 2. trimester varte såå lenge! Nå er det deilig å være på siste etappe. Formen er fin, bekkenløsning holdes i sjakk, men jeg er ikke så voldsomt sprek akkurat.. ellers er det bare velstand. :-)

Urinveisinfeksjon for tiden dog, og jeg blir såå kvalm av pencilinen :-/

Det er ganske deilig å vite at OM baby skulle bestemme seg for å komme ut nå, så er det mer enn 90 % sjanse for at det vil gå bra! :-)

Syntes også 2.trimester er langt, men likevel så har denne graviditeten gått kjempe fort! Er fortsatt like handikapet av bekkenløsningen, men så lenge det er "eneste" problemet, så er jeg for fornøyd! 83 dager igjen<3

Flere som trykker seg inn på 2.trimester først av gammelvane? :P:D

Jah, hele tiden! Men har du lagt merke til en ting? Det er nesten bare tråder om "når kjente du liv" og "bare tre uker til UL".. Vi har kommet LANGT!! :-D

Jeg har selv oppdaget det hehe. Er så deiig å ha kommet så langt som nå.

Husker jeg misunnte alle som var i 3 trimester(og 2) da jeg var fant ut at jeg var gravid og vari 1.trimester og nå er vi endelig her også. Tiden går veldig fort akkurat nå, og godt er det.

jeg er i teorien høygravid nå. Går med to aktive jenter i magen, og har opprinnelig termin 11.juli. Men pga av at det er to og et par småting til, så blir det nok KS i starten av juni. Så nå er jeg litt på junimager og litt på julimager. Men regner med at det ikke er mer enn maks 8 uker til jentene mine er her :)

Gleder meg masse

Annonse

Hjelpes, jeg har såå dårlig lungekapasitet!! Allerede i uke 29! Kjennes som lungene er helt skvisa og jeg sliter med å trekke pusten godt bare jeg sitter vanlig og jobber. Ikke snakk om å få puste når jeg bøyer meg (hvilket jeg gjør MYE med en toåring i hus)... flere som har det sånn eller? Husker lungene var litt skvisa sist og, men kan ikke huske det var sånn så tidlig..?

Flere som trykker seg inn på 2.trimester først av gammelvane? :P:D

Jah, hele tiden! Men har du lagt merke til en ting? Det er nesten bare tråder om "når kjente du liv" og "bare tre uker til UL".. Vi har kommet LANGT!! :-D

Jeg har selv oppdaget det hehe. Er så deiig å ha kommet så langt som nå.

Husker jeg misunnte alle som var i 3 trimester(og 2) da jeg var fant ut at jeg var gravid og vari 1.trimester og nå er vi endelig her også. Tiden går veldig fort akkurat nå, og godt er det.

jeg er i teorien høygravid nå. Går med to aktive jenter i magen, og har opprinnelig termin 11.juli. Men pga av at det er to og et par småting til, så blir det nok KS i starten av juni. Så nå er jeg litt på junimager og litt på julimager. Men regner med at det ikke er mer enn maks 8 uker til jentene mine er her :)

Gleder meg masse

Har det litt på samme måte som deg, jentene på haugen. 28 uker, men i teorien høygravid. To gutter her. Mye aktivitet og mye kynnere. Ene gutten har lagt seg på tverre helt oppunder ribbeina mine så jeg sliter veldig med pusten for tiden. Var på ul på sykehuset i dag og legen måtte ha sonden helt oppi puppene mine for å få målt blogdgjennomstrømningene i magen hans. Særs ubehagelig!

Har fått beskjed om at fødselen blir i uke 36 om ingenting har skjedd til da, så ca 8 uker til fødsel her også! Termin er egentlig 15.juli.

Da har jeg 28 fullgåtte uker og begynt på uke 29. Skal si det gledes i heimen. Har en vanvittig aktiv gutt i magen som aldri slutter å bevege seg virker det som. Helt surrealistisk for ei som aldri har opplevd det før. Det er faktisk et levende menneske inni der med egen vilje. Velkommen ut om ca 12 uker, "lillegutt"!

hei :) er 27 + 2. så ikke helt over enda.. men synes det er litt kjedelig inne på 2trimester nå.. som flere har merket seg går det bare i oul sp.mål å slikt :P

jeg er frstegangs og lurer litt på hvor mye dere kjenner barnet? jeg kjenner kanskje ti-15 spark hver gang men bare 4-5 ganger i døgnet ca.. er ikke dette ganske lite da? har alltid trodd at man kjenner barnet mye oftere enn dette... (har morkaka forran så kan være derfor) men aktiviteten har vært ganske lik siden uke 20 da. kanskje tuppa bare er et rolig barn? :P lov å håpe.. hehe...

ellers har tankene begynnt å svirre rundt ang. fødsel.. ser at de fleste skriver om at de gleder seg til barnet er ute, og det gjør jo jeg også... men jeg syes tiden går aaaaltfor fort... er ikke klar for å møte tuppa helt enda.. alt av utstyr er kjøpt inn og alt det praktiske er klart.. men pyskisk er jeg ikke riktig klar for fødsel, og det å ta med jenta vår hjem.. er så redd for om jeg vil klare stell, våkennetter og alt som hører til.. har jo 3måneder igjen. men har i det siste fått en følelse av at tiden løper fra meg.. hehe.. håper tankene mine endrer seg snart... :)

TLK:

Jeg kan nesten ikke vente meg til vesla er her, men det er egentlig fordi jeg er så dårlig form av svangerskapet. Hadde jeg vært frisk og rask så kunne tiden ha gått MYE tregere! Det er bare 10 uker til termin og jeg føler virkelig på den samme frykt som deg - stellingen, badinga, våkennetter osv. Er liksom så skummelt med denne lille sarte godklumpen som en plutselig har 24/7 ansvar for.

Merker også jo nærmere fødselen jeg kommer, så blir den faktisk skummel. Så håper gode samtaler med føden og jordmor vil iallefall dempe litt på dette fremover. Håper jeg iallefall :P

Velkommen skal du være Puma.

Idag er det ny UL på, så får vi se hvordan det ligger ann med jentene inni her. Håper de har vokst seg store og sterke.

Får forhåpendligvis beskjed om det blir KS eller vanlig fødsel i dag, og da får jeg sikkert også dato :)

Maks 7 uker til jentene mine er her. Som jeg gleder meg til å treffe dem.

Håper alle får en fin dag

:) akkurat nå føles 77 dager til som en evighet, da jeg ensten ikke sover grunnet så mye aktivitet i magen 24/7.. trur ikke ungen sover... faktisk så er det eneste som får tanken på noe annet er å jobbe... :P det er jo greit det da... :) Men det begynner å kjennes når man jobber i helseyrket med mye løft.. menmen håper jeg holder ut helt til permisjonen i juni om mageinnholdet skal fortsette slik *:)))

Hvordan føler dere, dere? føler meg som en stor flodhest med opphovent anskit med trøtte og sliltne øyne... ikke særlig attraktiv for tiden :) hehe.. men så lenge h.n har det bra og jeg er jo ikke livstruende syk så skal ikke klage da!!

Fortsatt ikke helt i 3 trimester enda. Men formen er fin ellers. Gått ned til 60% stilling pga manglende energi. Eller jeg er ikke flink til å disponere energien min riktig og få i meg nok mat så går på en smell hver uke. Så ds ble jeg litt sykmeldt da gitt..

Gjest Trulte med to små

Jeg er 29+4 og formen er ganske ok. Jeg har slitt litt med søvnen, men så går bedre i perioder igjen heldigvis.

Har halsbrann og noe bekkensmerter om jeg går eller gjør mye, men det er ikke noe å klage over da det roer seg igjen.

Det er så rart å tenke på at jeg snart skal bli mamma, i en alder av 38 år skjer det endelig!!

Det meste er klar til å ta i mot den lille jenta vår og jeg syns det er koselig å skulle få baby på sommeren, selv om det nok blir varmt å gå høygravid da.

Deilig med våren i anmarsj nå og se alt rundt en spire og gro i takt med magen :)

Vi har mye å glede oss til, men også mange ting man skal lure på og kanskje grue seg litt til, men det er jo helt normalt!

Masse lykke til alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...