Gå til innhold

***IKM Uke 19***

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny uke jenter!!!

Jeg håper på EL denne uken, kanskje ca fredag (har ikke helt oversikten enda siden det er min første hele syklus etter graviditeten).

Begynte aksjelegging sånn seriøst i går, og håper å kjøre på hele uken, hihi!

Denne måneden SKAL det bli!

Har også begynt å ta pyridoksin og drikker litt slimløsende hostesaft her og der:) ser foreløpig ingen virkning av hostesaften iallefall...

Her har vi lagt inn aksjer hver dag siden torsdag...To ganger på søndag :P Men nå begynner jeg å få urinveisinfeksjon kjennes det ut som :( Tåler ikke all denna humpinga kjennes det ut som...Og el er vel idag...!!! Kjennes sånn ut hvertfall....UVI KOM DEG VEKK, Jeg må legge inn aksjer i kveld!! heeh :P

Annonse

Vi har lagt inn aksjer i går også, venter EL i løpet av uken.. Venter litt på EL-smertene, men foreløpig ingenting, så begynner å bli litt "bekymret" for at den ikke kommer til vanlig tid..

Tester du etter el?? Jeg får elslim ca tre til fire dager før el jeg...så jeg vet ca når det er :) Har testa med fertilitetsmonitor i 3 mnd og funnet mønsteret...Nå gidder jeg ikke teste mer siden jeg uansett får detta slimet :)

Ja jeg tester.. Syns at jeg denne syklusen har så lite utflod generelt sett, så derfor jeg lurer på om jeg i det hele tatt ER i nærheten.. Men, er ikke alltid jeg syns det kommer så mye.

Denne mnd drikker jeg også slimløsende hostesaft og spiser masse grapefrukt, så trodde helt ærlig jeg skulle få MER utflod, ikke mindre *skuffet*

Fremdeles ikke utslag på EL-test og syns jeg har lite utflod (ja, her er vi åpne om detaljene:)). Med litt godvilje kan jeg se en litt tynn, litt hvitaktig utflod. Ikke noe slim..

La inn aksjer i går også, stakkars mannen har ikke noe valg:)

Har kjøpt inn wild Yam for å prøve å forlenge lutealfase, tar også pyridoksin. Håper dette hjelper.

Noen som har erfaring med disse?

Så kjipt da litlleprincess...Men kanskje du har 35 dagers syklus?? Det fikk jeg etter fødsel...Og har vært sånn helt til sist syklus da jeg brukte dong quai! Men nå begynner jeg egentlig å lure på om jeg kan ha endometriose....Jeg har da så sinnsykt med menssmerter, mensen er veldig sparsom...lite blod...menssmerter på og av gjennom hele syklusen egentlig, men under mensen er det helt jævlig...Sjekker litt symptomer rundt på nettet nå og det ser ikke lovende ut for min del...Skal ringe legen nå etter ikm hvis ikke spiren sitter :)

Så kjipt da litlleprincess...Men kanskje du har 35 dagers syklus?? Det fikk jeg etter fødsel...Og har vært sånn helt til sist syklus da jeg brukte dong quai! Men nå begynner jeg egentlig å lure på om jeg kan ha endometriose....Jeg har da så sinnsykt med menssmerter, mensen er veldig sparsom...lite blod...menssmerter på og av gjennom hele syklusen egentlig, men under mensen er det helt jævlig...Sjekker litt symptomer rundt på nettet nå og det ser ikke lovende ut for min del...Skal ringe legen nå etter ikm hvis ikke spiren sitter :)

Ja dette er jo min første hele syklus etter fødsel så spennende å se hvor lang den er.

Endometriose ja, syns symptomene som er knyttet til dette lett kan være symptomer på annet også, satser på det ikke er endometriose!

Ja dette er jo min første hele syklus etter fødsel så spennende å se hvor lang den er.

Endometriose ja, syns symptomene som er knyttet til dette lett kan være symptomer på annet også, satser på det ikke er endometriose!

Håper det er symptomer på noe annet ja :) Men har liksom aldri hatt så sterke menssmerter...Jaja, mye man skal fundrer på i disse prøvetider :)

Annonse

Heia heia!! Heldiggrisen! Du har iallefall "funnet" eggløsningen:)

Lykke til med aksjelegging, blir det for oss også i kveld, må jo gardere oss til tross for at jeg ikke aner når EL kommer:)

Temper også denne syklusen, så veldig spent på å se utviklingen. Foreløpig ingen EL på tempen heller, den er stabil.. Temper du også Nemo?

Nemo :) Hvordan gikk det igår fikk dere sexa litt ;)

NÅ SITTER SPIREN :D :D

med halvveis urinveisinfeksjon så ble det da litt sex...dårlig sex, men det gikk da for sambo å da er jeg fornøyd!!! Haha :P I dag er uvien værre da...ikke så rart kanskje siden jeg sovna uten å gå på do!!! Dummedumme meg!!! :/ hvordan går det med deg da?? Startet aksjelegginga??:)

med halvveis urinveisinfeksjon så ble det da litt sex...dårlig sex, men det gikk da for sambo å da er jeg fornøyd!!! Haha :P I dag er uvien værre da...ikke så rart kanskje siden jeg sovna uten å gå på do!!! Dummedumme meg!!! :/ hvordan går det med deg da?? Startet aksjelegginga?? :)

Jabbadabbaduuuuu :D så bra at mannen ble fornøyd *knis* :P

Litt sex er bedre enn ikke noe vettu ;)

Skal bare en svømmer til å nå frem til egget så sitter man der med en positiv test i handa :D

Er ennå ei uke att til jeg forventer EL.

Så seriøs sexing har ikke begynt ennå :P hehe

Har vært så mye de siste dagene og mannen som jobber seint hver kveld....men nå ser det ut til at det roer seg litt og ikke noe er bedre enn det siden EL er i nærheten :D

med halvveis urinveisinfeksjon så ble det da litt sex...dårlig sex, men det gikk da for sambo å da er jeg fornøyd!!! Haiha :P I dag er uvien værre da...ikke så rart kanskje siden jeg sovna uten å gå på do!!! Dummedumme meg!!! :/ hvordan går det med deg da?? Startet aksjelegginga?? :)

Jabbadabbaduuuuu :D så bra at mannen ble fornøyd *knis* :P

Litt sex er bedre enn ikke noe vettu ;)

Skal bare en svømmer til å nå frem til egget så sitter man der med en positiv test i handa :D

Er ennå ei uke att til jeg forventer EL.

Så seriøs sexing har ikke begynt ennå :P hehe

Har vært så mye de siste dagene og mannen som jobber seint hver kveld....men nå ser det ut til at det roer seg litt og ikke noe er bedre enn det siden EL er i nærheten :D

Jeg klarer rett og slett ikkeno sexing idag pga urinveisinfeksjon...Så håååper det holdt med i går.....og hver dag frem til i går da...dissa svømmera kan jo leve noen døgn tross alt :) Siden eltesten var positiv i går så kan det jo hende at eggløsninga ikke skjer før nå idag...jeg MÅÅ jo ha sex!! Hehe :P Men etter de smertene jeg hadde i går så tror jeg nok det skjedde no i går...fader assa så mye troing og synsing det er hele tida!!!! Kan det ikke bare være en fasit på detta her?????? :P

Hei jenter,

Jeg er ganske ny her inne. Andre pp nå etter prevansjonsslutt. Brukt p-ring. Vi har en rundt året fra før. Har kjøpt eggløsningstester og lastet ned en eggløsningsaap. Tror ikke jeg har helt skjønt hvordan de eggløsningstestene fra billige tester.no fungerer, men satser på at vi fikk det til ;) har IKM 7 mai. Håper noen kan føre meg opp da jeg bare har nettbrett.

Jeg testet første gangen den dagen appen sa jeg hadde eggløsning. Da var begge strekene like sterke. Tror jeg. Etterpå leste jeg at den skal være like sterk eller sterkere. (Grunn til at jeg ikke testet før var at jeg fikk testene i posten den dagen. Super rask levering, planla å bruke de neste syklus, men måtte jo prøve å se hvordan de funket). Det jeg ikke har funnet ut er hvor lenge etter el er testen positiv. Er det sånn at streken blir sterkere og sterkere mot el, for å så forsvinne helt? Testa dagen etter og den var negativ da. Nå skal det sies at vi har holdt på nesten hver dag rundt tidspunktet appen sier jeg har el.

Jeg har brukt prevansjon i mange år, og forrige graviditet var ikke planlagt. Så hvordan syklusen min er aner jeg ikke. Ikke har jeg kjent noe særlige smerter heller, men denne gangen fikk jeg mageknip som varte i en halv times tid. Kjentes ut som kynnere, regner med at det var el, og i så fall var testen min positiv første dag jeg tok den. Og vi hadde sex en time før jeg fikk vondt i magen. Krysser fingrene for at det er full klaff.

Testen kan være positiv 2-3 dager...da regner man med at eggløsningen skjer 12-36 timer etter siste positive test etter hva jeg har lest meg opp til :) Akkurat det samme skjedde med meg denne mnd...bestilte eltester for å bruke neste mnd, men det var så rask levering at jeg rakk akkurat å bruke en test samme dag...den var positiv...dagen etter var den negativ igjen så her er el vel overstått og jeg er i dpo land :)

Hvordan går det jenter?? Fått lagt inn masse aksjer denne uken?? Her går jeg på pencillin for uvi, men rakk å få lagt inn masse aksjer før det brøt ut for fullt! Og da jeg var hos legen fikk jeg samtidig ny time til å sjekke litt nærmere ang forandring i syklus med sterke smerter ved tr og eggløsning...Skal bli godt å få sjekka selv om vi ikke har prøvd mer enn 7pp...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...