Gå til innhold

Hvor ofte har dere pølser og brød til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

til middag kanskje en gang i halvåret eller noe. Men som turmat og supplement til grillmat noe oftere.

Skrevet

Hvis jeg ikke er hjemme til middag hender det mann og barn spiser wienerpølser i lomper (aldri brød).

Jeg synes ikke det er spesielt spennende så når jeg står for menyen blir det sjelden.

Men hender rett som det er at vi griller pølser ute på tur eller over bålpanne i hagen når vi er ute og leker. Som regel da som lunch, men resultatet blir som regel at vi ikke orker "ordentlig" middag senere på dagen.

Skrevet

Det har vi nok aldri hatt, med mindre vi griller. Da har vi jo annet å velge mellom i tillegg

Anonym poster: 658a83a4317022f1595bcbbfd34dc09f

Skrevet

Selvfølgelig svarer kun de som omtrent aldri spiser pølser, eller så er det usunt.

Undersøkelser viser at pølsesalget er skyhøyt her i landet, da tenker jeg på "pølser og brød"

Anonym poster: 17460db04dcb1dbe8d6e05cf76d8c576

At du automatisk tenker på pølse og brød når du hører at pølsesalget er skyhøyt er jo ditt problem. Vi bruker gjerne pølser i maten vår, men har som nevnt nesten aldri hotdog til middag. Men vi har gjerne pølser i grønnsakssuppen siden barna ikke er så begeistret for saltkjøtt, eller jeg lurer litt pølse (deler 2-3 grillpølser i småbiter) i fiskegratengen jeg lager fordi de da spiser mye mer av den enn uten pølse. I tillegg er jo pølser et yndet førstevalg i bursdager og på turer, men da gjerne som kos og ikke som middag.

Gjest sug lut
Skrevet

Hvert jubelår, men da er det jubel også.

Skrevet

Kun nødmat, så kanskje 2 ganger i året.. Ingen fullverdig og god middag

Skrevet

Eit par gongar i året, ikkje fordi eg ikkje likar det (for det gjer eg :) ) men fordi eg ikkje kjem på å kjøpe det..

Skrevet

Om sommeren kan vi ha det noen ganger iløpet av en mnd. Da har vi mye godt tilbehør og forskjellige pølser. Blir mest turmat på vinteren, men avogtil da og. Liker pølser jeg :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Pølser i seg selv blir jo ikke så mye sunnere ved å putte de i grønnsakssuppa

Skrevet

En gang annenhver uke. Men har pølser sikkert to ganger i uka, lille eeeeelsker pølser, eneste hun spiser nesten;-)

Skrevet

Nei, så klart ikke :) Men f.eks 2 hotdog inneholder jo så godt som ingen næring, mens en stor skål med masse grønnsaker og litt pølsebiter i er veldig næringsrikt og sunt. Sunnere uten de pølsebitene så klart, men synes ikke de forringer måltidet så veldig tross alt. Grønnsaksuppe, med eller uten pølsebiter i, er skikkelig middag for meg. Hotdog er det ikke.

Skrevet

Nei, men en grønnsaksuppe med pølse er ganske mye sunnere enn bare pølser med brød. Det finnes mange typer pølse som er ganske sunne også, men bare pølse med brød uten noe annet kan vansklig bli noen sunn fullverdig middag.

Anonym poster: 3c60a3e674fa34205253e8f1cefabe3b

Skrevet

En til to ganger i året, og det er da på bursdager :-) Men ellers kan jeg jo finne på å bruke pølser i supper og andre retter hvis jeg mangler noe :-)

Skrevet

Nei, men en grønnsaksuppe med pølse er ganske mye sunnere enn bare pølser med brød. Det finnes mange typer pølse som er ganske sunne også, men bare pølse med brød uten noe annet kan vansklig bli noen sunn fullverdig middag.

Anonym poster: 3c60a3e674fa34205253e8f1cefabe3b

Det er no ikkje forbudt å servere salat til pølse med brød, da ;)
Skrevet

Til dags dato, i mitt 26år lange liv har jeg aldri spist pølse og brød til middag! Som turmat, på veien - ja! Men da spiser vi annen middag i tillegg. Hvis vi var så dårlig tid at vi ikke kan bruke 30 min på å lage skikkelig middag så blir det brødskiver til middag her i huset.

Nå skal det sies at jeg syns pølser kun er 'godt' som en ingrediens i en matrett og ikke står så veldig godt alene!

Anonym poster: a47fd6e4f53506191dc9844523c044cb

Skrevet

1-2 ganger i uka??Du vet at pølse er søppel fra gulvet og brødet har like mye næring som gress??

Vi spiser så og si aldri denne drittmaten, er jo ikke godt engang!!

Jeg vil barna mine sitt beste, og det vil kanskje du og?Da slutter du å gi dem "mat" som ikke gjør en damn dritt for kroppene deres!

Anonym poster: b80b4cd9bb2b19afc3248d4236e60548

Skrevet

Hadde mannen bestemt hadde vi nok hatt det oftere, men jeg er ikke noe glad i vanlige pølser. Griller vi så kjøper jeg som oftest ostepølser eller noe sånt. Bruker pølser i andre retter da, grovest mulig (jeg liker det best) ti potetmos, i supper og slikt, vanlig middagspølse i pølsebachalao.

Anonym poster: eaf13940c868ff36c343a201ee828d39

Skrevet

1-2 ganger i uka??Du vet at pølse er søppel fra gulvet og brødet har like mye næring som gress??

Vi spiser så og si aldri denne drittmaten, er jo ikke godt engang!!

Jeg vil barna mine sitt beste, og det vil kanskje du og?Da slutter du å gi dem "mat" som ikke gjør en damn dritt for kroppene deres!

Anonym poster: b80b4cd9bb2b19afc3248d4236e60548

Som om hun skulle høre på en frekk en surpadde som deg! Fy!

Skrevet

Et par ganger på vinteren, når vi griller pølse på bål. Ellers aldri.

Skrevet

Jeg elsker pølse i brød med råd løk, rekesalat, ketchup og senep :) Men verken mannen min eller barna våre liker pølse så det blir skikklig skjelden jeg spiser det :(

Men vet at jeg kommer til og snike meg ned på narvesen etter fødselen for og spise nettopp pølse i brød..Men må vel muligens droppe løken av hensyn til babyen :)

Skrevet

Aldri. Har vel kanskje hendt i en barnebursdag eller to forresten.

Anonym poster: d2ecf6a4b4821a9931b65d9520001f01

Skrevet

Sjeldent. Hadde det for et par uker siden, så blir det når jentungen skal ha bursdag om en stund.

Utover det skjer det vel kanskje annenhver mnd eller så. For meg er pølser mer snacks/turmat/nødløsning enn middag.

Skrevet

Når vi er ute så griller vi gjerne pølser og har det med lompe eller brød:)

Men ellers så har vi kansje hatt det til middag 3 ganger på 9 år...:P

Bruker noe kjøttpølser eller grillpølser i wok, gryteretter, pizza o.l. Til tider:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...