Gå til innhold

tips til stein man kan ha for å få en ryddig hage rundt blomstbedd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter å planlegger hagen vår. vi skal gjøre om en del i hagen vår denne sommeren. kjøpte hus for to år siden hvor hagen var gjenngrodd, gravde opp i fjor, i år skal vi plante og gjøre det fint.

jeg vil ha stein eller noe rundt for å få det til å se penere ut i hagen, og for å skille mellom gress og blomstebedd bedre.

tar imot alt av tips.

Skrevet

Tips: Legg steinen så lavt at du ikke slår nedi den når du klipper gress.

Anonym poster: 9e256bebb000082dc20595b64fa2a086

Skrevet

Tips: Legg steinen så lavt at du ikke slår nedi den når du klipper gress.

'

takk. bra tips.

Anonym poster: 26d1c5db8c4688005b372704d5faa2a4

Skrevet

sitter å planlegger hagen vår. vi skal gjøre om en del i hagen vår denne sommeren. kjøpte hus for to år siden hvor hagen var gjenngrodd, gravde opp i fjor, i år skal vi plante og gjøre det fint.

jeg vil ha stein eller noe rundt for å få det til å se penere ut i hagen, og for å skille mellom gress og blomstebedd bedre.

tar imot alt av tips.

Da vi ryddet hagen vår ifjor (nykjøpt bolig og overgrodd hage) fant vi massevis av naturstein (runde og passe store) rundt om i hagen, der det tidligere hadde vært blomsterbed. Jeg har tatt vare på disse og skal bruke dem på nytt rundt blomsterbedene våre :) Trenger ikke kjøpe stein. Kan bare gå en tur til en elvebredd e.l. og finne masse fine steiner! :)

Anonym poster: 6008fb2e20a0f2e0b2fbfdcfa0f72287

Skrevet

Hva med elve stein? De er jo fine og runde og i tillegg gratis. Bare dra å plukke:)

Skrevet

Inspirasjon:

https://www.google.no/search?q=kantstein+blomsterbed&hl=no&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=U4ZiUYf_M-Sl4ASQ8ICgBg&ved=0CFwQsAQ&biw=1366&bih=643

Personlig kan jeg ikke fordra hagearbeid så vi har plen og langs plenen har vi satt skifersteiner ned i jorden, har ikke et eneste bed men naturtomt der det ikke er gress. Så vi har blåbærlyng, markjorbær og ville blomster som linjekonvall o.l.

Anonym poster: 6af037b5dcbe49238de35b30849e10aa

Skrevet

tar imot alt av tips.

Da vi ryddet hagen vår ifjor (nykjøpt bolig og overgrodd hage) fant vi massevis av naturstein (runde og passe store) rundt om i hagen, der det tidligere hadde vært blomsterbed. Jeg har tatt vare på disse og skal bruke dem på nytt rundt blomsterbedene våre smile.png Trenger ikke kjøpe stein. Kan bare gå en tur til en elvebredd e.l. og finne masse fine steiner! smile.png

Anonym poster: 6008fb2e20a0f2e0b2fbfdcfa0f72287

Som regel er det greit å plukke sten sånn, men husk å sjekke med grunneier først. Det er ikke alle steder det er like greit å forsyne seg selv om det er i naturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...