Gå til innhold

Hvordan slutte med flaske om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvillinger på 8 mnd. Trenger ikke mat på natten, bare gammel vane.

Hvordan gjorde du det?

De får en rundt kl.03.30

Anonym poster: 58555ccf30b270bc3b076d54762ecd37

Fortsetter under...

Skrevet

Så fremt de er oppe i tre fulle måltider med fast føde på dagtid så burde det bære mulig å sove natta gjennom. Har du forsøkt å gi dem tynnere og tynnere mme, her reduserte vi gradvis og gav tilslutt 3 sljeer pulver i 180 ml vann. I tillegg kan du evt sette dem i vippestol i mørket mens du gir flaska i stedenfor å holde dem i den varme armkroken din? Og ingen koseprat på natta, vær helt stille. Natta skal være kjedelig :-) Forhåpentligvis gidder de ikke å våkne for melk snart. Kan ta en stund før de slutter å våkne da, langt fra alle babyer sover natta gjennom selv om de ikke får nattmat.

Anonym poster: fc38ed0b58dc196d1072fdf01c25bb9b

Skrevet

Så fremt de er oppe i tre fulle måltider med fast føde på dagtid så burde det bære mulig å sove natta gjennom. Har du forsøkt å gi dem tynnere og tynnere mme, her reduserte vi gradvis og gav tilslutt 3 sljeer pulver i 180 ml vann. I tillegg kan du evt sette dem i vippestol i mørket mens du gir flaska i stedenfor å holde dem i den varme armkroken din? Og ingen koseprat på natta, vær helt stille. Natta skal være kjedelig :-) Forhåpentligvis gidder de ikke å våkne for melk snart. Kan ta en stund før de slutter å våkne da, langt fra alle babyer sover natta gjennom selv om de ikke får nattmat.

Anonym poster: fc38ed0b58dc196d1072fdf01c25bb9b

Takk for svar. De spiser fint med mat om dagen, så jeg tror heller ikke de har behov for mat om natten.

Skal prøve p følge rådet ditt;)

Skrevet

Hva med å legge det siste måltidet litt senere, og så tåle en natt eller to med skriking?

Begge våre fikk flaske om natta lenge - til slutt kun for kosens del her også. Til slutt bare kutta vi. Det ble litt rabalder i 2-3 netter, men så var det ferdig og de sov fredelighele natten gjennom.

Og da mener jeg selvsagt ikke at man skal ta en full Ferber og la dem skrike seg blå, men jeg tror det er enklere å ta fighten litt "brutalt" enn å bruke flere uker på avvenning.

Men vi er alle forskjellige :)

Skrevet

Vi tynnet ut melken, mindre mme pulver i flasken.

Anonym poster: 9341677788db0ccda4be06dbd34b9af0

Skrevet

Hva med å legge det siste måltidet litt senere, og så tåle en natt eller to med skriking?

Begge våre fikk flaske om natta lenge - til slutt kun for kosens del her også. Til slutt bare kutta vi. Det ble litt rabalder i 2-3 netter, men så var det ferdig og de sov fredelighele natten gjennom.

Og da mener jeg selvsagt ikke at man skal ta en full Ferber og la dem skrike seg blå, men jeg tror det er enklere å ta fighten litt "brutalt" enn å bruke flere uker på avvenning.

Men vi er alle forskjellige :)

Orker ikke skriking, men det kan jo prøves i en light versjon hvis uttynning ikke funker;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...