Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på når jeg kan kjøpe inn amme bh? Brystene mine har ikke blitt noe større enda (er i uke 33). Ønsker å kjøpe inn før fødsel da jeg ikke orker å reise langt for å dra på shopping etter at den lille er født. Hvor mye må jeg regne med å gå opp i cup størrelse? Sett en fin ammebh men den har spiler, er det en ulempe? (Har åpning/lukking fremme).

En annen ting jeg bekymrer meg for er at brystene ikke har vokst noe og jeg har ikke kjent særlig til ømhet gjennom svangerskapet (som alle mine venninner snakker så mye om...). Føler meg helt unormal og redd jeg ikke kan produsere melk og amme :( er det normalt at de ikke forandrer seg før like før eller etter fødsel?

Fortsetter under...

Føler det er like normalt at de vokser i svangerskapet som at de ikke gjør det. Mine har vokst, kjøpte inn en amme bh i uke 37 da jeg begynte å pakke bagen. Skal ut å kjøpe flere etter fødsel.. Vet at de mest sannsynlig blir enda litt større når melken kommer, så greit å ikke hamstre inn på forhånd.. :) ps. Anbefaler amme bh uten spiler.. :)

Endret av Fomle84

Lurer på når jeg kan kjøpe inn amme bh? Brystene mine har ikke blitt noe større enda (er i uke 33). Ønsker å kjøpe inn før fødsel da jeg ikke orker å reise langt for å dra på shopping etter at den lille er født. Hvor mye må jeg regne med å gå opp i cup størrelse? Sett en fin ammebh men den har spiler, er det en ulempe? (Har åpning/lukking fremme).

En annen ting jeg bekymrer meg for er at brystene ikke har vokst noe og jeg har ikke kjent særlig til ømhet gjennom svangerskapet (som alle mine venninner snakker så mye om...). Føler meg helt unormal og redd jeg ikke kan produsere melk og amme :( er det normalt at de ikke forandrer seg før like før eller etter fødsel?

Ta det helt med ro!

Ikke begynn å tenke at du ikke kan, det skaper bare stress. Dine bryster trenger ikke å forandre seg før etter fødsel. Mine vokste ikke før jeg fikk melk 3 dager etter fødsel i mitt første svangerskap. Ikke var de så ømme heller, bortsett fra kansje et par uker helt i starten.

Denne gangen har de heller ikke forandret seg noe og ingen ømhet overhodet.

Jeg tror det beste er å tenke at dette klarer du. Ikke sammenlikn deg selv med venniner, ingen er like :)

Endret av Elvedatter

Tusen takk for svar Fomle og Elvedatter!

Er så mye en bekymrer seg for når en er førstegangs... Da er det godt å få hjelp og svar her inne på forumet! Veldig takknemlig :)

En annen ting jeg også lurer på: dersom det tar noen dager før melka kommer, bør jeg tillate/godta at babyen blir gitt morsmelkserstatning på sykehuset? Hørt at man bør unngå dette så langt som mulig... Men når er det fornuftig å gi?

Jeg kjøpte ammebher etter at jeg hadde kommet hjem fra sykehuset. Melken kom for fullt 3 dager etter fødsel, og puppene ble myyye større enn jeg hadde trodd, så det var bra jeg ikke hadde kjøpt bh på forhånd, de hadde sikkert vært for små. Jeg ville anbefalt å kjøpe uten spiler, og et tips fra meg er at det er mange fine ammebher å finne på lindex. Jeg har hvertfall vært veldig fornøyd med dem.

Da jeg var på sykehuset, fikk jeg høre at det ikke gjorde noe om babyen ikke fikk så mye melk de første dagene. For det første, er magesekken veldig liten, så det er ikke så mye som trengs. Dessuten har de spart opp litt næring i magen, så de har litt å gå på til melken kommer.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...