Gå til innhold

Magen er så liten

Anbefalte innlegg

Er 33+5 og syns magen er veldig liten. Var på sjekk på sykehuset i mars pga vekstavvik på -9% og tilbake på sjekk to uker senere med -3% i avvik.

Men når jeg ser på et par venninner som er 23 og 28 uker på vei så er de mye større enn meg.

Noen som vet hva jeg burde gjøre med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036644-magen-er-s%C3%A5-liten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel kanskje ikke så mye å gjøre med det egentlig..?Du har jo vært på sykehuset allerede og du får sikkert oppfølging, men ut over det så er det jo ikke så mye du kan gjøre med det.

Vi bærer alle barna våre forskjellig fordi vi er forskjellig bygd. Så lenge babyen har det ok så har det vel ikke noe å si at magen er liten?

Magen min er svær, men lillegutt er normal på størrelse fordet. Har litt mye fostervann, så det er nok litt av årsaken. Det er nok bare forskjellig fra person til person, så lenge barnet vokser normalt er det nok ikke noe å bekymre seg over :)

Annonse

Vet du....med mine to første hadde jeg nesten ikke mage, så denne gangen ønska jeg meg stor mage....og det fikk jeg ;) skal være forsiktig med hva maan ønsker seg :P

Får stadig spørsmål om jeg er sikker på at det bare er en :P

Men, barnet i magen kommer til å være 3200-3400 ved termin, ikke en kjempe akkurat.

Så det er veldig individuelt det der, hvor høy du er, hvordan du bærer.. noen bærer jo langt inne mens andre langt ute.

Be proud of your belly :)

Jeg har hatt liten mage hele svangerskapet, er i uke 37 nå og ser ikke fødeklar ut i det hele tatt - selv om frøkna har vekstavvik på +10%... ;) Tror vi skal være glade vi ikke har større mager, det er jo nok å bære på allikevel. Kjekt å få på seg skoa på egenhånd lengst mulig. ;)

Jeg har også liten mage. Helt påden nederste streken i det grønne feltet.

Jeg har baby med vekstavvik så jeg vet årsaken til hvorfor magen er liten. Jeg går til ul en gang i uken pga avviket, skal på ny kontroll i dag, men forrige uke var avviket -18%.

Synes det er litt rart at du ikke fikk mer oppfølging pga avviket egentlig... Eller var det den samme legen som tok begge målingene?

Da blir det mye mer riktig i differanse på vekten :-)

jeg føler akkurat det samme som deg. Magen min har ingen avvik i fht skjema, har ligget laaangt over hele tiden. Men nå bærer jeg på tvillinger, og får stadig høre at magen er så liten. I tilegg føler jeg selv at magen har sunket/blitt mindre den siste uken.

Går til kontroll på Ullevål hver 14.dag, så får nøye oppfølging, og begge jentene vokser som de skal. Følger sin kurve og virker som de har det bra.

Men det er jo ikke særlig kjekt å høre fra folk at man har liten mage når man i utgangspunktet er så bekymret.

Får vel bare skylde ekstra på hormoner ;)

Jeg vet ikke helt om jeg kan gi deg noen råd, men kan gi deg en trøstende klem og si at alt er nok i skjønneste orden :)

Håper du klarer å få en flott bekymringsfri dag :)

Kvinner bærer barna sine på forskjellige måter :) Jeg bærer dem nesten utenpå, og har stoor mage. Er slank og ikke spesielt høy så babyene har ikke noe særlig vokseplass inni meg. Symfysemålet er ikke langt unna øvre kant på det grønne feltet på skjemaet. Vektøkning har hvertfall lite å si, en god venninne av meg la på seg hele 15 kilo men hadde hele veien liten gravidmage og fikk en liten, nydelig gutt.

Vær glad for at magen er liten du, skal love deg at det er fryktelig ubehagelig og ukomfortabelt med stor mage. Er ikke mange timene med søvn jeg får til på natta og jeg kan ikke engang bøye meg etter storebrors leker uten å få halsbrann ;) hehe

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Jeg er i samme situasjon som deg. 33 uker og en liten mage. Får hele tiden høre at "du burde da vært større". Lett for dem å si! Jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til for å få større mage... Egentlig alltid synes det var fint med stor gravidmage jeg også. Men får prøve å se det positive: klarer å bevege meg lettere rundt enn er som er større enn meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...