Gå til innhold

baby på 9 mnd, kan den sitte i bæremeis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller burde man bruke baby bjørn istede? Skal brukes når vi skal gå i skog hvor det ikke går å gå med vogn.

Anonym poster: d848e700ed0328bc1fb7f99ad840dcad

Skrevet

ja, det går vel greit om barnet synes det er greit, samt at det ikke er for alt for lang tur?

Babybjørn på en 9 måneders er jo tungt,mye bedre å bære på ryggen.

Anonym poster: 4b593481d31c85d081f879b34f96594a

Skrevet

Ja var det jeg å tenkte, at det blir tungt å bære i babybjørn. Næj det er snakk om en time kanskje.

Anonym poster: d848e700ed0328bc1fb7f99ad840dcad

Skrevet

Fra min unge lærte seg å sitte selv, så var huin i bæremeis på ryggen når vi trasket rundt i skogen med bikkjene :) Fra hun var ca 6-7 mnd. Beggynte gradvis og økte lengden etterhvert. Hun syns det var kjempegøy :)

Kos dere på tur!

Skrevet

Tuller du? Baby Bjørn til 9mnd gammel unge? :o

Kan helt sikkert bruke bæremeis. Men om du ikke er avhengig av å få med deg en masse ting vil jeg heller anbefale en bæresele.

Manduca, ergo baby e.l. Da får du barnet tett inntil deg så du merker ikke vekta.

Er tyngre å gå med bæremeis. Vi har begge deler og bruker kun meis om vi skal ha med noe utstyr.

Anonym poster: 39c006ce1bb71a208a78336b5b1116d6

Skrevet

Vi hadde mei- tai og den er god å bære barn med fordi den er så nære kroppen, og barnet sover veldig godt i den om den skal det.

en bæremeis er også fint, god utsikt og litt plass i den til andre ting er det også.

Anonym poster: 4b593481d31c85d081f879b34f96594a

Gjest sussie77
Skrevet

Ja bæremeis er ok å bruke til en på 9 måneder. Brukte vår fra den alderen. Men det kan være tungt å bruke, så her var det kun mannen som brukte den.

Skrevet

Det går nok fint om babyen får pauser. Det kommer også an på hvordan han ligger an i utviklingen. Kan han sitte selv? Det beste for både deg og barnet om du skal gå mye tur er nok å investere i en bæresele du kan bruke på ryggen. Det er mye mer behagelig å gå med. Jeg orker ikke bruke bæremeis, men skal vi gå i ulendt terreng der det er større fare for å falle, bruker mannen bæremeis. Det er tryggere. Jeg bruker kun bæresele, syns det er vondt å gå med bæremeis. Men jeg går sjelden i bratt og ulendt terreng alene med barna.

Skrevet

Ingen av delene, ville gått for noe som var ergonomisk riktig både for meg og for baby. Mye bedre. Manduca og ergo er jo nevnt, så de bør du se på. Kan også brukes på ryggen som en beremeis, og er god å bære. Men prøv de først så ser du hvilken som er beste for deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...