Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

var 8+6 ved første UL, fikk se lille samt ett bankende hjerte. hærlig :) Tror det lønner seg og vente noen uker enda. Om en SA skal forekomme, så skjer dette helt naturlig. Legen kan ikke gjøre noe. Faren avtar rundt uke 12, MEN som legen beroliget meg med var at så lenge man ser ett bankende hjerte går det som regel fint. pust med magen og nyt graviditeten :)

Jeg vil personlig anbefale å dra på tidlig UL rundt 7-8 uker, for da vil man se et bankende hjerte hvis alt er som det skal. En SA skjer helt naturlig ja, men ikke en MA. I mitt forrige svangerskap stoppet embryoet ved 4-5 uker, mens resten fortsatte å vokse og gi meg alle symptomene. Fikk ingen endelig bekreftelse på at noe var galt før jeg var 9 uker + noen dager og måtte da ta abort. Hadde vært mye enklere om jeg fant ut dette tidligere og slapp all den kvalmen o.l. uten grunn.

Denne gang fant jeg ikke ut om graviditeten før jeg var 7 uker, så hele prosessen med tidlig UL er blitt forsinket litt, men får vel tilbud om UL når jeg er rundt 9 uker regner jeg med.

Jeg vil også anbefalle deg og vente til du er 7-8 uker på vei, for da får du se ett hjerte og du ser at det er noe der. Går du tidligere er det også vanskelig for legen og se om det er noe der eller ikke og du ender opp med og bli bekymret og redd for om noe er galt. Det er jo også en stor risiko at du kanskje ikke er så langt på vei som du tror, selv om det bare er snakk om noen dager, har det mye og si så tidlig i svangerskapet om hva legen ka se og hva han evt ikke kan se.

Lykke til :)

Annonse

Snakket med gynokolog dama i dag:) Ho hadde ikke ledig noe før om to uker så får bare smøre meg med tålmodighet,og håpe at alt går som d skal. Bare håper d går bra dinne gangen her,begynne å bli litt lei av nedtura:( Vil så gjerne se et hjerte som slår og at alt e bra med den lille:)

jeg har fått ny UL nå til torsdag og da er jeg 6+4.

Så det er med andre ord lite sansynelig at de vi se noe som helst da eller?

Hvis alt er i orden så må vel embryoet ha vokst litt mer på den tiden jeg var der sist skulle en tro? hvis ikke så må det vel være noe riv ruskende galt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...