Gå til innhold

sliten.......

Anbefalte innlegg

Har under hele svangerskapet hatt en god del vonde kynnere. Kynnere der magen blir hard, med tak i ryggen.

De siste ukene har det tatt seg opp. magen blir hard, tak i ryggen,en konstant smerte i korsryggen og nedre del av magen. Lege er ikke bekymra, siden jeg ikke har født før. men er likevel fjerdegangs - de andre tre er tatt med KS.

Men nå siste døgnet har det tatt helt av ......

Kynnere kommer oftere og er vondere, mye nedpress - kjennes ut som jeg har barnets hode mellom beina, vondt å gå. vondt å bøye seg, vondt å sitte, vondt å ligge. Ilinger fra korsryggen, magen ned til underliv og beina. Såvondt at jeg må stoppe opp, puste og kjenner jeg ikke har kontroll..

Slik var det i natt også, har nesten ikke sovet.

Var til legen på kontroll på fredag, og hun bekreftet at babyen lå rimelig langt ned, hodet festet.

Er veldig hoven i underlivet (har vært det noen uker nå) og mye utflod, fra tidligere i svangerskapet der jeg ikke har hatt spesielt med utflod.

Når kynnerne kommer, kjenner jeg det bygger seg opp, får hurtigere pust også.

Har ellers også vond/øm mage hele tiden.

Er så sliten at det renner fra øynene.

Vet det er vanlig med mer kynnere o.l. som flergangs, men nå har jeg omtrent konstant vondt...

Skal ha ks om 14 dager - klarer jeg å gå tiden ut? skal jeg gå med disse smertene hele tiden....

glad jeg har time til jordmor i morgen. er 36+4 i dag

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036578-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal ikke føde vaginalt nei, det får jeg ikke. Så dersom noe skulle skje, er det nok rett inn til sykehuset ja, og ks der og da.

Smerten i ryggen, underliv og beina er der omtrent hele tida, men sammentrekningene (kynnerne) er ikke regelmessige. kommer tett, for så med litt større mellomrom igjen. Men merker at kynnerne kommer om jeg sitter eller ligger også, ikke bare når jeg beveger meg...

Får se det litt an utover dagen, se om det roer seg, hvis ikke tar jeg nok en tlf ja....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036578-sliten/#findComment-145232246
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...