Gå til innhold

Hvor ofte har dere pølser og brød til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun når vi er på grilltur, men aldri til vanlig middag hjemme.

Skrevet

Vi hadde det sist midt i omgangssykekaos. Greit en sjelden gang.

Ellers er det kun til pølser og pinnebrød ute på tur. 1-2 ganger i mnd tenker jeg. Litt oftere i grillsesongen!

Anonym poster: 643664f4519df9f5cdc0683dfc793484

Skrevet

Vi hadde det sist midt i omgangssykekaos. Greit en sjelden gang.

Ellers er det kun til pølser og pinnebrød ute på tur. 1-2 ganger i mnd tenker jeg. Litt oftere i grillsesongen!

Anonym poster: 643664f4519df9f5cdc0683dfc793484

Skrevet

Har det aldri til middag, men spiser pølse og brød kanskje 1-2 ganger i mnd men da er det som oftest fredag eller lørdagskveld. eller om sommeren når vi griller, men da har vi også annen mat enn bare pølser.

Skrevet

Er så masse hysteriske folk synes eg.

Eller fornuftige. (veit ikkje helt)

Me har det ofte om sommaren. Griller det.

Lager kjøtt og har potetsalat og grønn salat i tillegg, men ungene vil som regel ha pølse. Nesten så eg lurer på om eg skal sjå på meg sjølv som ei dårlig mor, men nei, det gidd eg ikkje.

Skrevet

De som har svart her kan ikke være representative for gjennomsnittsnordmannen...vi er jo et eneste gedigent pølsespisende folk!!!

Skrevet

Aldri som middag egentlig. Er turmat noen ganger, og noe som serveres i bursdager eller som et hurtig måltid om vi skal noe spesielt.

Pølser i andre varianter har vi derimot noen ganger, og idag blir det pølser og mos siden barnet elsker det;) Pølser i brunsaus er også en hit.

Å bruke pølser i maten 1-2 ganger i uken syns jeg er mye, selv om en altså varierer det. Når det i tillegg blir så ensformig syns jeg det høres enormt kjedelig og lite sunt ut.

Hva med å variere litt om pølser står så høyt i kurs? Pølsegrateng f.eks?

Om det er tiden det skorter på bør dere jo se på hvordan dere legger opp dagen/ukene.

Anonym poster: ee957893b1385af2838a4b1224984b0e

Skrevet

Aldri uten om noen ganger ved siden av annen mat når vi griller.

Skrevet

Pølse med brød er bål/grillmat eller mat i barnebursdag, så i påska hadde vi vel tre dager med det til middag og så er det en stund til neste gang, kanskje når sommeren kommer og vi tenner bål i fjæra.

Men vi spiser pølse oftere enn vi spiser pølse i brød altså :) Det har vi i suppe, til hjemmelagd potetstappe, pølsepizza, gryter, pølselapskaus, macaronigrateng osv. Mye godt man kan lage med pølser, og også mye forskjellige pølser...

Skrevet

1-2 ganger i uka??Du vet at pølse er søppel fra gulvet og brødet har like mye næring som gress??

Vi spiser så og si aldri denne drittmaten, er jo ikke godt engang!!

Jeg vil barna mine sitt beste, og det vil kanskje du og?Da slutter du å gi dem "mat" som ikke gjør en damn dritt for kroppene deres!

Anonym poster: b80b4cd9bb2b19afc3248d4236e60548

Som om hun skulle høre på en frekk en surpadde som deg! Fy!

Sur??

Jeg driter vel i om hvilken mat ungene hennes får i seg jeg vel, men jeg vedder på at også hun vil det beste for barna sine og ikke vil fore de med søppelmat??For det er det det er! Det tilfører ikke kroppen en eneste viktig byggekloss, og når det er såpass ofte så synes jeg det er tragisk å ha et slikt forferdelig kosthold!

Skrevet

1-2 ganger i uka??Du vet at pølse er søppel fra gulvet og brødet har like mye næring som gress??

Jeg vil barna mine sitt beste, og det vil kanskje du og?Da slutter du å gi dem "mat" som ikke gjør en damn dritt for kroppene deres!

Du vet at det finnes forskjellige typer pølser og grove pølsebrød?

Jeg synes også at det er mye å spise pølse i brød til middag to ganger i uka, men synes du generaliserer kraftig her og er unødvendig krass.

Du vet jo ingenting om hva som evt serveres ved siden av og hva slags type pølse/brød det er snakk om.

Synes det er synd for barna dine som f.eks. aldri får spise krydrede argentinske lammepølser fra grillen med grove pølsebrød og deilig salat ved siden av, jeg :P

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Vi har aldri bare pølser med brød. Det hender seg at det er en del av middagen når vi griller på sommeren, men da er det i hvertfall potetsalat og grillede grønnsaker på spyd i tillegg.

Skrevet

Jeg synes også at det er mye å spise pølse i brød til middag to ganger i uka, men synes du generaliserer kraftig her og er unødvendig krass.

Du vet jo ingenting om hva som evt serveres ved siden av og hva slags type pølse/brød det er snakk om.

Synes det er synd for barna dine som f.eks. aldri får spise krydrede argentinske lammepølser fra grillen med grove pølsebrød og deilig salat ved siden av, jeg :P

Når slike innlegg som dette kommer er jeg ganske så sikker på at det ikke akkurat er snakk om gourmepølse og hjemmelaget pølsebrød!

Nesten all slags pølse du får i Norge er drittmat med MUK og det som verre er.mannen min lager egne pølser, så du trenger ikke å være bekymret på mine barns vegne over at de aldri får pølse, for det får de, på grillen ,om sommeren, med verdens beste hjemmelaga pølse med ordentlig kjøtt og ikke noe dritt tilsatt.

Ja jeg blir faktisk krass når jeg ser slike innlegg, rett og slett fordi kosthold er alfa omega og spiser du da ting som bare fyller magen men ikke gjør en verdens ting annet for kroppen, så er det fryktelig uheldig for utvikling av all slags byggeklosser i kroppen.

Vanlig pølse med brød er drittmat, det er noe alle sammen vet.

Skrevet

Jeg er veldig glad i pølser og kunne gjerne spist det hver dag om jeg fikk. Men gjør ikke det altså..

Her har vi kylling og kalkunpølser ved siden av potetstappe og røde bønner i ny og ne, eller så har vi pølse i brød til middag kanskje 1 gang i mnd (kjøper slike hotdog baguettbrød).

Utenom det blir det pølser på termos eller på bål om vi er på tur, til og med så hender det at det blir statoil/esso pølse når vi er på farta!

Anonym poster: 815b5ff4675ba5acfa84352fc98013d9

Skrevet

Kanskje 2-3 ganger i måneden, oftere på sommeren. Vi spiser ikke svin, så her går det i kylling eller lammepølser. Har lomper til, da pølsebrød ofte er så tørt.

Er jo enig i at det ikke er den sunneste middagen, med mest byggeklosser til kroppen. Men, vi bygger ikke kropp hver dag...

Begge barna mine er veldig glad i frukt og rå grønnsaker (ikke kokte, da er det pyton...) spiser ellers helt normalt i forhold til mitt syn. Dvs at vi gjerne kan ha godteri midt i uka, om vi føler for det eller skal kose oss med en god film. Eller vi kan lage fruktsalat som lørdagsgodt om vi vil det. Vi kan til å med ha vafler til kvelds når det er guffent å kaldt ute... Anbefales på det varmenste, en herlig familiefølelse : )

Skrevet

Kanskje 1 gang i löpet av 3 mnd. Synes ikke det er noe särlig til middag.

Skrevet (endret)

Synes det er synd for barna dine som f.eks. aldri får spise krydrede argentinske lammepølser fra grillen med grove pølsebrød og deilig salat ved siden av, jeg tongue.png

Når slike innlegg som dette kommer er jeg ganske så sikker på at det ikke akkurat er snakk om gourmepølse og hjemmelaget pølsebrød!

Nesten all slags pølse du får i Norge er drittmat med MUK og det som verre er.mannen min lager egne pølser, så du trenger ikke å være bekymret på mine barns vegne over at de aldri får pølse, for det får de, på grillen ,om sommeren, med verdens beste hjemmelaga pølse med ordentlig kjøtt og ikke noe dritt tilsatt.

Ja jeg blir faktisk krass når jeg ser slike innlegg, rett og slett fordi kosthold er alfa omega og spiser du da ting som bare fyller magen men ikke gjør en verdens ting annet for kroppen, så er det fryktelig uheldig for utvikling av all slags byggeklosser i kroppen.

Oi, så sint........:-P

Blir helt imponert over hvor irriterte noen kan blir over andres matvalg.

Jeg tror ikke majoriteten herinne forer familien sin hovedsaklig med pølser og brød. Ser jo ikke sånn ut fra svarene på innlegget. Men om man har pølser i brød en eller to ganger i måneden så er det vel ganske få som har dødd av det vil jeg tro.

Endret av Kari Mari
Skrevet

Kanskje 2 ganger i mnd. Vi liker det hele familien. Med potetsalat/rekesalat og stekt løk!

Anonym poster: 4d74d6eeca15395de6c78fa74ac8716f

Skrevet

Synes det er synd for barna dine som f.eks. aldri får spise krydrede argentinske lammepølser fra grillen med grove pølsebrød og deilig salat ved siden av, jeg tongue.png

Hvordan kjøttet er fjernet fra bena har minimalt å si for om noe er sunt. Det store problemet med pølser er at de ofte inneholder mye fett og salt og ellers mindre jern og proteiner enn rent kjøtt. Mange får faktisk en overaskelse hvis de sjekker næringsinnholdet i hjemmelagde pølser også. Det er ikke bestandig de er noe bedre. Kan godt hende deres er det da :)

Anonym poster: 3c60a3e674fa34205253e8f1cefabe3b

Skrevet

Nå som grillsesongen er åpnet blir det kanskje 1-2 ganger i mnd. Om vinteren er det så og si aldri.

Skrevet

1-2 ganger i mnd. I perioder oftere og i perioder sjeldnere. Nå får vi godt levert på døren og da har vi endelig begynt å spise litt mer variert mat :)

Anonym poster: d190a00d6db32988b05dec32b812c30d

Skrevet

Kylling og kalkunpølser, og grove brød er vel finfin det vel.

Anonym poster: 32fb5856ff6d09a8fc406da8730f8b78

Skrevet

Blir ganske ofte. Har med oss pølser i termos/griller når vi er på tur. Ofte er dette 1 gang per uke. Har det aldri som middag hjemme utenom barneselskap. Vi bruker mest kylling pølser.

Anonym poster: 959c4afaecfaef1d5be838c6ec2ccb19

Skrevet

Tror min samboer kunne hatt pølse i brød 4ggr i uken. Nå grillet vi pølser to ganger ila påsken og så tror jeg vi har hatt pølse i brød en-to ggr utenom hittil i år. Kjøpte faktisk wiener og lyse hot dogs brød i dag fordi mann og barn er alene til middag i morgen fordi jeg skal ut med jobben. Kos for de, kos for meg ;)

Anonym poster: c44fb7ff0c0faf09fb0a94ffc2b4b9a9

Skrevet

Tja, en gang i måneden kanskje. I forskjellige varianter,

enten med potetstappe og brød/lompe, på grillen, på bål, i supper/gryter, i form etc. Synes pølser kan være veldig godt jeg. Ordinære grillpølser fra Gilde er jo kjipt, men finnes heldigvis andre varianter og. Det er ikke den sunneste maten uansett hvordan man vrir og vender på det, men jeg er veldig lite bekymret for helsa mi fordi jeg spiser ei pølse i ny og ne ;-) Alt med måte osv. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...